Öljy loppuu 47 vuoden kuluttua
Kommentit (15)
Jassoo, että niin tarkkaan tiedossa asia, en avannut linkkejä. No mä olen haudassa silloin.
ei paljon purista kun on millä mällätä. sopii sitten paremin ajamaan mun V8 ei o mitään riisikupeja tien tukkona!
Eikös öljyn pitänyt loppua 1970-luvun ennusteiden mukaan jo ennen vuotta 2000?
Hauska fakta on myös, että USAn vuotuinen öljyntuotto oli suurimmillaan vuonna 2019, kiitos liuskekiviöljyn.
Vierailija kirjoitti:
Jassoo, että niin tarkkaan tiedossa asia, en avannut linkkejä. No mä olen haudassa silloin.
Kyllä se on niin tarkkaan tiedossa nykypäivän kun supertietokoneet niitä jatkuvasti laskee ympäri maailma. Ääliö. Mutta ole toki uskomatta.
Hanaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa kirjoitti:
ei paljon purista kun on millä mällätä. sopii sitten paremin ajamaan mun V8 ei o mitään riisikupeja tien tukkona!
Kyllä se alkaa 20 vuoden päästä puristamaan kun litrahinta on yli 10 euroa.
20 vuotta sitten sanottiin, että loppuu 40 vuoden kuluttua.
ja fosfori loppuu paljon ennen sitä, mutta ei ketään huoleta. pitäsi jo alkaa miettimään ruokahuoltoa miten saadaan pellot lannoitettua. ihmiskunta joutuu palaamaan menneisiin tapoihin, ihmisulosteet kompostoitava ja virtsa talteen lannoitteeksi ja hevoset pellolle kun öljy ja fosfori loppuu. 70 % väestöstä tarvitaan silloin maataloustyöhön.
Vierailija kirjoitti:
20 vuotta sitten sanottiin, että loppuu 40 vuoden kuluttua.
Ei sanottu kun ei osattu laskea yhtä tarkasti.
Samaa sanottiin minun nuoruudessa 70-luvulla.
Isoisä kertoi, että samoin oli asianlaita ollut 30-luvulla. Että piti loppua aika pian.
Sitähän ei tiedä kukaan.
Koska esim. Venäjällä öljyvarantojen suuruus on kansallisen turvallisuuden piiriin lukeutuva asia, eli edes tunnettuja reservejä ei kerrota julkisesti.
20 vuotta sitten näytti siltä, että USAn öljykentät on auttamatta kuivumassa. Nykyään USA on suurimpien öljymaiden joukossa taas, koska opittiin hyödyntämään liuskeöljyä.
Ja paljon muuta. Faktaa on vain se, ettei kukaan pysty sanomaan milloin öljy loppuu. Ei ole työkaluja ennustaa asiaa, koska iso osa tiedosta ei ole julkista. Lisäksi uusia lähteitä löydetään jatkuvasti. Norjassakin ollaan avaamassa kaksi uutta kenttää. Nyt projekti meni jäihin alhaisen hinnan vuoksi, mutta kuitenkin.
Kuolen monta vuotta ennen sitä.Että terve.Ei voi vähempää kiinnostaa.Tuleehan ne sähköautot älä sure.
Vierailija kirjoitti:
ja fosfori loppuu paljon ennen sitä, mutta ei ketään huoleta. pitäsi jo alkaa miettimään ruokahuoltoa miten saadaan pellot lannoitettua. ihmiskunta joutuu palaamaan menneisiin tapoihin, ihmisulosteet kompostoitava ja virtsa talteen lannoitteeksi ja hevoset pellolle kun öljy ja fosfori loppuu. 70 % väestöstä tarvitaan silloin maataloustyöhön.
Lapsuudessani 70-luvulla oli öljykriisi, sähkön käyttöä säännösteltiin. Valokatkaisijoissa tarra: SAMMUTA VALOT!
Onneksi nykyisin olen lähes omavarainen energian ja ruuan osalta.
Niinpä. Boomerit eivät mitään sähköautoa halua, heidät on ehdollistettu bensan käryyn. Annetaan boomereiden setääntyä rauhassa. Monet sanoo boomerit pilasi maailman, mutta samaa sanotaan milleniaaleista tulevaisuudessa jos ne ei tee mitään.
Ennen kun se loppuu, siitä tulee vtun kallista. Suosittelen persujen hankkimaan hevosen.