Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin tajusit, että haluat (avio) eron? Mikä oli SE tilanne?

Vierailija
30.04.2020 |

Kertokaa kokemuksianne, kiitos

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan jo silloin, kun kävelin kirkon käytävää isäni saattamana. Siinä vaiheessa ei kehdannut enää perua. 

Myös minä menin nuorena vihille tietäen, että mies on väärä. Ei se siitä kuudessa vuodessa oikeaksi muuttunut, se löytyi vasta myöhemmin. 

Eroon johti pitkä alamäki, ja "se" hetki oli yhtenä aamuna, kun tuijotin nukkuvan miehen selkää ja tajusin, että on aivan sama, onko hän siinä vai ei.

Minä en edes ollut mitenkään nuori vihittävä, vaan jo 28-vuotias.

-tuo jota lainasit

Vierailija
22/35 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Kun 8-vuotias poikani sanoi, että hänkin sitten aikuisena hommaa sellaisen kaverin (vaimon), joka tekee hänelle ruokaa. Tajusin, että olen antanut hänelle parisuhteesta vääristyneen kuvan tekemällä kaikki kotityöt vuosien ajan. Hommat olivat langenneet minulle, vaikka minäkin kävin töissä, kun miestä vaan ei kiinnostanut. Olin omalla joustavuudellani mahdollistanut tämän, en halunnut olla hankala nalkuttaja. Olisin oman tyytymättömyyteni suhteeseen vielä kestänyt eroamatta, mutta kun annoin lapsilleni huonoa mallia olemalla kynnysmatto, se ratkaisi.”

Lähes täysin sama kuin mun kohdallani. Mutta tästä meni vielä jonkin aikaa eteenpäin ennen kuin erosin. Se tajuamisen hetki oli kun rakastuin toiseen ja ymmärsin että haluan elää hänen kanssaan loppuelämäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mies petti toisen kerran. Ekan kerran annoin anteeksi ja sanoin että jos toinen kerta tulee niin lähden. Se tuli ja minä lähdin.

Vierailija
24/35 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun mies petti toisen kerran. Ekan kerran annoin anteeksi ja sanoin että jos toinen kerta tulee niin lähden. Se tuli ja minä lähdin.

Kiinnostavaa, voitko kertoa lisää? Menikö mies yksiin sen toisen naisen kanssa? Oliko ero sujuva? Pyrkikö mies saamaan sinua takaisin?

Vierailija
25/35 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sain kuulla että mies vietti viikonlopun jonkun helpon naisen kanssa, yhden yön jopa kotonamme ja sängyssämme...  Harmi että ero ei vaan onnistu tietyistä syistä. Ei tätä kestä mut minkäs teet. Eron haluaisin mutta ei onnistu ainakaan 10 vuoteen.

Vierailija
26/35 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tajusin, etten kunnioittanut puolisoani enää edes ihmisenä, saati sitten puolisona.

Vierailija
27/35 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun sain kuulla että mies vietti viikonlopun jonkun helpon naisen kanssa, yhden yön jopa kotonamme ja sängyssämme...  Harmi että ero ei vaan onnistu tietyistä syistä. Ei tätä kestä mut minkäs teet. Eron haluaisin mutta ei onnistu ainakaan 10 vuoteen.

sellaista syytä ei Suomessa ole, etteikö erota voisi jos haluaa. 

Vierailija
28/35 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämä onkin ainutlaatuinen tilanne jota ei kellekkään muulle ole sattunut. En avaa tässä enempää mutta jos eroaisin niin loppuelämäni olisi tuhottu, myös lasten.

Vierailija
29/35 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämä onkin ainutlaatuinen tilanne jota ei kellekkään muulle ole sattunut. En avaa tässä enempää mutta jos eroaisin niin loppuelämäni olisi tuhottu, myös lasten.

Se on jännä että av:lla kaikki on aina näitä uniikkeja tapauksia, joiden kaltaisia ei ole koskaan missään ollut.

Vierailija
30/35 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on jännä että av:lla kaikki on aina näitä uniikkeja tapauksia, joiden kaltaisia ei ole koskaan missään ollut.

No näin nyt on. Toki eropaperit voi maistraattiin toimittaa mut sen jälkeen kaikki tuhottu.

Vierailija
31/35 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tajusin missä henkisessä burnoutissa olen ja miten en enää rakasta puolisoa. Puoliso rajasi elämääni ahdistuneisuudella (minun normaalista elämästä syntyneellä) ja mustasukkaisuudella. Nyt kun erosta on yli 6kk ja edelleen ex vainoaa ja tekee kiusaa, olen tajunnut olleeni naimisissa todella taitavan narsistin kanssa :( Olen itse superkuuliainen ja kiktti ihminen ja halusin ajatella pitkään pelkkää hyvää exästä ja että tämä on minun syyni, mutta tosiaan mm. vainoamisen, poliisikeissien ja omaisuuden jakohaluttomuuden jälkeen ei voi todeta olleensa ok suhteessa ikinä.

Vierailija
32/35 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riidan päätteeksi mies lähti perjantai-iltana jonnekin ja tuli takaisin sunnuntai-iltana. Ehdin rauhassa miettiä ja tajuisin että minulla ei ole enää mitään tunteita jäljellä eikä ole edes mitään puhuttavaa enää. Kun mies tuli kotiin niin kerroin heti ilman draamaa että se oli sitten tässä ( ei lapsia ) Vähän oli ihmeissään ja veikkaan ettei edes aluksi uskonut todeksi. Mutta lusikat pantiin jakoon. Minä jäin silloiseen kotiin asumaan. Eropäätöksen jälkeen asuimme yhdessä vielä 3 viikkoa ihan ok väleissä. Mies tosin nukkui olkkarissa. Tuon 3 viikon aikana minä "löysin" jo uuden miehenkin. Tämän "uuden" miehen kanssa on oltu yhdessä jo 30 vuotta.

Jälkeenpäin sain tosin tietää että exä oli levitellyt vaikka mitä valheita minusta mutta ihan sama. Paras päätös ikinä tuo ero. Muutti koko elämäni suunnan!

Vierailija
33/35 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lähtiessäni kokousmatkalle vaimo huutokarjui ja haukkui ja syytti vieraisiin naisiin menemisestä. Tajusin, että ehkä pitäisikin mennä. Huutohaukut mennen, tullen ja palatessa riittävän monen vuoden ajan tekivät lopulta tehtävänsä.

Vierailija
34/35 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No näin nyt on. Toki eropaperit voi maistraattiin toimittaa mut sen jälkeen kaikki tuhottu.

Joo sori. Siis uskon kyllä että tilanteesi on varmaan todella hankala. Viittasin yleisemmin näiden av-keskustelujen luonteeseen, kun täällä törmää usein siihen, että ihmiset kysyy mielipiteitä johonkin tilanteeseen, josta eivät kerro yksityiskohtia, ja sitten yhden kerrallaan torjuu kaikki saamansa ehdotukset joillain tipoittain paljastettavilla todella kummallisilla olosuhteilla.

Vierailija
35/35 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kävelylenkillä ja yhtäkkiä tajusin, että enhän minä oikeasti hyväksy miestä luonteensa puolesta sellaisena kuin hän on, enkä luota häneen kunnolla.