Jos asunnnossa syttyy tulipalo ja pakotie on ainoastaaan lasinläpi ja ikkunalasi on vahva niin osaatko rikkoa lasin oikein?
Kommentit (29)
"Oletko aina rikkonut ikkunan väärin? Katso video!"
Näin miehenä tästä kyllä heräsi kunnon voimafantasiat. Heiveröiset naiset eivät saa lasia rikki ja sitten itse voimakkaana sankarina rikkoisin lasin
Vierailija kirjoitti:
Joo mulla on jokaisella ikkunalaudalla vasara ja taltta juuri tuollaisia tilanteita varten. Tosin olen asentanut kotiini myös sprinkleri järjestelmän 50 kuution säiliöllä. Se on kytketty myös automaattisesti käynnistyvään varavoimaan sähkökatkojen varalta (erillinen akusto ja diesel agrekaatti). Testailen varavoiman toimivuutta kuukausittain. Akuston varaustilasta on automaattinen hälytys kännykkään, jos laskee liian alhaiseksi. Kuitenkin nuo rikkomisvälineet on hyvä olla varuiksi, jos jotain sattuu. Olen myös opettanut vaimon ja kuusi lastani käyttämään niitä, että osaavat sitten tositilanteessa toimia. Kalliiksihan se tuli, hajoittaa kahdeksan lämpölasia, mutta mitäpä sitä ei tekisi oman ja perheen turvallisuuden takaamiseksi.
Ja asustelette varmaan Porvoossa, Röllikujalla?
Joo, mutta kuudennesta kerroksesta vähän tupla tai kuitti :D
Tästä syystä ikkunoita uusittaessa osassa ikkunoista on kiinteä kahva, jolla ikkunan saa auki yhdellä ranneliikkeellä.
Tämä ei tietenkään hyödytä jos ikkunan edessä on vaikka kulmasohva tai 8 hlön ruokapöytä.
Vierailija kirjoitti:
Näin miehenä tästä kyllä heräsi kunnon voimafantasiat. Heiveröiset naiset eivät saa lasia rikki ja sitten itse voimakkaana sankarina rikkoisin lasin
Jos sitten vielä kaappaisit mut syliin ja kantaisit pois vahvoilla käsivarsilla niin olisin varmasti hyvin kiitollonen..
En osaa. Varmaan sitten jään liekkeihin, jos tositilanne sattuu kohdalle. Väärin rikotusta ei varmaankaan ole korrektia poistua?
Vierailija kirjoitti:
Kahdeksannessa kerroksessa tuo ikkunan rikkominen onkin varsin hyödyllinen temppu...
Ikkunan rikkomistaito on hyödyllinen asuipa missä kerroksessa tahansa.
Kahdeksannessa kerroksessa tuo ikkunan rikkominen onkin varsin hyödyllinen temppu...