Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen outo käytös, kuin häpeäisi sitä että vauva on tulossa

Vierailija
29.04.2020 |

Vaunujakin kun oltiin ostamassa sain hävetä silmät päästäni, totesin siinä myyjän kuullen että hyvä kun on näin korkealle menevä työntöaisa niin mieskin pystyy työntämään, tähän mies totesi "emmä jaksa mitään työnnellä", olin siis niiin hämmentynyt.

Toinen tilanne kun miehen isä jotain vauvasta höpötti ja totesi että nyt Penakin pääsee hoitamaan vauvaa, tähän mies "ei saa**na"

Sit on tuttuja joille ei puhu tuohon malliin ollenkaan vauvasta

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuleva isoisä suhtautuu? Onko hän jotenkin lapsivastainen vai mikä voi olla syynä että mies puhuu vauvan tulosta isälleen negatiivisesti?

Vierailija
22/39 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joissain miesten piireissä vaan ei ole hieno juttu saada lapsia. Jotkut saattaa pelätä sitä kaverien reaktiota. Ajatellaan että nyt elämä on ohi ja oot perhevankilassa yms... Tietenkin myös tunteet heittelee ja välillä voi olla innoissaan, välillä kauhuissaan ja vaikka mitä muuta. Se on iso elämän muutos. Keskustelemaan kannattaa opetella kumppanin kanssa, koska myöshemmin kun on vähemmän yhteistä aikaa, se on todella hyvä taito.

Siis millaisissa miesten piireissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä kuulostaa siltä että on joillekin (isälleen, kaverilleen?) puhunut ettei aio vakiintua sun kanssa. Nyt sitten ottaa asenteen että kyseessä on jonkin sortin vahinko.

Vierailija
24/39 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohdiskelen tässä yrittäen ymmmärtää miestäsi. Ajattelen siis itse vastaavalla tavalla ja mietin, voisiko kyse olla edes osittain siitä.

Eli minä olen aina ollut kova inhomaan _minkäänlaista_ "hössöttämistä"! En siis toki puuskahtele noin nolosti kuin miehesi, mutta vähintään ajattelen samalla tavalla. Esimerkkinä tässä tarina, kun käytiin appiksilla syömässä ja siellä oli miehen serkku raskausvatsansa kanssa sekä miehen sisko 2kk ikäisen vauvansa kanssa. Raskausmaha-nainen piteli vauvaa sylissää. Appi alkaa sössöttämään, jotain tyyliin "siinä onkin kätevä vielä harjoitella vauvanpitämistä" ja pientä ryhmän tekonaurua siihen päälle. Itse olisin ollut ajatuksissani, että hyi oksennus ja hymähtänyt jotain.

Saatan juurikin olla niin idiotti, että sanoisin vaikka astiastosta hössöttävälle anopille, että "minä mitään astiastoa halua" (vaikka oikasti haluan, mutta jonkun muun hösääminen asian tiimellyksessä on jotenkin sietämätöntä). Tiedän saavani paljon alapeukkuja, mutta jotenkin heti tunnistin miehessäsi "jotain samaa" ja yritän selitellä miksi kommentoi idiootisti. En puolustele! Se on idioottia! Itse olen tämän huomannut onneksi jo aikoja sitten, ettei minun tarvitse olla jatkuvasti nolaamassa itseäni ja muita puuskahtamalla innoissaan oleville ihmisille mitään tyhmää :(

Miehesi kannattaisi niellä henkinen sekoilunsa ja yrittää ajatella asiaa muiden kannalta, tai vaikka ensin esittää olevansa superinnoissaan asiasta ja sitä kautta rauhoittaa jotain omaa stressipäätään asioista. (neuovisin itseäni näin)

Vierailija
25/39 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea tuleva yh! :)

Klassikko. Mies väitti naisen mieliksi haluavansa lapsia ja oikeasti joutui liemeen.

Vierailija
26/39 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta miehen isästä... Onko hän jotenkin veemäinen kiusoittelija? "Hehheh, nyt pääset sitten hoitamaan vauvaa" sellaisella ivallisella äänensävyllä? Vai onko hän oikeasti innoissaan tulevasta lapsenlapsestaan?

Vierailija
27/39 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohdiskelen tässä yrittäen ymmmärtää miestäsi. Ajattelen siis itse vastaavalla tavalla ja mietin, voisiko kyse olla edes osittain siitä.

Eli minä olen aina ollut kova inhomaan _minkäänlaista_ "hössöttämistä"! En siis toki puuskahtele noin nolosti kuin miehesi, mutta vähintään ajattelen samalla tavalla. Esimerkkinä tässä tarina, kun käytiin appiksilla syömässä ja siellä oli miehen serkku raskausvatsansa kanssa sekä miehen sisko 2kk ikäisen vauvansa kanssa. Raskausmaha-nainen piteli vauvaa sylissää. Appi alkaa sössöttämään, jotain tyyliin "siinä onkin kätevä vielä harjoitella vauvanpitämistä" ja pientä ryhmän tekonaurua siihen päälle. Itse olisin ollut ajatuksissani, että hyi oksennus ja hymähtänyt jotain.

Saatan juurikin olla niin idiotti, että sanoisin vaikka astiastosta hössöttävälle anopille, että "minä mitään astiastoa halua" (vaikka oikasti haluan, mutta jonkun muun hösääminen asian tiimellyksessä on jotenkin sietämätöntä). Tiedän saavani paljon alapeukkuja, mutta jotenkin heti tunnistin miehessäsi "jotain samaa" ja yritän selitellä miksi kommentoi idiootisti. En puolustele! Se on idioottia! Itse olen tämän huomannut onneksi jo aikoja sitten, ettei minun tarvitse olla jatkuvasti nolaamassa itseäni ja muita puuskahtamalla innoissaan oleville ihmisille mitään tyhmää :(

Miehesi kannattaisi niellä henkinen sekoilunsa ja yrittää ajatella asiaa muiden kannalta, tai vaikka ensin esittää olevansa superinnoissaan asiasta ja sitä kautta rauhoittaa jotain omaa stressipäätään asioista. (neuovisin itseäni näin)

En ymmärrä. Miksi sua ärsyttää noin paljon jos joku on innoissaan jostain asiasta?

Vierailija
28/39 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

24 jatkaa vielä. Jos olisin itse raskaana, kertoisin siitä tietyille ihmisille vasta mahdollisimman myöhäisesssä vaiheessa, tai odottaisin, että asia valkenee heille itsestään. Näin välttyisin kuulemasta "typeriä kommentteja, kuinka "sinäkin nyt pääset hoitamaan vauvaa", johon todellakin ajattelisin, että "ei saat..na", mutten kyllä olisi niin idiootti, että sanoisin näin.

Tiedän, että ihmisillä on tapana heitellä tuollaisia "nyt penakin pääsee sitä ja tätä" kommentteja normaaleina heittoina! Sisäisesti vaan olen siitä aivan että "ei jumlaut"...

Olen outo....

Vierailija
29/39 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku teini pitää tuollaista, että sanoo toista, mutta tarkoittaakin muuta. "Täällä olisi sinun lempiruokaasi makaronilaatikkoa", johon teini vastaa "Hyi, vihaan makaronilaatikkoa", vaikka oikeasti pitäisi siitä, mutta pitää uhmata.

Vierailija
30/39 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä joissain nuorten miesten piireissä. Jotkut on vähän keskenkasvuisia pidempään.

Vierailija
31/39 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä. Miksi sua ärsyttää noin paljon jos joku on innoissaan jostain asiasta?

Kiitos kysymyksestäsi :) mielelläni avaan asiaa.

Joku siinä on, että minuun, minua koskeva asia on jonkun muun mielestä hössöttämisen arvoinen juttu, joku siinä rikkoo minun omaa "päätösvaltaani" tavallaan.. Saa siis olla innoissaan minuun liittyvästä asiasta, mutta tyhmien itsestään selvyyksien kommentoiminen jostain syystä laukaisee mussa jonkun reaktion. Yritän vielä selvitellä tätä miksi se tapahtuu, olenko kenties ilonpilaaja onnen lyttääjä, kun en halua muiden iloitsevan ja intoilevan minun asioistani.

Olen ollut tällainen omituinen aina, liittyy omaan tilaani, joka on aika iso. Ja kommentoimalla jopa käskevään sävyyn , miten "nyt kun teillekin tulee käärö, ette sitten sitä tätä tai sitten teette näin ja noin" aktivoi mussa teiniangstaajan. Vauvanhoito kommentti oli todellakin hyvää tarkoittava, mutta jos joku sanois mulle että nyt sinäkin pääset hoitamaan vauvaa oisin ihan että ööh no shit sherlock?? sellainenhan meille on tässä tulossa niinkuin kaikki varmaan näkee :D

Vierailija
32/39 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko vauva suunniteltu, vai tuliko yllärinä raskaus? Minkä ikäinen mies on? Kuulostaa siltä että hän ei ole valmis isäksi.

Vierailija
33/39 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä nolottaa, että nyt kaikki tietää, että olette olleet "silleen." Tirskistä.

Vierailija
34/39 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on jotain samanlaista.

Jotenkin ajattelen että on vähän oksettavaa, että ihmiset puhuvat triviaaleista, biologiaan ja arkeen littyvistä yksityisasioista. Etenkin minun! Ehkä tässä on kyse tuolla ensimmäisellä sivulla mainitusta taantumisen pelosta?

En siis tietenkään sanoisi tätä ääneen, enkä edes örähtele. Yritän vain vältellä noihin tilanteisiin joutumista ohjailemalla keskustelua esim. ajankohtaisasioihin ja ilmiötason aiheisiin joihin kaikki voivat osallistua.

Mikäli epäonnistun välttelyissä, nieleskelen oksetusta ja yritän vaihtaa puheenaihetta.

Vierailija
35/39 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesparka on selkeästi aivan shokissa.

Ai niinku mistä? Vastuusta vai?

Se on aina nainen joka kantaa lapsesta vastuun. Se on nainen joka on raskaana, synnyttää, hoitaa, imettää, kasvattaa ja elättää. Miehet sitten keskittyy tunteisiin että kylläpä tuntuu nyt tältä ja sitten tuntuu tuolta. Aina vaan ne miehen tunteet.

Se että naiset "kokevat" enemmän ei ole mikään syy olla puhumatta miehistä

Juuh mutta miksi aina naisen vastuulla auttaa ja ymmärtämään miestä tunteidensa kanssa. Kuinka moni mies alkaa hyysäämään ja ynmärtämään vauvan saamista häpeävää naista?

Vierailija
36/39 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai se vaunujen työntäminen oo pakollista.

Minä en naisena edes kehdannut omia vahinkovankkureita työnnellä kylillä.

Vierailija
37/39 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon. Saat siis hoitaa vauvaa yksin eikä mies edes sen vertaa energiaa kuluta et ois empaattinen sua kohtaan

Uskon kyllä että hoitaa vauvaa ja on kaikinpuolin hyvä isä, ainoastaan nämä jutut kavereille ja muille ihmisille tätä luokkaa, kuin häpeäisi asiaa.

Kauheasti googlailee ja selvittelee asioita, mutta sitten jos asia tulee puheeksi jonkun kanssa niin saattaa päästellä suustaan ihan mitä vain

Ei kannata uskoa. Avaa jo silmäsi ja ala varautumaan yksinhuoltajuuteen. Moni sellainenkin isäehdokas, joka on ollut innoissaan tulevasta vauvasta ja hehkuttanut sitä kaikille, on osoittautunut täydelliseksi luuseriksi isänä. Käytännössä äidille on kaatunut vastuu kokonaan lapsenhoidosta ja sen päälle vielä lisääntyneistä kotitöistäkin, jotka todellakin kasvavat potenssiin sata, kun perhe kasvaa.

Vierailija
38/39 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä että oot valinnut miehen jonka huumoria et edes ymmärrä.

Vierailija
39/39 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesparka on selkeästi aivan shokissa.

Ai niinku mistä? Vastuusta vai?

Se on aina nainen joka kantaa lapsesta vastuun. Se on nainen joka on raskaana, synnyttää, hoitaa, imettää, kasvattaa ja elättää. Miehet sitten keskittyy tunteisiin että kylläpä tuntuu nyt tältä ja sitten tuntuu tuolta. Aina vaan ne miehen tunteet.

Jep ja naisen pitää kaiken tekemisen lisäksi ymmärtää miehen kriiseilyä ja antaa aikaa ja tilaa. Jeesus mitä nössöjä.