Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys orvokin kasvattajille

Vierailija
29.04.2020 |

Kasvatan orvokkeja ekaa kertaa siemenistä sisällä, ja mietin että missä vaiheessa niitä voi alkaa karaisemaan ja viemään pihalle? Kestääkö sisällä kasvatetut taimet kylmää yhtä hyvin kuin kaupasta ostetut?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan missä asut

Vierailija
2/6 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orvokki kestää hyvin kylmyyttä.

Ja taimikasvatuksessa tärkeintä on valon määrä, jotta tulee tukevia taimia ja muodostaa kukkia.

Itse olen vienyt jo parin viikon ajan pelargonit ja marketat ulos aurinkoon suojaiseen paikkaan iltapäiväksi, kun on aurinkoinen ja lämpötila 7-10 plusastetta.

Itse veisin orvokit vielä alhaisemmassa lämpötilassa, jos aurinkoinen ja suojainen paikka, en nyt kuitenkaan yöksi jättäisi.

Tosin, viime syksynä ulos penkkiin kylvetyt orvokin taimet ovat jo pienellä alulla ja uutta lehteä pukkaa, vaikka täällä ollut pakkasöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko itsekasvatetuissa ja kaupassa ostetuilla mitään eroa, suurempi merkitys on lajikkeella.

Orvokki kestää hyvin pakkasta ja taimille erityisen tärkeää on valo.

Jos päivällä lämpöasteita, aurikoinen ja vähä tuulinen paikka, laittaisin orvokit ulos päiväksi ja ottaisin sisälle yöksi.

Vierailija
4/6 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla orvokit on olleet koko talven ulkona, maaliskuussa alkoi kukkimaan uudelleen ja nyt jo isot puskat. Hyvin kestää. Taimet voi laittaa ulos kun on tullut sirkkalehtien jälkeen toinen lehtipari

Vierailija
5/6 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin keväällä Orvokki taimia ja istutin ne isoon emalipataan, hyvin kukkivat kesän. Elokuussa otin ne pois kun ja kasvoivat liikaa pituutta ja nuutuivat, jätin mullan pataan, nyt pata on täynnä pieniä terhakoita taimia. Mitä teen niille että säilyvät ensi kevääseen ja voin ne jälleen istuttaa? Vai mahtavatko säilyä ? 😏

Vierailija
6/6 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orvokki, turvokki vuokko ja moni muu...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi