Aiotko jatkaa verkko-ostoksia tulevaisuudessakin - koska luulet meneväsi "wanhan ajan ostoksille" ostareille, vaatekauppaan yms
Miehen kanssa juteltiin että me pärjätään nyt ihan hyvin. Ei ole lähipiirissä mitään tarvetta lähteä Jumboon tai muuhun kauppakeskukseen.
Ruokatilauksista ollaan huomattu että nyt menee rahaa ruokaan vähemmän kuin ennen. Kyllä se suunnitelmallisuus auttaa.
Kommentit (18)
Ruokaostoksissa käytetään tällä hetkellä verkkokauppaa, mutta epidemian jälkeen mennään varmaan hybridimalliin, sillä henkilökunta-alet eivät ole ruoan verkkokaupassa samat kuin normaalikaupassa. Helpottaisi arkea meillä kovasti, jos joskus voisi tilata ruokaostokset netistä, vaikka muuten kävisikin kaupassa tavallisesti. Nyt vain sattumalta ruoan verkkokaupan aukeaminen Prisman yhteyteen osui koronaepidemian kanssa yhteen. Aiemmin ei siis oikeastaan ollut mahdollisuutta käyttää verkkokauppaa.
Muutenkin käytän verkkokauppoja verrattain usein. Olen aiemminkin tilannut tuotteita vaikkapa Verkkokapasta, Stadiumista tms. siten, että noudan ne liikkeestä. Lisäksi käytän muitakin verkkokauppoja useinkin.
En aio tilata tavaroita vaan palaan entiseen. Nyt koronana aikana olen jo kuluttanut varmaan 40 euroa pelkästään lähetyskuluihin, kulut jotka olisin voinut ladata bussikorttiin ja käyttää myös muihin menoihin.
En ole tilannut noita ruokatoimituksia, koska täälläpäin ne maksavat 25 euroa / tilaus. Tuo on puolet viikon ruuista.
Minä haluan nähdä ja hypistellä etukäten, mitä ostan. En siis aio aloittaa nettiostoja, koska asun Helsingin keskustassa. Toimisin ehkä toisin, jos lähimpään kauppakeskukseen olisi kymmeniä kilometrejä.
Molempia jatketaan eli käyn kaupoilla silloin tällöin ja tilaan jotain netistä. Ei mitään muutosta, koska en ennenkään ravannut ostareilla muutenkaan kovin tiheään tahtiin.
Tilasin verkokaupasta jo ennen pandemiaakin ja aion jatkaa myös pandemian jälkeen.
Niin sitä nyt ajattelee, mutta kun rajoitukset puretaan, ei varmaan mene monta päivää ennen kuin kaikki liukuvat taas vanhoihin tapoihinsa.
Netistä tilattiin ennen koronaa ja tilataan myös sen jälkeen. Ruoat ja muut.
Mä en olet nyt tilannut verkosta mitään.
En muutenkaan tykkää siitä palautusrumbasta, joten kyllä, kunhan tämä on ohi, niin jatkan liveshoppailua kuten ennenkin.
En ole ennenkään tykännyt käydä vaateostoksilla, joten tilasin ja tilaan jatkossakin vaatteeni netistä. Ruokakaupassa käydään paikan päällä eli mikään ei ole muuttunut.
Koska laardia alkaa kertymään kun se shoppailuliikuntakin jää pois, on ainoa syy mennä kauppaan se uuden vaatekoon testaus ja löytäminen.
En näillä toimitusajoilla ja kuljetusten jumittamisella jossain tai paketin noutaminen kymmenien kilometrien päästä.
En ole alkanut tehdä nettiostoksia enkä tilannut ruokakasseja, koska meillä ei kukaan kuulu riskiryhmään. Kaupasta ehkä ostetaan kerralla enemmän ja suunnitelmallisemmin, ja käydään harvemmin, mutta nettiostokset ei ole lisääntyneet ollenkaan. En edes muista, milloin olisin ostanut netistä jotain.
Aion jatkaa ruokaostosten tekoa verkossa. Tänään jouduin käymään kahdessa lähikaupassa, toisessa tympeä myyjä (S-Market) ja toisessa epäiltiin myymälävarkaaksi kauppiaan toimesta (K-Supermarket), joten joo, ei kiinnosta kantaa euroja ja käyttää aikaa tuollaisiin paikkoihin.
Meillä tuli tarve ostaa kolmen ja viiden litran kattilat. Aiemmin olisin mennyt vaan Prismaan ja ostanut ne.
Katsoinkin niitä vielä maaliskuussa, että siinä olisi sellainen 112 euron ostos.
Nyt kun innostuin verkkoshoppailemaan, sain just tuollasiset kivat Fiskarsin kattilat 68 eurolla.
Luulen, että vähennän jatkossa ylipäätään kuluttamista entiseen nähden. Olen nyt huomannut miten vähän mitään oikeasti tarvitsen. Ruokaostosten nettikaupan ilot löysin nyt koronan myötä, enkä ole käynyt kuukauteen ruokakaupassa. Uskon että jatkossakin suurimmaksi osaksi tilaan ruuat verkkokaupasta ja säästän itseäni kun ei tarvitse raahata jatkuvasti ruokakasseja (en omista autoa ja kauppa on vähän hankalan matkan päässä).
Kyllä aiotaan tilata ruoka kotiin jatkossakin, 2 euroa kotiin kuljetuksesta on niin vähän, että ei kyllä kauppaan tee mieli lähteä, kun sillä saa viikon ruoat tupaan asti. 18km kauppaan matkaa.