Kerro jotain positiivista, mitä koronasta on seurannut
Kommentit (34)
Ainoa positiivinen asia, joka tulee henkilökohtaisella tasolla mieleen on se, että alkoholin käyttöni on loppunut kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Kun tämä epidemia menee ohi, niin tulee lama ja jonkinasteista pulaa luultavasti ruuastakin, opimme arvostamaan sitäkin, että on ollut aina ruokaa tarjolla yllin kyllin ainakin niille, joilla on siihen rahaa.
Luultavasti tulemme laihtumaan ja sitä kautta keskimäärin tervehtymään, niin sotekulut pienenevät.
Maailmahan alkoi olla siinä jamassa, että turisteja alettiin vihata kohteissa, joissa vietiin asunnot paikallisilta ja liattiin rantoja ym. Olisi hyvä, jos matkailuun tulisi jotain rajoituksia, mutta tähän en oikein usko, mutta ainakin voitaisiin koettaa matkustaa ekologisemmin.
Toivon, että ylikuluttaminen vähenisi, ostettaisiin sitä tavaraa vain kun tarvitaan tai esim. entinen puhelin ei toimi, eikä jonkun statuksen takia.
Ehkä opimme arvostamaan elämää ja luontoa paremmin.
Ja lopuksi veljeni soitti juuri, vaihdettiin kuulumisia ja hän (kiireinen menestyvä mies) sanoi, että ei ollut ymmärtänytkään, miten hauskoja ja huumorintajuisia hänen kaksi teiniään oikeasti on, huomasi vasta nyt kun ovat olleet kotona yhdessä enemmän.
😦
Viimeinen kohta on aika järkyttävän surullinen.
Lähiräkälä on kiinni. Pulit eivät näy eivätkä kuulu, vai linnunlaulua aamuin, illoin.
Vähemmän liikennettä, puhtaampi ilma.
Sukulaiset ei oo tunkemassa kylään tai kinuamassa lasten- tai eläintenhoitajaksi, saanut viimein kaikki kaapit siivottua ja poistettua kaiken turhan, rahaa menee vähemmän mutta tulot pysyneet samoina, tehnyt enemmän ruokaa itse (valmisruoat jääneet pois), opetellut uutta kieltä ja lukenut enemmän, netin käyttö ja someilu jääneet vähemmälle mutta soittanut ja viestitellyt enemmän. Ei harmita edes kesän peruuntunut etelänmatka. Oikeastaan aika hyvä olla ja kiva tunne kun "pärjää oman päänsä kanssa" itsekseenkin kotona. Tsemppiä kaikille ja hyvää kevättä!
Peliautomaatit suljettiin olen päässyt peliaddiktista eroon ,toivottavasti pysyisivät kiinni pidempään . Jotenkin levollisempi ja rauhallisempi mieli nyt.
Piha siivottu ja kitketty. Alkoholin käyttö minimissä. Ylimääräiset polkupyörät myyty. Ikkunat pesty. Lapset lähentyneet, kun teini hoitanut eskaria.
Elämänlaatu parantunut. Nyt kuntoilen monta kertaa viikossa, kun aikaisemmin hyvä jos edes kerran. Varmaan elän pari kuukautta pidempään mutta kaikki on kotia päin ;)
Jää päivässä kolme tuntia enemmän aikaa, kun olen etätöissä. Normaalisti menee 2 tuntia työmatkoihin ja tunti tälläytymiseen.
Ihmiset alkavat näköjään oivaltaa ja arvottaa, että mikä on oikeasti tärkeää, tarpeellista ja kohtuullista.
Töröhuuli-instalinkkaperse-beibien elättäminen lie on förbi.
Vierailija kirjoitti:
Lähiräkälä on kiinni. Pulit eivät näy eivätkä kuulu, vai linnunlaulua aamuin, illoin.
Äsch.
Väärin.
Ootas kun kelit lämpenee, niin lähipuistoissa visirretään kahta kauniimmin.
Juomatkin vain halpenee ja nuiva baarimikko ei rajoita.
Pääsin eräästä narsista eroon- se ei perhesyistä enää ehtiny/ voinu kiusata mua Coronan aikana. Kyllä se aluksi horis jotain et sitku tää on ohi. Muttaei varmaan uskonu näin pitkittyvän. Ei taida hänestä kuulua mikäli tilanne edes vähän normalisoituu. Ja mulla ollu yksin aikaa miettiä ja vahvistua.
Harrastuksissani on myös myllerrystä, mikä on yllättäen minulle hyödyksi. Aikataulut muuttuvat minulle sopivimmaksi ym.
Kyllä tässä on ollu yllättäviäkin positiivisia juttuja, ja paljon myös pysyny ennallaan. Rahaa on säästynyt. Ihan luottavaisin mielin tästä eteenpäin. Vaikka verojen nousu ei todellakaan innosta.