Juoko moni nyt ihan todella enemmän alkoholia nyt korona-aikaan?
"Karanteenin" alkuun luulin noiden puheiden olevan jonkinlainen vitsi, mutta ilmeisesti ei. Muutama työkaveri sanoi alkoholijuomiin menneen paljon enemmän rahaa viimeisen kuukauden aikana kuin normaalisti yökerhoihin kuluisi.
Juovatko ihmiset yksin kotona vai pitävätkö kotibileitä? Alun perin uskoin, että monella ei-alkoholistilla tämä aika vähentäisi juomista, koska monelle alkoholin käyttö liittyy juuri sosiaalisuuteen ja ihmisten tapaamiseen, on sen sivutuote. Mutta yllättävän moni näyttääkin sitten siirtyneen nauttimaan alkoholia kotioloihin.
En ymmärrä, kun itselleni ei tulisi mieleenkään juoda yksin.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Olen juonut yhtä vähän kuin ennenkin. Tainnut juoda tämän vuoden aikana yhden lonkeron.
Nössö!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen juonut yhtä vähän kuin ennenkin. Tainnut juoda tämän vuoden aikana yhden lonkeron.
Nössö!
Mieluummin nössö kuin alkoholisti, jos otetaan nämä ääripäät vaihtoehdoiksi.
En ole ottanut tippaakaan alkoholia tammikuun jälkeen, eikä tee edes mieli.
Alkoholistina ovat jotkut minua pitäneet, vaikka en ole. Addikti kylläkin, mutta onneksi en sentään ole huumeisiin koskaan sortunut
Työssä käyville alkoholisteille etätyö on tuhoisaa. Tähän asti on lopeteltu juominen tiettyyn, tarkkaan laskettuun aikaan illalla, että ollaan aamulla ajo- ja työkunnossa. Nyt ei tarvitse olla. Tuhoisaa.
Mä joisin enemmän jos voisin. Mies ei vaan tajua pysyä poissa kotoolta, vaikka on mökkimajoitus työmaan lähellä. Ajelee 10h työpäivän jälkeen kotiin 1 1/2h matkan, syö ja painuu nukkumaan ja herää aamulla ennen kukon pierasua että pääsee taas ajamaan 1 1/2h työmaalle. Olis niin ihana juoda viiniä ja möllöttää jotain sarjaa tai leffaa netflixistä, saunoa omassa rauhassa ja tehdä itselle jotain hyvää ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä joisin enemmän jos voisin. Mies ei vaan tajua pysyä poissa kotoolta, vaikka on mökkimajoitus työmaan lähellä. Ajelee 10h työpäivän jälkeen kotiin 1 1/2h matkan, syö ja painuu nukkumaan ja herää aamulla ennen kukon pierasua että pääsee taas ajamaan 1 1/2h työmaalle. Olis niin ihana juoda viiniä ja möllöttää jotain sarjaa tai leffaa netflixistä, saunoa omassa rauhassa ja tehdä itselle jotain hyvää ruokaa.
Hämmentävä kommentti. Eikös se miehesi juurikin nyt sitten ole käytännössä koko ajan poissa, ja sinä rauhassa möllötät kotona? Miksi et siis voi tehdä juuri niin kuin kuvailit?
Itsellä käytän määrässä ei ehkä ole selkeää lisäystä, mutta käyttötavoissa kyllä. Virosta tai ravintoloista ei voi enää ostaa. Aiemmin yleensä join viinini ravintolassa tai baarissa after workeillä tai tuttua tavatessa.
Nyt olen kotona ottanut muutaman lasillisen tai saunakaljan. Aiemmin työmatka on vienyt reilusti aikaa ja samoin harrastus. Nyt treenaan ja työskentelen kotona ja ehdin ja jaksan kokkailla enemmän ja parempaa ja ottaa sen lasin viiniä ruuan kanssa. Aiemmin lähinnä hotkin jotain naamariin. Ruuasta ja syömisestä, johon toisinaan kuuluu myös hyvä viini, on tullut nautinto. Ostan yleensä pienempiä pulloja ja vaikka 37,5 milliä on kaksi suurehkoa lasillista ja jaan tuon määrän yleensä kahdelle päivälle.
Ostan viinejä aiempaa enemmän ja kalliimpia, mutta humalaa ja humalahakuisuutta on aiempaa vähemmän.