Miten ikinä voi etätyöpäivinä saada 10000 askelta päivässä??
Toimistopäivinä tulee yllättävän paljon askelia päivässä, kotona ei. 😫 Työpäivän jälkeen 1,5h lenkki, silti vain 8500 askelta.
Kommentit (24)
Ei mitenkään. Pakko käydä lenkillä.
Tee 2 tunnin lenkki.
Tai ennen etätyöpäivän alkua, tee ulkona 15 min pikku kävely, "työmatka". Vastaava työpäivän jälkeen.
Sitten päälle tuo 1,5 h lenkki.
Miten ihmeessä toimistopäivinä tulisi askelia???
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä toimistopäivinä tulisi askelia???
Työmatkat ja erilaista ramppaamista toimistolla. Keittiö, vessa, tulostin, työkaverin luo jne. Kotona vessa ja kahvinkeitin paljon lähempänä eikä työmatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä vien joka päivä askelmittarin maalinsekoituskoneeseen muutamaks minuutiks.
Muuten ihan kiva idea, mutta mä mittaan askeleet puhelimella ja se ei ehkä kovin montaa sekoituskertaa kestäisi..
Pidä kävelypalavereja, kun käsittelet aihetta, jonka vuoksi ei ole pakko räpeltää tietokonetta. Puhua voi hyvin kävellessäkin.
No en minä ainakaan toimistolla saa askeleita kovinkaan montaa kymmentä. Toki käytänkin työajan työn tekemiseen enkä ramppaa vessassa ja työkavereiden luona alvariinsa.
10000 askelta on n 7km lenkki. Eihän se ole matka eikä mikään.
https://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/voi_hyvin/terveys/montako_kilom…
vajaa tunnin juoksulenkki. ei edes sellainen että väsy
Minun pitää olla puhelimessa aika usein työpäivän aikana. Heti kun puhelin soi, tai itse soitan jollekin, hyppään ylös tuolista ja kävelen edestakaisin puhelin kourassa. Tietty joskus pitää kirjoittaa jotain ylös puhelun aikana, mutta yritän tehdä senkin seisaaltaan.
Kuinka voin bussikuskina saada työpäivän aikana 10 000 askelta kasaan?
Miksi pitäisi saada 10 000 askelta?
Eikö toi nyt aika hyvä ole, 8000 +.
Vetää sit joskus pari tuntia vaikka, tunti + tunti esim viikonloppuna.
Tai kyykkää lisäks, ei ne nyt niin millintarkkaa ole.
Ennen töitä koiran kanssa aamulenkki, 2000 askelta. Lounaalla kauppaan, 1500 askelta ja iltapäivällä lyhyt lenkki koirien kanssa, jotta aivot taas toimii, 1500 askelta. Töiden jälkeen Tunnin lenkki, 8000 askelta ja sit ennen nukkumaanmenoa viel iltalenkki, 2000 askelta.
Koirat on aika hyviä liikuttajia :)
Joo, ei riitä yksi ulkoilu päivässä. Itse teen usein n. 1 h kävelyn lounasaikaan ja illalla 5 km (n. 1/2 h) juoksu. Tällä saa riittävän määrän liikuntaa (ja askelia).
Vierailija kirjoitti:
Ennen töitä koiran kanssa aamulenkki, 2000 askelta. Lounaalla kauppaan, 1500 askelta ja iltapäivällä lyhyt lenkki koirien kanssa, jotta aivot taas toimii, 1500 askelta. Töiden jälkeen Tunnin lenkki, 8000 askelta ja sit ennen nukkumaanmenoa viel iltalenkki, 2000 askelta.
Koirat on aika hyviä liikuttajia :)
Mulla on koirakuume muutenkin, joten kiitti tästä. 😆ap
Vierailija kirjoitti:
Joo, ei riitä yksi ulkoilu päivässä. Itse teen usein n. 1 h kävelyn lounasaikaan ja illalla 5 km (n. 1/2 h) juoksu. Tällä saa riittävän määrän liikuntaa (ja askelia).
Riittää, kun tekee tarpeeksi pitkän ulkoilun. Esim. 2 h kävelylenkki on aikalailla 10 000 askelta.
Paineloet niitä polkimia satunnaisessa järjestyksessä kahden tunnin ajan yhtä mittaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka voin bussikuskina saada työpäivän aikana 10 000 askelta kasaan?
Mä vien joka päivä askelmittarin maalinsekoituskoneeseen muutamaks minuutiks.