Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin illan seurassa joka loukkasi minua ja jäi paha mieli. Miten nauttia loppulomasta ja unohtaa koko juttu?

Vierailija
03.07.2006 |

Harmittaa kamalasti ja en voi kunnolla keskittyä viimeisiin lomapäiviin, kun mieltä jäi vaivaamaan. Ei ole sen kummemmasta asiasta kyse, mutta jäi vain paha mieli, joka ei suostu lähtemään. Mukavasta illasta kaverin kanssa tulikin puolustustaisto kaverin kaveria kohtaan, joka tuli pyytämättä kylään (kaverini luo, kun sattui täällä olemaan) ja teki selväksi ettei kunnioita tai arvosta minua ja elämäntapaani lainkaan, loukkasi tahallaan " huumorilla" ja niin edelleen. Illan päätteeksi muutti käsitystään sen verran, että hyväksyi minut " mukavaksi ihmiseksi" , mutta vasta annettuaan ahkerasti ymmärtää päinvastaista kaksi tuntia. Kaverini pelasi hänen mukanaan, ja käyttäytyi toisin kuin normaalisti seurassani.

Olin odottanut kivaa iltaa kaverini seurassa. Jäi pettynyt olo. Ei näköjään kannattanut olla ystävällinen ja kohtelias ja päästää ventovierasta kotiinsa. Olen mielestäni avoin ja lämmin ihminen, mutta tuli ensi kertaa olo, että en haluakaan tutustua toisiin, jos tuloksena on vain pahaa mieltä. Minä en arvostele toisten elämäntapoja tai arvoja, ja koetan hyväksyä ihmiset semmoisina kuin ovat. Onko se niin vaikeaa tehdä samoin? Kyseinen ihminen on varmasti mukava ja rento kaveri sopivassa seurassa. Hän vain näytti jo ennalta päättäneen, etten minä ole semmoista seuraa. Vasta ulkokuoren läpi nähtyään hän otti toisen asenteen.

En tiedä miksi tämän kirjoitin tähän. Varmaan ihan vain purkaakseni tunteitani. Mitä olisitte tehneet vastaavassa tilanteessa?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin helppo on näin sanoa. Itekkin olen joskus ollut vähän vastaavassa tilanteessa, ja miettinyt jälkikäteen, että miksi ihmisen pitää olla niin nyhverö, että kuuntelee vaan loukkauksia kohtelias hymy naamalla. Toivottavasti kaverisi edes osaa pyytää anteeksi sinulta.

Vierailija
2/15 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin tämä välejä ystävääni pilaa, mutta tuskinpa toista kertaa välitän nähdä hänen kaveriaan...

Jälkiviisaana tässä itsekin on koko aamupäivän pyöritellyt mielessään, mitä olisi voinut sanoa toisin, eikä vaan pistää leikiksi kun itseä loukataan. Ihmeen paljon sitä ihminen kestääkin itseensä kohdistuvaa ilkeilyä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni toimivin keino olisi nyt jutella sen kylässä olleen ystäväsi kanssa asiasta. Kertoa hänelle miten pahoitit mielesi ja jos hän on ystäväsi ja fiksu ihminen, luulisi pahoittelevan tapahtunutta edes omasta puolestaan. Uskon, että oma paha mielesi jatkuu varmasti, jos et kohtaa ystävääsi ja selvitä asiaa hänen kanssaan. Sen jälkeenkin voi toki olla paha mieli, mutta todennäköisesti olosi kohenee jo siitä, että et antanut asian olla vaan pidit puolesi. Rohkeasti vaan otat yhteyttä ystävääsi ja puhut asiasta! Jos ei ymmärrä, niin sitten sinulla on oikeus kyllä vähän suutahtaa ja pitää etäisyyttä häneen.

Ihan mielenkiinnosta -onko sinun elämäntavassasi tms. jotain niin erikoista, että vieraasi piti tosissaan päästä reagoimaan siihen?! Ei niin, että siihen olisi mitään oikeutta, mutta jos elätte jotenkin erikoisesti ja hänen piti ilkeyttään päästä mollaamaan siitä..? Vai onko kyseessä joku sinkkutyyppi, joka halveksii perheellisten elämää jne. Eihän tuollaiset typerykset tietysti mitään syitä tarvitse päästäkseen tuomaan esille omaa " paremmuuttaan" . Olen pahoillani puolestasi. Toivottavasti saat asian selvitettyä ja työnnettyä taka-alalle!

Vierailija
4/15 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tapahtui myös vähän aikaa sitten niin, että ihminen, jonka olin jo päästänyt lähelleni, osoittautui yllättäen ihan kamalaksi. Yritin asiasta hänen kanssaan puhua, mutta tyyppi ei suostunut mitenkään edes kuuntelemaan mun puoltani asiasta. Kun näin, ettei tuohon ihmiseen mikään pure, totesin, että paras vaan toipua loukkauksesta ja jatkaa elämääni. Tämä ihminen tulee olemaan mun elämässäni edelleen, minusta riippumattomista syistä, mutta mun ei tarvitse hänen vuokseen iltojani itkemiseen käyttää. Rypeköön typeryydessään ihan itsekseen.

Kaverillesi voit sanoa, että hänen kaverinsa käyttäytyi sinusta huonosti, eikä sellaista ihmistä tarvitse enää sun luoksesi raahata. Ei kenenkään tarvitse omassa kodissaan loukkaavaa käytöstä sietää.

Vierailija
5/15 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin elämässäni mitään niin erikoista on - lähinnä tyyppi naureskeli sille että olin hänen mielestään jokin mummo/ nunna/ pyhimys -stereotyyppi, joka on miehen puutteessa... Viimeksi yläasteella olen törmännyt tällaiseen luokitteluun " tuo on tylsä ja yksinkertainen tyyppi, joka on tosikko eikä ymmärrä miten pidetään hauskaa" ... Ei enää aikuiselta odottaisi semmoista teinitason ilkeilyä. Voi olla että näytän äkkiseltään " kiltiltä tytöltä" ja semmoinen varmaan pääosin olenkin ;) muttei se tee minusta vähempiälyistä tai huumorintajutonta.

Vierailija
6/15 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille siitä. :) Pitää ottaa puheeksi kunhan tulee soiteltua.

Tuskin tämäkään tapaus jää pitkäksi aikaa mieltä painamaan. Ärsyttää vain, että osa lomasta menee pilalle jonkin joutavan jutun takia. :/ Pitää tsempata loppupäivät senkin edestä... :)

ap (kuten edellisessäkin viestissä)

Vierailija
7/15 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin jälkeenpäin luulisi hänen tajuavan, että se hänen kaverinsa käyttäytyi huonosti. Mutta joskus se VAATII sen, että itse otat asian ensin esille. On tärkeää, että kaverisi ymmärtää sinun pahastuneen. Vain sillä tavalla saa pöydän puhtaaksi. Niin, ja sitten lopuksi pitää tietysti jättää moiset lapsellisuudet omaan arvoonsa.

Hyvää loman jatkoa ja parempaa mieltä!

Vierailija
8/15 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori ny vaan mutta kaikkien ei tartte tykätä kaikista, kaikki ei aina oo samoilla aaltopituuksilla!

Mutta jos sua on oikeesti YRITETTY loukata LOUKKAAMALLA eikä vaan siitä oo ollu kyse et teillä on jokkut kemut joissa heitetään läppää jostain suhun kohdistuvasta asiasta harmittomana pilana (kevennetään tunnelmaa jne, jne) niin olisin sanonut että tämä on sitten mun koti ja täälä ei ketään nälvitä. Sanot suoraan ettet pidä tollasesta käytöksestä.

Kirjoitit että illan päätteeksi sitten kuitenkin kaverin kaveri sanoi et oot OOKOO, eli kyseessä oli pari tuntia kestävää piikittelyä (ohimennen tai jatkuvaa vittuilua) ja sitten sanotaan että sussa ei oo mitään vikaa??

Jos sää oot jostain harmittomasta kettuilusta loukkaantunu niin se on sun huumorintajuttomuutta. Kyse ei ole siitä ettei sulla ole huumorintajua, et vaan ymmärrä hänen huumorintajuaan!!

Tosiaankaan en itse jaksaisi olla kettuuntunut tollaselle tuntemattomalle ihmiselle. Tuntuu oudolta että kaverisi on hyväksynyt kaverinsa loukkaamiset eikä ole puuttunut peliin. Sinuna ottaisin asian puheeksi kaverini kanssa joka selittäisi kaverinsa puuhat, ellei asia tosiaan käyty läpi illalla ettei mitään pahaa tarkoitettu.

Vierailija
9/15 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan hyvä olla olemassa tällainen varaventtiili -palsta, jonne purkaa pahimpia höyryjä tarvittaessa! :)

Kiitos tsemppaajille!

t. ap *lähtee tästä uimarannalle* :)

Vierailija
10/15 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut tällä palstalla moneen viikkoon, joten en tiedä mistä on ollut aiemmin puhetta. Ei ollut kyseessä mitkään kemut eikä niinkään harmitonta pilailua, vaan nimenomaan jatkuvaa piikittelyä. Nyt jälkeenpäin en tajua itsekään miksi jaksoin kuunnella, ajattelin vain että eipä tuotakaan tyyppiä tarvitse enää toista kertaa nähdä, miksi tehdä riitaa. Yhdestä todella mauttomasta heitosta sanoinkin, että tuo meni jo yli, enkä semmoista kuuntele.

Ei ole kyse siitä, että olisin sen kummemmin keneenkään kettuuntunut, tms. vaan jos luet aloitukseni, niin kyse oli siitä, että saisin purettua ulos pahan mieleni. Kaikkien kemiat ei vaan käy yhteen. Voin kuvitella, että kyseisen henkilönkin kanssa olisi voinut olla hauskaa, jos hän olisi ottanut asian toisella asenteella. Tai sitten kertakaikkiaan lähtenyt, jos ei kerta seura kelpaa.

Täytyyhän tämäkin juttu käydä kaverin kanssa läpi. En vaan viitsisi varta vasten valittaakseni soittaa. Kunhan tulee muuten asiaa niin mainitsen asiasta.

ap vielä kerran ;)

Vierailija
11/15 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit vaikka ottaa vähän ihmettelevän kannan " Onko se sun kaveris aina noin piikikäs... ?"

Sitten saat asian pois päiväjärjestyksestä.

Vierailija
12/15 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä jos joku tuntee tarvetta arvostella toisen tapaa elää on hänellä ongelmia omansa kanssa. Täysin tyytyväinen ja itsensa kanssa sinut oleva ihminen ei tunne tarvetta mollata toisia. Ole tyytyväinen itseesi ja elämääsi ja silloin tiedät, että sinulla on paljon enemmän kuin tuolla ilkeilijällä. Hän taitaa ajatella samoin kun kimppuusi hyökkäsi:)

Vierailija
13/15 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisit vain törmätä vahvasti luonnevikaiseen ihmiseen joka kaiken lisäksi hyvin hallitseva!

Miksi sinun pitäisi vakuutella tai selitellä kenellekkään omaa tapaasi elää tai olla??!

Jos ei miellytä, niin se on silloin hänen henkilöhohtainen ongelmansa ei sinun. Ainoa mihin voit ja sinun tulee vaikuttaa, on se millaisessa seurassa vietät vapaa-aikaasi varsinkin lomalla! Eli jos tilanne käy ikäväksi, on aika lähteä ja ilmoittaa ettei halua tuhlata aikaa moiseen paskaan.

Tällaisia ihmisiä tuntuu nykyisin olevan paljon, mutta heihin ei kanata aikaansa jaelämäänsä tuhlata. Myös tämä " ystäväsi" on aika kyseenalainen ystävä jos käytös muuttuu noin, eipä ole luotettava ainakaan.

Unohda koko juttu, se riittää että tiedät ja tunnet itsesi ja elämäntapasi ja se sopii sinulle. Muiden ei sitä tarvitse hyväksyäkkään. Ole vain ylpeä itsestäsi, ja harkitse tarkkaan " yst' äväsi" seuraa jatkossa. Onko sen arvoista? Tosi ystävät ovat harvassa.

Vierailija
14/15 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi änkesi luoksesi kylään tapaamaan yhteistä ystäväänne? Miksei mennyt joku toinen kerta hänen luokseen? Tuohan kuulosta suorastaan häiriköinniltä. Ja miksi ystäväsi ei pitänyt puoliasi, erityisesti kun molemat olivat vieraanasi?

Ei ihme että loukkaannuit.

Mukavaa loppulomaa kuitenkin! Kannattaa varmaan silti selvittää välinne ystäväsi kanssa: tuollainen asia voi muuten jäädä hiertämään välejänne ikävästi.

Vierailija
15/15 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin tosiaan lempannu molemmat ulos. Parempaa loppulomaa sulle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi