Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys uskovaisille: missä seurakunnassa hyväksytään eronneet?

Vierailija
28.04.2020 |

Ja missä hyväksytään myös mahdollisuus avioitua uudelleen. Tarkoitan asiaa myös sosiaalisessa mielessä eli missä saa eronnut lasten äiti olla mukana ja jossa hänelle myös luontevasti jutellaan jotain, ts. henkilö ei tule eristetyksi sen eronsa vuoksi? Raamatun mukaanhan uudelleenavioituminen ei ole sallittua.

Olen elänyt selibaatissa avioeroni jälkeen, mutta haaveilen vielä siitä, että löytäisin kumppanin ja voisin saada isommankin perheen. Toki myönnän, että haaveeni on tavallaan väärä ja epärealistinen. Vaikka sosiaalisessa mielessä olen monien mielestä eroni myötä epäonnistunut ihmisenä, niin usko ja Raamattu ovat oikeastaan ainoat asiat, joista saan turvaa. Olisi mukavaa kohdata kaltaisiaan jossain myös (sitten kun karanteenit väistyvät joskus).

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up. Voisiko joku kertoa minulle?

Olen siis käynyt jumalanpalveluksissa, mutta en uskalla oikein tutustua keneenkään, sillä häpeän itseäni ja elämäntilannettani.

Vierailija
2/3 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin nykyään, jotkut ääri liikkeet Jehovan todistajat tai vanhoollis lestadiolaiset voi olla poikkeus, myös niissä uskonnoissa mitkä eivät ole meille kulttuuriin ominaisia esim. muslimit (tosin heitäkin on yhtä lailla hartaita ja vähemmän uskontoonsa varjolla eläviä jäseniä) voi olla hyvinkin tiukka suhtaantuminen ...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä missä on suvaitsevaisia, empaattisia ja täysjärkisiä ihmisiä. Seurakunta on aina yhtä kuin sen jäsenet.

Luterilaisessa kirkossa tuskin korvaa lotkautetaan asialle, mutta vapaissa suunnissa joissa ollaan ainoana niin oikeassaolevia ja oikeassa uskossa olevia, voidaan katsoa aika nenänvartta pitkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme