Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten mansikat pestään, jotta ei saa Koronaa?

Vierailija
29.04.2020 |

Kävin aamulla kaupassa ja teki mieli ostaa mansikoita. Mietin tiskillä että mitenkäs nämä nyt tulisi pestä jotta niistä ei saisi koronaa? Pomijahan on voinut röhäistä taudin tuotteeseen. Omenat ja appelsiinit voi pestä saippualla -ja kuoria. Pelkkä vesipesu ei riitä, vaan täytyy käyttää saippuaa. Eli siis mansikat tulisi myös pestä saippualla...? Osaako joku vastata? Tällä kertaa mansikat jäi vielä kauppaan. Taitaa mulla jäädä tulevana kesänä marjat ostamatta, jollen käy niitä itse tilalla poimimassa...

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesu ei riitä vaan ne pitää keittää.

Vierailija
2/39 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi ulkomaisia mansikoita ollenkaan. Hyi hitto, eivät maistu millekään. Kotimaiset kesällä käyn itse poimimassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaakin ostaa vain ukrainalaisten sateessa poimimia mansikoita, silloin ei tautivirus ole tarttunut vaan valunut pois.

Vierailija
4/39 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaiten koronariskin eliminoi mansikoista seuraavasti:

Halkaise mansikat kahtia, laita leivinpaperin päälle 100-asteiseen uuniin ja kuivattele siellä 3 tuntia.

Kuumenna kattila, laita sinne 1 dl valkoviiniä ja 0,5 dl cointreauta, kippaa mansikat sekaan.

Kun kiehuu, lisää 2 dl sokeria. Keitä vielä 20 minuuttia jatkuvasti sekoitellen.

Nyt et saa koronaa, mutta saat ihan v i t u n hyvää mansikkahilloa esimerkiksi vohvelin tai letun päälle lusikoitavaksi.

Vierailija
5/39 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se virus loputtomiin niissä elä. Poimija poiminut - kuljetus kauppaan, siinä välillä ehtii jo kuolla moneen kertaan. Enemmän riski on kaupassa köhijöillä.

Itse huuhtelen vedellä.

Vierailija
6/39 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, pidä niitä kolme päivää kotona. Eikö sen viruksen pitänyt kolmessa päivässä tuhoutua?

Ne ulkolaiset mansikat on niin torjunta-aineilla kyllästetty, että ei mene miksikään edes viikossa. Niiden kohdalla pelkäisin kyllä enemmän noita torjunta-ainejäämiä ja sitä, että ne on poimineet ihmiset, jotka on usein laittomasti Euroopassa ja joille ei tarjota ihmisarvoisia asumuksia eikä pesumahdollisuuksia.

Vierailija
7/39 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautisverisin sormin poimittuja riistomansikoita. Nam nam.

Jätä kauppaan.

Vierailija
8/39 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virus on pieni ja menee sinne mansikan pikku siementen alle piiloon. Siemenet tulee irrottaa vasta sen jälkeen mansikka huuhdellaan.

Vierailija
9/39 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikka on vaikea, eihän siitä saa pestyä edes hyönteismyrkkyjä mitkä ruiskutetaan niihin. Imeytyy vielä paremmin läpi kuin kurkusta tai tomaatista.

Voihan sitä mansikkaa yrittää kuoria jotenkin...

Vierailija
10/39 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää tarhamansikoista ollenkaan. Metsämansikat on mun juttu ja onneksi ukrainalaiset ei niihin koske!

Vierailija
11/39 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parhaiten koronariskin eliminoi mansikoista seuraavasti:

Halkaise mansikat kahtia, laita leivinpaperin päälle 100-asteiseen uuniin ja kuivattele siellä 3 tuntia.

Kuumenna kattila, laita sinne 1 dl valkoviiniä ja 0,5 dl cointreauta, kippaa mansikat sekaan.

Kun kiehuu, lisää 2 dl sokeria. Keitä vielä 20 minuuttia jatkuvasti sekoitellen.

Nyt et saa koronaa, mutta saat ihan v i t u n hyvää mansikkahilloa esimerkiksi vohvelin tai letun päälle lusikoitavaksi.

Kiitti hillo-ohjeesta!

Vierailija
12/39 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin eilen mansikoita ja söin pesemättä. Kuolenko?

Vierailija
13/39 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikoihin pitää tänä vuonna ruiskuttaa sisään desinfiointiainetta. Myös taskulampun valokeilassa mansikka puhdistuu.

Ostakaa välineet nyt ennen hamstrausta!

Vierailija
14/39 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä, etkö tehnyt yhtään mitään, söit ihan noin vain? Testeihin mars nyt.

Vierailija
15/39 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pestään lakanaohjelmalla 80 asteessa. SItten ryöpätään korvasienien tapaan.

Vierailija
16/39 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä, etkö tehnyt yhtään mitään, söit ihan noin vain? Testeihin mars nyt.

Jep, en ole hysteerikko.

Vierailija
17/39 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mansikoihin pitää tänä jvuonna ruiskuttaa sisään desinfiointiainetta. Myös taskulampun valokeilassa mansikka puhdistuu.

UV light or just very powerful light?

Vierailija
18/39 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykkää tarhamansikoista ollenkaan. Metsämansikat on mun juttu ja onneksi ukrainalaiset ei niihin koske!

Ukrainahullu on herännyt, montako aloitusta ajattelit tehdä tänään.

Menisit lääkäriin.

Vierailija
19/39 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä huuhtelu ja aurinkoon kuivahtamaan?

Vierailija
20/39 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mansikoihin pitää tänä jvuonna ruiskuttaa sisään desinfiointiainetta. Myös taskulampun valokeilassa mansikka puhdistuu.

UV light or just very powerful light?

It's gonna be a great light, a great light, a most biggest light the strawberries have ever seen.