keski-ikäinen, perusterve mies sairastui koronaan maaliskuussa, on sairaalassa vieläkin
Huh, miten pitkäaikainen tauti osalle. Nuo väärät negatiiviset testitulokset ovat myös varsin huolestuttavia.
Kommentit (10)
Alkuun näyte otettiin nenästä. Nyt nielusta (suun kautta). Epäilen, että näytteenottajien kokemattomuus vaikuttaa. Tikku osuu suun pinnoille josta sylkeä ennen oikeaan kohteeseen osumista. Suositus olisi varmaan olla juomatta/syömättä 2-3h ennen näytteenottoa. Koskee myös tupakointia, purkan syömistä jne.
Jopa 10 prosenttia koronaan sairastuneista saa väärän negatiivisen tuloksen. Siksi ilmiselvissä tapauksissa potilasta hoidetaan koronapotilaana vaikka tulisi negatiivinen tulos ja otetaan uusintatesti.
Tarkoittanee myös sitä, että monessa tapauksessa tauti on parin päivän jälkeen myös aika heikosti tarttuva jos kerran varta vasten kaivamallakaan ei saada virusta napattua.
Sanotaanko jutussa että onko ylipainoinen?
Vierailija kirjoitti:
Jopa 10 prosenttia koronaan sairastuneista saa väärän negatiivisen tuloksen. Siksi ilmiselvissä tapauksissa potilasta hoidetaan koronapotilaana vaikka tulisi negatiivinen tulos ja otetaan uusintatesti.
10-30 %
"Useimmat asiantuntijat sanovat, että todennäköisyys saada virusta kiinni nenänielutikulla on 70–90 prosenttia, sanoo HUSin diagnostiikkajohtaja Lasse Lehtonen."
Tuokaan tuskin toipuu ennalleen mm. keuhkokapasiteetin suhteen.
On vähän hassua puhua vain kuolemantapauksista kun vammautuneidenkin määrä on suuri.
Huolestuttavia nuo valheelliset negatiiviset. Epäilen saaneeni tartunnan töistä. Tosi vakavat, koronaan viittavat oireet oli maaliskuussa.
Työkaveri oli pari viikkoa aiemmin palannut Kiinan-matkalta ja saanut hengitystieoireita. Hänen koronatesti oli negatiivinen, mutta kuka tietää oliko tulos oikea. Minun oireeni alkoivat tuon jälkeen, mutta lääkärit eivät suostuneet minua testaamaan.
Itse menossa tänään testiin ja mietityttää näkyykö siinä testissä enää mitään, kun olen suht lieväoireinen ja nyt jo tautipäivä 8, mitä ikinä tämä onkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuokaan tuskin toipuu ennalleen mm. keuhkokapasiteetin suhteen.
On vähän hassua puhua vain kuolemantapauksista kun vammautuneidenkin määrä on suuri.
Niinpä. Tehohoitoon joutuu kaikenikäisiä (no, lapsia kai onneksi harvoin). Nuoremmat vain selviävät paremmin hengissä, mutta tuskin mikään kovin positiivinen kokemus heillekään.
Nämä väärät negatiiviset tulokset tuntuvat olevan kovinkin yleisiä muissakin maissa. Esimerkiksi se 23-vuotias Ranskan liiganjalkapalloilija, joka joutui sairaalaan voimakkaan ripulin takia todettiin ensin koronalle negatiiviseksi. Oli jo pääsemässä seuraavana päivänä takaisin kotiin mutta tila huononi. Vaivutettiin keinotekoiseen koomaan ja uudessa testissä todettiin positiivinen koronatulos.