Keräätkö jotain astia sarjaa? Esim arabia, Pentik jne.
Mä keräilen arabian fasaania. Lisäksi on Villeroy&bochia jonkun verran, se vaan että sarjan tuotanto on lopetettu et pitää kirpputoreilta etsiä.
Kommentit (24)
Grapponiaa!! Kukkaro vaan ei tahdo kestää.
En. Aikoinaan ostin Paratiisi sarjaa, josta tykkään tosi paljon. Päivittäisessä käytössä.
Koska nyt myynnissä olevat tehdään Thaimaassa, en edes mieti kerääväni jotain muuta.
Arabian Teemaa arkeen ja Paratiisia pyhään. Mun mielestä Birger Kaipiaisen suunnittelema Paratiisi on ihanin sarja ikinä, valitettavasti vaan aika kallis. Näitä kahta sarjaa voi yhdistää toisiinsa, muodot ja värit ovat samankaltaiset.
Mää tykkään niistä Arabian hauskakuvioisista ja värikkäistä 60- ja 70-lukujen kahvikupeista. Kerännyt niitä sieltä täältä mutta kun ei oikein aina tiedä mikä lautanen kuuluu millekin kupille. Niitä on niin monta erilaista.
Valkoista Teemaa, Pentikin Aino- ja Eden- sarjaa.
Valkoista Teemaa minullakin. En ole oikein kiinnostunut astioista. Kiinnostukseni kohdistuu jostain syystä aterimiin. Myin Elegiat pois ja haaveilen Iittalan Scandiasta tai Hackmannin Citteriosta, mutta en ole raaskinut vielä ostaa. Nyt meillä arkikäytössä Fiskarsin perus aterimet.
En kerää. Astioita ihan liikaa. Kirpparilla saatan jotain ostaa, jos vastaan tulee. Löytyy paratiisia, teemaa, pentikiä...kauniita astioita.
Ei tarvitse keräillä, koska nyt korona-aikana monessa kaupassa on ostosten keräyspalvelu. Itse tarvitsee vain noutaa ne.
Ultima thulen laseja pikku hiljaa ja iso osa laseistani äidiltäni siirtynyt minulle. En varsinaisesti keräile, kun käyttöön kuitenkin hankittu.
Minulla on paljon mustaa Teemaa. Nyt ostin kaksi valkoista syvää kulhoa, mutta todella ankeita ovat. Tuo nyt oli tuollainen testi ja onneksi en ostanut enempää. En muutenkaan pidä valkoisesta. Valitettavasti kotini ei ole sisustettu niin kuin haluan ja mm. vaaleat seinät ja kodinkoneet ovat aina likaiset. Haluaisin siis tummanharmaata. Joka kerta kun käyn Prismassa ja Citymarketissa yritän löytää jotain astioita, joista pitäisin,mutta harvoin löytyy. Teeman duoharmaa on kyllä aika hieno. Tosin näyttää joltain sementiltä.
Sääli että tuo valkoinen Teema on niin beigeen menevä eikä puhtaan valkoinen, tykkäisin siitä enemmän.
Grapponiaa, taalaria, arkipelago-kynttilänjalkoja, mirandaa mitä milloinkin löytyy kirppiksillä, huutonetistä tai torista.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on paljon mustaa Teemaa. Nyt ostin kaksi valkoista syvää kulhoa, mutta todella ankeita ovat. Tuo nyt oli tuollainen testi ja onneksi en ostanut enempää. En muutenkaan pidä valkoisesta. Valitettavasti kotini ei ole sisustettu niin kuin haluan ja mm. vaaleat seinät ja kodinkoneet ovat aina likaiset. Haluaisin siis tummanharmaata. Joka kerta kun käyn Prismassa ja Citymarketissa yritän löytää jotain astioita, joista pitäisin,mutta harvoin löytyy. Teeman duoharmaa on kyllä aika hieno. Tosin näyttää joltain sementiltä.
Tulisipa Teemaan joku uusi väri. Nyt keväällä ei ole tainnut tulla. Se uusin väri puuteri on ihan hirveä. Tulisipa esim. tummanliilaa Teemaa. Se sopisi syksyynkin. Joskus on ilmeisesti ollut joku tummanliila erikoiserä Teemaa kun haulla löytyy vanhoja tuollaisia.
Teemaa on arkikäytössä, samoin Teeman edeltäjää Kiltaa, jota kerään aina kun edullisesti vastaan tulee kirppareilla. Kiltaa saa välillä todella edullisestikin, kun leimat ovat usein kuluneet pois. Juuri aloitin Grapponian keräilyn, on tosin kallis sarja. Iittala Tanssi-astioita ehdin kerätä 6:lle hengelle, sitten valmistus lopetettiin. Kyseinen astiasto on meillä käytössä pyhinä 😄
Olen astiahullu, astioita on meillä ihan liikaa. En vaan voi mitään, kun astiat on niin ihania!
Älkää kerätkö, ne pölyttyy vain kaapissa :) :(
Kerään kiinalaisia astiastoja miehen kanssa ja meillä ne on täysin arkipäiv. käytössä, vaikka kiinalaisia ei ollakaan.
En aktiivisesti kerää, mutta jos edulliseen hintaan löytyy, niin vanhoja Ultima Thule astioita. Nimenomaan vanhoja mutta ehjiä ja kirpputori hintaan (ts mitä tori.fi:ssä kaupitellaan on liian kallista).
Äiti alkoi keräämään minulle nuorena Kermansaven Oliivi-sarja. Minulla on nykyään niitä astioita noin neljälle, mutta joitakin osia on vähemmän ja tietenkin niitä haluaisin lisää. Keräystä vaikeuttaa huomattavasti, että koko Kermansavi on lopetettu.
No, en oikeastaan. Mä tykkään sinisestä Teemasta, oon nyt vihdoin saanut haalittua sitä pientä ruokalautasta (tuota kokoa ei enää valmisteta) 4 kpl ja tahtoisin ainakin 4 kpl lisää. Samoin haluaisin myös kahvikupin aluslautasia ja kait mä voisin niitä kahvikuppejakin ottaa.