Astrologia: kumpi on määräävämpi ihmisen luonteessa, aurinkomerkki vai nouseva merkki?
En itse usko horoskooppeihin ja astrologiaan enkä edes tiedä varmuudella nousevaa merkkiäni, koska en ole saanut selville syntymäkellonaikaani. Yksi tuttuni, joka on perehtynyt astrologiaan, sanoi ettei aurinkomerkki kerro oikein mitään, vaan pitää tietää nimenomaan se nouseva merkki!
Kokeilin huvikseni netistä löytyvää laskuria kummallakin mahdollisella syntymäkellonajallani (jompi kumpi niistä se kuulemma on). Sain kaksi vaihtoehtoista tulosta nousevaksi merkiksi, joista toinen sopii minuun aika hyvin ja toinen ei yhtään.
Kommentit (16)
Mun merkit on tosi vastakkaiset: aurinko oinas ja nouseva rapu, mä en kans oikein ymmärrä tätä, että miten näitä pitäis tulkita?
Minulla on sekä nouseva että aurinko samassa merkissä. Suhtaudun hyvin skeptisesti horoskooppeihin, pidän sitä lähinnä kevyenä viihteenä.
Vierailija kirjoitti:
Se mihin suuntaan tappi osoittaa.
Mikä tappi? En ymmärrä astrologisista kartoista mitään..
Ei kumpikaan, sillä kuten jo totesitkin niin astrologia on ihan pelkkää paskaa.
Nouseva merkki on ikään kuin käyntikortti. Se puoli minkä näkyy selkeästi ulospäin, yleensä ensivaikutelma. Myös se, minkälaisena haluat muiden ehkä näkevän sinut. Aurinkomerkki puolestaan kertoo enemmän siitä kuka oikeasti olet. Aurinkomerkki ei siksi kerro kaikkea, koska kartalla on juurikin paljon muutakin, esimerkiksi tuo nousumerkki.
Itse olen rapu-rapu ja mies on leijona-rapu 😁
Mä tunnen nousevan merkkini vieraaksi, olen täsmälleen aurinkomerkkini kaltainen hyvine ja huonoine puolineen.
Aurinkomerkki on se sun ydin: energiat, taipumukset, kohtalo. Nousumerkki on se, miten ulkomaailma sut näkee ja miten haluat itseäsi muille ilmaista. Aurinkomerkki on vahvempi.
Rakastellaan ap.
Aistillinen leijona
Vierailija kirjoitti:
Mä tunnen nousevan merkkini vieraaksi, olen täsmälleen aurinkomerkkini kaltainen hyvine ja huonoine puolineen.
Koen aurinko- ja nousevan sekä laskevan merkkini vieraiksi, mutta kuumerkki on vahvin ja omin. Kuumerkki tuo parhaat puoleni esiin. :)
Ohis: haluatko tietää mahaa-dashaasi (MD)? Kerropa syntymäpäiväsi ja tarkan sekä varman tuloksen saamiseksi ainakin kellonaika sekä mielellään myös paikkakunta. Noh, mahaa-dashaa on hinduastrologiassa melkoisen tärkeä käsite. Se kertoo kullakin hetkellä hallitsevan grahan, eli planeetan tai vastaavan (Aurinko, Kuu, Kuun solmut). Jakso kestää muutamasta vuodesta aina 20 vuoteen, grahasta riippuen. En ole juurikaan muutoin perehtynyt hinduastrologiaan, mutta MD:ja olen tutkaillut jonkin verran erittäin yleisellä tasolla.
Juuri huomasin että Sanna M:llä on Raahu MD, kestäen kellonajasta riippuen (ei liene kenenkään tiedossa?) ainakin vielä reilut kolme vuotta, joten tuon perusteella lienee loppuaika PM:nä melko haasteellinen ja vastoinkäymisten täyttämä?
Ihan aikani kuluksi noita selvittäisin kun on pientä flunssanpoikasta riesana...
Automerkki on tärkein. Astrologeilla Subaru.
Veda-astrologi Joni Patry varoittaa: loppuvuosi erittäin kriittinen! Alkaen 15. päivä joulukuuta:
Astrologia ja tähtimerkit on samanlaista kuin mitkä tahansa muut luonnetyyppijut persoonallisuustestit enneagrammit, big five ym.
Aurinkomerkki on eniten se mitä on mutta sitten on kuumerkki ja nouseva merkki. Mulla nouseva merkki vaihtuu juuri silloin neitsyt ja leijona. Aurinkomerkki on oinas. Skorppari en ainakaan ja sellaiseksi luultu ja väitetty mutta sekoitettu eri henkilöön.
Se mihin suuntaan tappi osoittaa.