Miten korona muuttaa matkustamistasi pysyvästi?
Omalta kohdalta en muusta osaa sanoa, mutta risteilylaivaan en tule astumaan enää jalallanikaan. Maailman pahimmat koronalingot on tähän mennessä olleet laivoja.
Kommentit (29)
En usko että muuttaa mitenkään pysyvästi.
Viimeistään ensi vuoden alkuun olen lähdössä pidemmälle matkalle New Yorkiin, onhan tässä rahaa jo säästynyt.
Koska lennot tulevat todennäköisesti selvästi kallistumaan, niin matkailuni harvenee ja lomien pituus pitenee. Tähän asti olen tehnyt 2-3 matkaa vuodesta ja jatkossa teen varmaan yhden eli pyrin olemaan pois Suomesta koko talven.
Ei varmaan mitenkään. Puolensataa työmatkaa tulee tehtyä vuodessa. Kymmenkunta lomamatka päälle.
Eipä juuri mitenkään, kuten ei myöskään ns. flight shaming. Mies ja minä matkustamme ehkä kerran viidessä vuodessa ulkomaille, joten en todellakaan koe siitä huonoa omaatuntoa. Häämatkalle oli tarkoitus lähteä loppuvuodesta, se nyt tietenkin jää, mutta lähdemme heti kun se on taas mahdollista.
Tottakai pyrin valitsemaan mahdollisimman ekologisia tapoja matkustaa. Risteilyillä ei tule käytyä ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Koska lennot tulevat todennäköisesti selvästi kallistumaan, niin matkailuni harvenee ja lomien pituus pitenee. Tähän asti olen tehnyt 2-3 matkaa vuodesta ja jatkossa teen varmaan yhden eli pyrin olemaan pois Suomesta koko talven.
Miten perustelet matkojen kallistumisen?
Julkinen liikenne ajaa nut 90% tyhjänä.
Matkoja myydään polkuhintaa kolmen vuoden peruutusoikeudella.
Öljyn hinta on romahtanut ja sitä kaikki tilapäisvarastotkin täynnä.
Uusia lentokoneita saa polkuhintaan ja vähänkäytettyjen markkinat räjähtämässä.
Matkailualan sopparit menee konkurssiaallon mukana uusiksi ja palkat putoavat.
Millä perustelet kallistumisen?
OT: risteilyjen suosion romahdus olisi myrkkyä Turun telakalle, jossa rakennetaan risteilyaluksia. Toivottavasti tarttuvia tauteja pystytään jatkossa hillitsemään paremmin, niin ei häviä tämäkään elinkeino kokonaan.
Ei mitenkään, nyt käytän lentokoneita noin pari kertaa vuosikymmenessä ja muuten matkustan omalla autolla tai moottoripyörällä.
Ei mitenkään ellei tauti iske ja tapa minua.
Ei mitenkään. Ei kuolin päiväänsä voi itse päättää jossei sitten itsaria tee.
Ei mitenkään jos hengissä pysyn. Aion edelleenkin käyttää jokaisen liikenevän euroni lentomatkailuun. Ja hyvillä mielin.
Vierailija kirjoitti:
OT: risteilyjen suosion romahdus olisi myrkkyä Turun telakalle, jossa rakennetaan risteilyaluksia. Toivottavasti tarttuvia tauteja pystytään jatkossa hillitsemään paremmin, niin ei häviä tämäkään elinkeino kokonaan.
Risteilyt on absoluuttisesti turhinta matkustamista. Keksikööt jotain uutta siellä telakalla.
En tiedä, en ole käynyt suomessa moneen vuoteen, covid-19, tasokkaan terveydenhuollon puute ja kommunistinen järjestelmä pelottavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska lennot tulevat todennäköisesti selvästi kallistumaan, niin matkailuni harvenee ja lomien pituus pitenee. Tähän asti olen tehnyt 2-3 matkaa vuodesta ja jatkossa teen varmaan yhden eli pyrin olemaan pois Suomesta koko talven.
Miten perustelet matkojen kallistumisen?
Julkinen liikenne ajaa nut 90% tyhjänä.
Matkoja myydään polkuhintaa kolmen vuoden peruutusoikeudella.
Öljyn hinta on romahtanut ja sitä kaikki tilapäisvarastotkin täynnä.
Uusia lentokoneita saa polkuhintaan ja vähänkäytettyjen markkinat räjähtämässä.
Matkailualan sopparit menee konkurssiaallon mukana uusiksi ja palkat putoavat.
Millä perustelet kallistumisen?
Olen ihmetellyt tätä samaa. Kaikki pikemmin puoltaa sen puolesta, että hinnat laskee. Kova kilpailu matkustajista. Öljyn hinta pohjissa ja monet maat haluavat turistit takaisin, joten ehkä jopa lentokenttä veroja lasketaan, jotta ihmiset valikoisivat jonkun määrätyn maan, jonkun toisen sijaan.
Ehkä jotain ilmaisia ruokia poistetaan tai matkalaukut maksullisiksi ym. mutta kyllä sekä reitit, että koneet halutaan täyteen. Tämä lentohäpeä on lähinnä pohjoismaalaisten päässä. Etelä-Euroopassa tätä ajattelua ei kyllä kuule yhtään.
Nythän on niin ettei saa edes matkustaa. Maat joissa matkustusrajoituksia on purettu, vaaditaan nyt terveydentilatodistuksia ja karanteeneja. Ehkä jatkossa vaaditaan paikannusappien pakollista käyttöä että pääset koneeseen. Lufthansa on ehdottanut maskipakkoa lennoille.
Ainakin omalla kohdalla nämä johtaa haluttomuuteen matkustaa minnekään koska menee hankalaksi ja yksityisyyttä ei enää ole.
Ei mitenkään, tai ehkä lisään lentomatkailua.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, en ole käynyt suomessa moneen vuoteen, covid-19, tasokkaan terveydenhuollon puute ja kommunistinen järjestelmä pelottavat.
0/5.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, en ole käynyt suomessa moneen vuoteen, covid-19, tasokkaan terveydenhuollon puute ja kommunistinen järjestelmä pelottavat.
👍
Lentämisen kallistumiselle ainakin sellainen peruste, että koronakriisin myötä yritykset ovat tottuneet teettämään työt etätöinä ja huomanneet että monen asian voi hoitaa videokonferenssien ym. avulla, ilman fyysistä läsnäolopakkoa. Näin ollen lentäen tehtävien työmatkojen määrä tulee pysyvästi vähenemään, ja näin ollen vähenee myös liikelentolippujen kysyntä. Lentoyhtiöt ovat saaneet niin hyvän hinnan näistä business class-lipuista, että se on mahdollistanut lippujen myymisen lomamatkalaisille polkuhintaan. Kun jatkossa business class-lippuja tullaan myymään vähemmän, on tavallisten lippujen hintoja nostettava.
Ei mitenkään.