Talokauppa kaduttaa
Ostettiin toissakesänä vanha talo Pohjois-Suomesta. Meille sopiva, vähän rempallaan, mutta niin nämä vanhat aina. Talossa ei mitään vikaa...mutta tontti. Iso se on keskustan omakotitalotontteihin nähden, mutta syksyn ja talven tulo paljasti kaikki tontin huonot puolet: naapureiden talot näkyy kun puut lehdettömiä, tuntuu ettei omalla pihalla saa olla rauhassa ilman, että joku näkee ja jatkuvasti naapureita kulkee tonttimme ohi moikkaillen. Kesällä paikka vaikutti unelmalta vihreine peittävine puustoineen. Kesää odotan kokoajan, jotta olisi taas se sama fiilis kun kaupat tehdessä. Suomessa vaan suurin osa vuodesta on tätä puut paljaana aikaa ja odotin paikalta enemmän rauhaa kuin sain. Vaimo tyytyväinen paikkaan, itse kaipaan enemmän rauhaa.
Onko tämä ostokatumusta vai valitanko turhasta?
Kommentit (51)
Nippe23 kirjoitti:
Puiden kasvu kestää vuosia niin korkeiksi, että peittää näkyvyyden.
No se on kieltämättä harmi että ihmiset joutuvat vielä vuosia katselemaan teidän murjuanne.
Vierailija kirjoitti:
Nippe23 kirjoitti:
Puiden kasvu kestää vuosia niin korkeiksi, että peittää näkyvyyden.
No se on kieltämättä harmi että ihmiset joutuvat vielä vuosia katselemaan teidän murjuanne.
No sekin vielä.
Meillä sama. Mutta meillä mies tykkää talosta, minä en. Muuten kopio mun ajatuksista ja meidän talosta. Naapureita joka suunnassa ja ainoastaan kesäisin tunnen oloni pihallamme kotoisaksi, kun omenapuut ja terijoen salavat on lehdessä. Ja antavat näkösuojaa pihallemme. Talvet kökötän sitten vaan sisällä.
Kohta 6v ollaan asuttu tässä enkä edelleenkään tykkää siitä, että kaikilla naapureilla on suora näkyvyys meidän pihalle.
Noin 3 m korkea raoton lankkuaita tontin ympäri on ratkaisu ongelmaasi. Jos naapurit on ylärinteen puolella, niin sitten korkeampi.
Nyt herää. Vuosia yhdessä ollut pariskunta. Mitä niin ihmeellistä teette, että meitä naapureita Kiinnostaisi ?
Elä vaan omaa elämä, niin mekin
Naapuri
Vierailija kirjoitti:
Noin 3 m korkea raoton lankkuaita tontin ympäri on ratkaisu ongelmaasi. Jos naapurit on ylärinteen puolella, niin sitten korkeampi.
Tarttee rakennusluvan, eikä sitä välttämättä saa. Raja taitaa olla 160 cm tjsp.
No onpa outoa,ettet ostaessa älynnyt,että puista lähtee syksyisin lehdet?!
Sitten vaan havupuita istuttamaan tuijia ja kuusia ym.
Vierailija kirjoitti:
Meillä 2m korkea ja hyvin suojaa.Luvat tarvittiin.ja maksoi perkeleesti ja hirveä homma,mutta kaiken vaivan väärtti!
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama. Mutta meillä mies tykkää talosta, minä en. Muuten kopio mun ajatuksista ja meidän talosta. Naapureita joka suunnassa ja ainoastaan kesäisin tunnen oloni pihallamme kotoisaksi, kun omenapuut ja terijoen salavat on lehdessä. Ja antavat näkösuojaa pihallemme. Talvet kökötän sitten vaan sisällä.
Kohta 6v ollaan asuttu tässä enkä edelleenkään tykkää siitä, että kaikilla naapureilla on suora näkyvyys meidän pihalle.
6 vuodessa tuija-aita peittäisi jo näkymän naapuriin..
Vierailija kirjoitti:
Pane tuijia.
Eikös nimet pitäisi kirjoittaa isolla alkukirjaimella?
Lankkuaita maksaa paljon, mutta havupuita ympärille, niin sillä asia ratkeaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarttee rakennusluvan, eikä sitä välttämättä saa. Raja taitaa olla 160 cm tjsp.
Taajamassa. Haja-asutusalueella saa rakentaa vaikka betoniaidan tonttinsa ympärille, eikä tarvitse kysyä keneltäkään mitään. On katsos hiukan eroa näillä kaava-alueilla.
Ymmärrän aloittajaa hyvin. Itse olisin halunnut talon keskeltä metsää, ei naapureita monen kilometrin säteellä, mutta miehelle ei sopinut. Ostettiin sitten paikasta, jossa lähin naapuri kylätien toisella puolellaja seuraavaan n. 200 metriä... Onneksi ed. omistajalla ollut järkeä antaa kuusipöheiköiden kasvaa sopiviin kohtiin, ettei aivan suoraa näköyhteyttä ole naapureihin, mutta rassaa silti. Olisi mukava esim. lähteä lenkille ilman, että tarvitsee vaihtaa kuulumisia naapurin kanssa tai ylipäätään nähdä ketään silloin, kun ei haluaisi. Mutta oma vika, kun tähän suostuin. Talo on kyllä ihana, paikka ei niinkään.
Ymmärrän hyvin ap. Et valita turhasta. Varmaan olo kuin akvaariossa asuisi. Istuttakaa jotain puita tai laittakaa aitoja tms. Jos talo on kesällä ok niin varmaan asian saa fiksattua.
istuta pihaan puita ja pensaita jotka ovat vihreitä ympäri vuoden.