Te joilla on hyvä parisuhde, kertokaas mistä sellaisen tunnistaa?
Mä en lapsena nähnyt muuta kun kärsimystä vanhempien kesken. Nyt olen suhteessa, joka pistää mietityttämään että onkohan tää nyt sellasta kun kuulus olla...
En haluaisi vain tyytyä, jos on jotain mitä voi tavoitella. Ikääkin jo 45v.
Kommentit (22)
On luottamus siihen, että riitän tällaisena enkä haluaisi myöskään itse muuttaa toista. Toinen huomioi mut juuri niillä asioilla, jotka on mulle tärkeitä ja haluan itsekin tehdä niin. On molemminpuolinen halu kuunnella ja ymmärtää, silloinkin kun ei olla ihan samaa mieltä.
Ei pelota vaik ollaan erillään (etäsuhde) . On ikävä, mutta hyvä yhteys silloinkin kun ei nähdä. Muistetaan toista erillään olles ja sit kun tavataan, pidetään toista hyvänä.
Hyvä vinkki jossain: Paitsi et tykkää toisesta, pitää tykätä siitä, miltä toisen seurassa tuntuu. Pitkään olin suhteessa, jossa tykättiin joo toisistamme, mut oli aina jotenkin vaikeaa ja työlästä erilaisuuden vuoksi, ja lopulta ei sit niin tykättykään enää. Nyt arvostan sitä et on läpeensä turvallinen ja luottavainen olo.
Aa ja se seksikin on aivan mahtavaa.....
Jos parisuhde antaa voimia, turvaa, tuo elämään iloa ja tekee siitä helpompaa, se on hyvä. Jos suhde aiheuttaa jatkuvasti päänvaivaa, ongelmia, ahdistusta ja tekee elämästä raskaampaa, se on huono.
Ei ole mitään järkeä olla parisuhteessa, jos se ei tee elämästä parempaa. Jos olet onnellisempi ilman puolisoa, on korkea aika erota.
Jostain syystä monet kuvittelevat, että rakkaus on raskasta ja on normaalia koko ajan riidellä ja olla pahoin mielin. Ei se ole.