Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen tähän saakka luullut, etten pidä liikunnasta

Vierailija
29.04.2020 |

Olen aina inhonnut liikuntaa ja ollut koululiikunnassa sieltä heikoimmasta päästä. Välillä olen kokeillut kuntosalilla ja ryhmäliikuntatunneilla käymistä, mutta lopettanut sen pian aloituksen jälkeen, koska en ole sisimmissäni nauttinut siitä. Olen päätellyt tästä, etten vaan pidä liikunnasta, eikä se tuota minulle nautintoa.

Nyt korona-aikana viettäessäni paljon aikaa kotonani, aloin ajankulukseni harrastamaan lihaskuntoliikuntaa itsekseni kahvakuulan avulla. En tehnyt jumppia minkään valmiiden ohjeiden tai videoiden mukaan, vaan ihan oman oloni. Ajattelin, että vaikka tekisin vähän heikommalla teholla, on sekin terveydelleni parempi kuin etten tee ollenkaan.

Hyvin nopeasti aloin pitää liikunnasta ja haluan tehdä sitä aina vaan tehokkaammin ja tehokkaammin. Huomasin jo ensimmäisillä kerroilla, miten se kunnon hikoilu ja sykkeen kohoaminen tuottaakaan ihanan olon. Olen jäänyt siihen koukkuun ja nyt odotan innolla, että palautumispäivät valuvat ohi ja pääsen taas jumppaamaan.

Tajusin, että ongelmana onkin aina ollut se sosiaalinen paine, joka koululiikunta- ja muilla ryhmäliikuntatunneilla on. Ulkona yksin lenkkeillessäkin tuntuu vaan kiusalliselle, kun joku tulee vastaan ja olen punainen, hikinen ja hengästynyt.

Kotona omassa seurassani voin unohtaa, miltä näytän tai kuulostan ja nauttia vaan endorfiinin virtaamisesta. Jos siellä on joku muukin, joka on aina luullut, ettei pidä liikunnasta, eikä ole kokeillut vielä kotijumppaa omaan tahtiin, niin kokeile ihmeessä!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon! Olen iloinen että oot löytänyt jotain mistä tulee hyvä olo ja osaat tehdä sitä omilla ehdoillasi :)

Mulle kävi vähän sama.. oon aina pelännyt urheilua, ajatus on epämääräisellä tavalla lannistava ja ahdistava. Mutta nyt koronakaranteenissa lomautettuna oon liikkunut joka päivä. Ja saanut siitä positiivisia tunteita, mikä on oikeesti yllättävää. On ollut ihana tuntea miten siinä liikunnassa kehittyy, tuntee käyttävänsä jotain uutta lihasta. Mun kehotietoisuus on kasvanut ja koen oloni ryhdikkäämmäksi.. siis ei vain fyysisesti vaan jotenkin henkisesti myös oon enemmän läsnä kehossani.

Avainasemassa mulla on ollut nyt aika. Kun päivässä on 10 tuntia luppoaikaa joka päivä kaksi kuukautta, niin on ehtinyt todella rauhassa tutustua siihen liikkumiseen. Ei mitään painetta että "nyt pitäs treenata kello 12-14, salille menee 20min suuntaansa. Vai menenkö pihalle, siellä sataa tunnin päästä. Ainiin ja kauppaan pitää ehtiä ennen viittä". Siis ei mitään aikataulua, ei mitään pakkoa.

Treenailen olohuoneessa kevyiden käsipainojen kanssa youtuben avulla. Lempikanava on nyt madfit.

Vierailija
2/2 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä löysin kuntopyöräilyn vuoden alussa ja oon siitä lähtien polkenut vähintään tunnin joka päivä. Kiloja lähtenyt jo yli 10. Ihanaa liikkua ihan omissa oloissaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi