Ottaako opettajia pannuun, kun kotisohvalla työskentely loppuu ja pitää palata lähiopetukseen?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Ei ne missään kotisohvalla makaa. Koululle ne on menneet joka päivä töihin. Millaisia lusmuja oikein muissa kunnissa on jos kotiin ovat jääneet. Lapsilla se lähiopetus oli tauolla, ei opettajilla. Opettajat menee ihan normaalisti kouluun joka päivä ja viettää siellä työpäivänsä.-
No ainakin meidän kunnassa on kyllä ihan kotoa tehty työt. Hallitushan suositteli että etätyötä tehdään jos se on mahdollista. Ja samahan se on pidänkö Teams-oppitunnit kotoa vai koululta. Opettajien palaveritkin on pidetty etänä Teamsissa.
Ei ota pannuun päinvastoin. Tämä etäopetus on paljon raskaampaa kuin lähiopetus. Lisäksi oppilaat kaipaavat kouluun kovasti.
Ottaa pannuun. Luokallani on pari oppilasta, jotka kuuluvat riskiryhmään ja muutama, joiden perheessä on riskiryhmään kuuluvia. Harmittaa tosi paljon, että etäopetus loppuu ja he jäävät tehtävälistojen armoille. Samoin ottaa pannuun se, että keksitään jotain turvaohjeita, joita ei voida kouluissa toteuttaa ja sanotaan, että näin on turvallista. Sitten, jos joku sairastuu enkä ole saanut luokkaan taiottua lisätilaa turvaväleille, kenen syy sairastuminen on?
Ei se muuten haittaa mitään, mutta aamu-unisena on kivempi herätä kahdeksalta kuin kuudelta. Muuten minulle on aika samantekevää, opetanko kotona vai koulussa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne missään kotisohvalla makaa. Koululle ne on menneet joka päivä töihin. Millaisia lusmuja oikein muissa kunnissa on jos kotiin ovat jääneet. Lapsilla se lähiopetus oli tauolla, ei opettajilla. Opettajat menee ihan normaalisti kouluun joka päivä ja viettää siellä työpäivänsä.-
Ketä me opettajat siellä koulussa lähiopettaisimme? Toisiammeko?
Meillä tuli kolmantena etäkoulupäivänä kehoitus tehdä työt etänä kotoa käsin. Katsos kun huomattiin että meitäkin on aika paljon enemmän kuin se kymmenen samassa paikassa pyörimässä.
Välillä on ollut pakko käydä hakemassa lisää tavaraa koululta mutta kotona siellä teamsissä jne ollaan.
Ei harmita, vihaan etäopetusta. Ihan hiukan pelottaa, et jos ne 16v voi kuitenkin tartuttaa, mutta meidän kunnassa on se alle 5 todettua tartuntaa, joten riski on kai aika pieni.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja pääsee ryyppäämään jo aamusta kun saa lapsensa pois häiritsemästä
Näinhän se on, tosin voi olla myös alkoholistinisti vanhemman kupeitten hedelmä josta tulla tonnikalanpurkittaja jonnekin telaketjuhihnalle.
Tuntemani opettajat eivät kyllä löhöä sohvalla vaan tekevät 10-12 -tuntisia päiviä nyt etäkouluaikana. Ja oppilaat eivät silti tule aamulla tunnille, vaan ovat nukkumassa. Ja tehtäviä ei palauteta, kun ei viitsitä tehdä. Kivahan siinä on opettajalla laatia tehtävät ja opetusmateriaalit, kun oppilaat vain laiskottelevat. Ja työpäivät ovat pidentyneet useammalla tunnilla verrattuna koululuokissa pidettäviin tunteihin.
Kyllä tuntemani opettajat toivovat, että opetus palaisi kouluihin.
Vierailija kirjoitti:
Pienenä tietoiskuna sinulle; monissa kunnissa kouluille ei saanut mennä pitämään opetusta. Koulut oli ihan sananmukaisesti suljettu. Mielelläni olisin istunut omassa rauhassani tyhjässä luokkahuoneessa, vaan eipä päästetty.
Kyllähän se harmittaa kun loma päättyy. Onneksi se ei ole kuin kaksi viikkoa ja sitten on taas kaksi kuukautta lomaa.
Kyllä ottaa.
Bonuksena saa pelätä, että saa vieläpä koronan juuri lom-, khröm, siis opetuksettoman ajan alkajaisiksi.
Kun kuulin uutisen, että palataan kouluun, vierähti onnen ja helpotuksen kyynel silmästäni. Pääsee tekemään taas sitä, mihin olen aikoinaan opiskellutkin. En ole koskaan elämässäni ollut näin väsynyt, kuin viimeisen kuukauden aikana.
Apulannan sanoin etäopetuksesta: "koskaan ei oo tullu vastaan mitään yhtä pskaa mitä nytten teen"
Vierailija kirjoitti:
Kun kuulin uutisen, että palataan kouluun, vierähti onnen ja helpotuksen kyynel silmästäni. Pääsee tekemään taas sitä, mihin olen aikoinaan opiskellutkin. En ole koskaan elämässäni ollut näin väsynyt, kuin viimeisen kuukauden aikana.
Voi helevetti tätä opettajien ruikutusta. "Oon joutunu tekemään vähän etätyötä, ja sen on ollu raskasta" voi tsiisus sentään, ihan kuin kukaan muu ei tekis etätöitä. Opettajat ei osaa mitään muuta kuin valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi helevetti tätä opettajien ruikutusta. "Oon joutunu tekemään vähän etätyötä, ja sen on ollu raskasta" voi tsiisus sentään, ihan kuin kukaan muu ei tekis etätöitä. Opettajat ei osaa mitään muuta kuin valittaa.
Tsemppiä sullekin.
No, etäopetus ja etäopetus. Tänäänkin olen tehnyt normaalin koulupäivän koululla opettaen oppilasta, jolta kotona opiskeleminen ei vaan onnistu. Viisi tuntia tein hänen kanssaan tehtäviä, jotka eivät häneltä omatoimisesti onnistuneet. Siinä kävi välillä myös kaksi muuta oppilasta apua kysymässä ihan paikan päällä.
Eilen olin toki tehnyt muille 18 oppilaalle tehtävät valmiiksi etäopetusta varten. Kun olin kotona n. klo 14.30, rupesin hetken lepotauon jälkeen käymään läpi etätehtävien palautuksia. Siinä vierähtikin rattoisasti taas muutama tunti. Sitten tein vielä tehtävät huomiselle.
Johan tässä onkin tähän aikaan mukava nauttia leppoisasta etäopetuspäivästä sohvan pohjalla.
Onneksi tehtävät on valmiiksi ladattu koneelle huomista varten, koska ensimmäinen etäkokous alkaa klo 8. Kunhan selviän kokouksesta rupean taas setvimään etätehtäviä. Omien 19 lisäksi on vielä 50 muun oppilaan tehtävät luokilta, joita opetan. Siinähän se vappuaatto sitten vierähtääkin, että saa kaikkien oppilaiden palautukset korjattua ennen pitkää viikonloppua.
Että mitäpä luulet? Ottaako aivoon palata normaaliin arkeen?