Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka aikaisin plussa herkällä raskaustestillä?

Aloittaja
29.04.2020 |

Kuinka aikaisin olette plussanneet herkällä raskaustestillä? Kannattaako näin oletetulla rv 3+0 vielä edes testata?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dpo 12, sen aikaisemmin ei kyllä näy. Eli kiertopäivä 26

Vierailija
2/23 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierron päivä 25. Oma kierto on 23-24 päivää, joten oli silloin jo päivän myöhässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeitä oireita raskauden suuntaan minulla kyllä on... Mutta voiko niitä edes olla ennen plussausta?

Vierailija
4/23 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse plussasin sellaisella varhaistestiksi itseään mainostavalla testillä viikolla 3+3. Seuraavina päivinä varmistelin vielä parilla erilaisella perustestillä.

Kuukautiskierto 30 pv.

Testaa ihmeessä, et menetä montaa euroa! Ja jos ei näy mitään, kokeile silti viikon päästä uudestaan.

Vierailija
5/23 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp 25/25-27 sain itse haalean, mutta selkeän viivan.

Vierailija
6/23 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv 4+1 sain herkkään testiin heikon plussan, eli en usko, että 3+0 tulisi vielä mitään. Testihän perustuu hCG-hormoniin, jota ei ole virtsassa, ellei alkio ole kunnolla kiinnittynyt ja 3:lla viikolla näin ei vielä ole, ellei viikot sitten ole laskettu väärin, esim. ovulaatio onkin tapahtunut oletettua aikaisemmin.

Vierailija
7/23 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Selkeitä oireita raskauden suuntaan minulla kyllä on... Mutta voiko niitä edes olla ennen plussausta?

Minulla oli pahoinvointia ennen plussaa, mutta selkeitä raskausoireita on muka ollut muulloinkin.

Vierailija
8/23 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse testasin tässä raskaudessa herkällä testillä haalean plussan 5 päivää ovulaatiosta ja ovulaatio oli tikutettu, joten sen ajankohta on varma. 6 päivää ovulaatiosta sama herkkä testi tosin näytti negaa, mutta raskaana olin ja olen edelleen, kohta jo loppusuoralla :)

Vierailija
9/23 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaisessa vaiheessa myös ovulaatiotesti voi näyttää plussaa, koska alkuraskaudessa nousevat ne samat hormonit.

Vierailija
10/23 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti:

Minulla oli pahoinvointia ennen plussaa, mutta selkeitä raskausoireita on muka ollut muulloinkin.

Minullakin oireina arat rinnat, väsymys, etova olo (etenkin aamuisin, aloin yökkimään pestessäni hampaita...), paineentunne vatsalla, jomotus alaselässä sekä pistely alavatsalla (tämä pistely ei siis vaikuta yhtään ovulaatio- tai kuukautiskivuilta).

Voiko kiinnittyminen kestää useita päiviä? Vai voiko nämä kaikki oireet olla vain kuviteltuja...

Vierailija
11/23 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varhaisessa vaiheessa myös ovulaatiotesti voi näyttää plussaa, koska alkuraskaudessa nousevat ne samat hormonit.

Oonkin kuullut tästä. Harmi, että ei ole kotona yhtään ovulaatiotestiä. Raskaustestejä kyllä löytyisi...

Vierailija
12/23 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole testannut kuin vasta silloin kun menkkojen piti alkaa eli kierron 28.pv. Selkeä +

Mutta tiesin jo että olin raskaana kun molemmilla kerroilla häivähti sellainen jännä pieni pahoinvoinnin häivähdys kp 27.

Vierailija
13/23 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla näky vasta kun menkat oli yli viikon myöhässä ja sekin oli roskishaamu. Sitten pikkuhiljaa vahvistu. Tosin ovulaatio oli kai ollut myöhemmin mitä luulin.

Mutta malttaisin ainaki menkkojen oletettuun päivään!

Vierailija
14/23 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako joku sanoa, voiko kiinnittyminen kestää tosiaan useita päiviä? Jos nämä olisikin oireita kiinnittymiseen liittyen. Jos nämä kaikki oireet on kuviteltuja, niin taidan tarvita mielenterveyspalveluja :D

Vierailija
15/23 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

3+4 olen testannut haaalean plussan, joka oli jo parin päivän päästä aivan selvä plussa.

Vierailija
16/23 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmasti malttaa ainakin viikko! Helpommin toki sanottu kuin tehty.

Vierailija
17/23 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Osaako joku sanoa, voiko kiinnittyminen kestää tosiaan useita päiviä? Jos nämä olisikin oireita kiinnittymiseen liittyen. Jos nämä kaikki oireet on kuviteltuja, niin taidan tarvita mielenterveyspalveluja :D

Minulla on kaikenlaista raskauteen viittaavaa oireilua ihan pms-oireena. Kuulemma keltarauhashomorni kerää nestettä ja sitten voi tulla painon tunnetta ja nippailuja. Nämä nippailut ajoittuvat vielä mukavasti kiinnittymisen aikaan ja parin päivän ajalle ennen kuukautisia. Lisäksi rinnat ovat välillä todella turvonneet ja arat, joskus erilaiset hajut voimistuvat jne. Joskus ovulaation jälkeen tulee käsittämätön tunne, että on raskaana ja se saattaa jatkua melkein kuukautisiin asti. Olemme yrittäneet alkuvuoden lasta ja normaalisti minulla on lääkitys, joka poistaa melkein kaikki pms-oireet, niin oli outoa, kun kaikenlaisia tuntemuksia alkoi taas tulla ja johan se mieli lähti laukalle, että nyt tärppää.

Vierailija
18/23 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen plussasin kp 26.

Vierailija
19/23 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin 3+0 vielä mitään näkyy. Kannattaa odottaa siihen asti, kun ne kuukautiset on oikeasti myöhässä.

Vierailija
20/23 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait se kiinnittyminen voi kestää useita päiviä, ei ainakaan tietääkseni. Jotkuthan ovat mielestään tunteneet kiinnittymisen ihan selkeänä nippauksena alavatsan seudulla.

En tiedä auttaako, mutta itsellänihän on kaikkia "raskausoireita" ennen menkkoja, vaikka en olisikaan raskaana. Etenkin, jos lasta kovasti toivoo ja kiinnittää siksi enemmän huomiota kehonsa tuntemuksiin, voi näitä "oireita" aina huomata hyvinkin helposti :). Toki jos tuntemukset selvästi poikkeavat normaalista, niin voi olla, että kehossa tapahtuukin jotain. Mekin yritämme raskautta ja minulla on joissakin kierroissa ollut rintojen aristusta ja joissakin ei, joissakin vatsa- ja/tai selkäkipua ja joissakin ei... Plussaa ei silti koskaan (vielä) ole tullut ja ainakin itselläni nuo aikaiset testit vain harmittavat enemmän, kuin menkkapäivään odottelu. Toivotaan, että sinulla on nyt lykästänyt! ☺🤞