Jos olisit kukka, mikä kukka olisit?
ja kuvaa vielä miksi justiin se kukka. Mitä samanlaista siinä kukassa on kuin sinussa? Tai onko joku muu syy miksi juuri se kukka?
Kommentit (71)
Yönkuningatar, kaikki odottaisivat aukeamistani, mikä ei montaa tuntia kestä.
Syreeni. Kukinta-aika lyhyt, mutta näyttävä. Vähän niin kuin mun nuoruuteni parhaat päivät.
Voikukka.Pirteä ja iloinen,kuitenkin vähän vittumainen.
Tähtitalvikki. Harvinainen, vaikea huomata, vasta läheltä katsoen voi nähdä jotain kaunista.
Nokkonen tai rikkaruoho. Molemmat on vittumaisia ja molemmista halutaan eroon.
Siankärsämö. Kukin mutta kukaan ei halua poimia minua. Kerään kärpäsiä ympärilleni.
koiranputki. viihtyy luonnon ja kulttuurin välimaastossa, sitkeä ja kestävä, helppo ohittaa huomaamatta.
Olisin mielelläni lilja. Upea, arvokas ja tyylikäs.
Vierailija kirjoitti:
Sammal
Sammal ei ole kukka.
Olen puolukankukka. Tanakka ja puhdas, tuotan satoa, mitä muut haluavat poimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sammal
Sammal ei ole kukka.
Hölöjaa, mä olen sammal!
Vierailija kirjoitti:
koiranputki. viihtyy luonnon ja kulttuurin välimaastossa, sitkeä ja kestävä, helppo ohittaa huomaamatta.
Oi ei! Koiranputki on alkukesän kauneimpia kukkia, valkoisena kuohuvine pitsipilvineen!
Se on Queen Anne’s lace englanniksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sammal
Sammal ei ole kukka.
Mutta sammalkin kukkii.
Tuomenkukka. Etäältä olen pyörryttävän ihana mutta läheltä vain pyörryttävä. Välillä verhoudun tuomenkehrääjäkoin kutomaan huntuun ja paljastan alastomuuteni.
Passiflora Incarnata,
Herää hymyillen aamuun ja illalla lakastuu; joka vuosi sama juttu.
Päivän paistaa risukasaan, sen lyhyen hetken. Usko pysyy, jaksan tän retken.
Vierailija kirjoitti:
Kanervankukka. Matala, sitkeä, elää karuilla kalliosaarilla, eikä kukaan koskaan poimi mukaansa.
Ja mehiläiset keräävät sinusta mettä tehdäkseen hunajaa.
Lumikello pää ujosti nuokkuen. Pärjään hyvin kylmissä ja ankarissa oloissa.
Minä olen kehäkukka. Tavallaan ihan kiva mutta ei mitenkään mieleenpainuva. Poimittuna tahmea ja pahanhajuinen, vaikka etäämpää katsoen näyttää iloiselta ja pirteältä.