Mummo epäilee vanhempien lastenhoitotaitoja
Me ollaan miehen kanssa kuitenkin ihan tolkun ihmisiä, siksi tämä ärsyttääkin.
Tulee esiin pienissä asioissa, kun mummo ihan suoraan epäilee meidän kykyä olla kelpo vanhempia. Viimeksikin, juteltiin mummolle että paistetaan munkkeja viikonloppuna kun ollaan koko perhe koolla, ja mies voi vahtia parivuotiasta lasta minun paistaessa munkkeja. Mummo tokaisee, että mies ei varmasti kuitenkaan vahdi tarpeeksi _omaa lastaan_, ja että nyt mummo on sydän syrjällään. Plus paasaus siitä kuinka lapsen palovammat sitten hoidetaan, minun pitäisi katsoa ne ohjeet läpi ensin jne. Ja sen jälkeen pitkä paasaus miten joka ikinen pienikik palovamma sitten on näytettävä lääkärille.
Lista on loputon. Kun vaihdan puheenaihetta, loukkaantuu ja mustuttaa uudestaan että onhan nyt tehty niin ja näin. Onko teillä tällaista? On sanottu monesti että eiköhän me aikuisina ihmisinä pärjätä/osata, ja sitten alkaa se marmatus että me vanhemmat vähätellään ongelmaa...
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Kysy ajatteleeko mummo kasvattaneensa oman lapsensa niin huonosti, että tämä ei osaisi pitää huolta omasta lapsestaan.
Nojoo. Ehkä tää tepsii.
Mummo on huolissaan lapsenlapsista ja aivan aiheellinen varoitus, varsinkin jos rasvassa paistaminen ei ole aiemmin kuulunut perheen tapoihin, näissä tapaturmissa mitä rasvapalo on saanut aikaiseksi on välillä palanut koko mökki..
Mummo ruotuun, ei ole ok. Etsi jostain se keskustelu missä oli tuhansia viestejä lastenlapsia omivista vähän vinksahtaneita mummoista.
Meillä tunki jopa lääkäriin mukaan... aivan toivotonta vastaavaa neuvomista 24/7 ja lopun aikaa jauhoi selän takana.
Eipä olla enää tekemisissä.
Älä välitä. Meillä mummo säikkyy kaikesta, jopa tuolilla istumisesta. Lapsi on 3-vuotias.
Isä taitaa olla vähän ulkopuolella perhe-elämästä jos VAHTII omaa lastaan. En kyllä osaa kuvitella, että sanoisin oman mieheni vahtivan lapsiamme. Eikö se ole ihan normaalia isänä olemista, ei isä ole lapsenvahti.
Dementikot pitävät normaalia elämää vaikeana. Paras asia on olla niin vähän aikaa heidän kanssa kuin mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Isä taitaa olla vähän ulkopuolella perhe-elämästä jos VAHTII omaa lastaan. En kyllä osaa kuvitella, että sanoisin oman mieheni vahtivan lapsiamme. Eikö se ole ihan normaalia isänä olemista, ei isä ole lapsenvahti.
Ai. Kyllä minäkin VAHDIN lapsiani esim pihalla jos isä käyttää jotain työkalua.
Älä kerro mummolle juuri mitään, vähenee marmatuksenaiheet.
Minä olen ulkoistanut omat vanhempani minun perheeni asioista lähes kokonaan.
Olen yli 40-vuotias ja olen jo pitkän aikaa tehnyt itse päätökset omaa elämääni koskien. Se vain ei tunnu menevän vanhemmilleni perille. He ovat painokkaasti yrittäneet vaikuttaa siihen, mitä opiskelen, kenet valitsen puolisokseni, mihin muutan asumaan, millaisen asumismuodon valitsen, kuinka monta lasta teen, millaisen auton ostan ja minkä rotuisen koiran hankin. Jos en taivu, alkaa hirveä kiukuttelu ja marttyyrimykkäkoulu.
Siksi en nykyisin enää jaksa pitää heihin juurikaan yhteyttä enkä kerro, jos meillä on perheen kesken jotain hauskaa tiedossa.
Kysy ajatteleeko mummo kasvattaneensa oman lapsensa niin huonosti, että tämä ei osaisi pitää huolta omasta lapsestaan.