Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oman seksuaalisuuden hyväksyminen

Vierailija
26.04.2020 |

Olen nuori mies, ja minun on vaikea hyväksyä omaa homouttani. Tai en tiedä olenko homo vai bi, ehkä enemmän bi, mutta kuitenkin. Minulla ei aikaisemmin ollut mitään ongelmaa sen kanssa, että olin seksuaalisesti kiinnostunut oman sukupuoleni edustajista, koska identifioiduin heteroksi. Nyttemmin olen alkanut kehittää jonkinlaista homoidentiteettiä, ja eroavaisuuteni vertaisiini tulee räikeämmin näkyviin. Ystävistäni osa on ollut jo pitkässäkin suhteessa, ja osa puhuu tyttöystävän saamisesta. Minusta sellainen ei tunnu ollenkaan ajankohtaiselta tai edes lainkaan omalta. Koen ulkopuolisuutta, vaikkei seksuaalisen suuntautumisen mielestäni pitäisi määritellä ihmistä eikä ihmisen tulisi pelätä olla oma itsensä.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet nuori, sinulla ei ole kiire mihinkään. Kumppanien ei tarvitse kiinnostaa nyt tai ikinä jos et sellaista koe omaksesi. Voi olla että löytäisit helpotusta ahdinkoosi hankkimalla nykyisten ystävien rinnalle myös queer-tuttavia ns tukiverkostoksi, mutta luulen että myös aika tuo helpotusta, sillä iän myötä seurusteluun ja seksuaalisuuteen liittyvät asiat yleensä menettävät osan siitä ns. mörköasemastaan, jolloin se ei enää jaa läheskään niin voimakkaasti ihmisiä erilaisiin kategorioihin. Arvelen myös, että jos vakituisen kumppanin hankkiminen jossain vaiheessa alkaa kiinnostaa, niin tulet nopeasti huomaamaan että queer-parisuhteet ovat loppujen lopuksi hyvin samanlaisia kuin heteroparisuhteetkin. Rakkaus on rakkautta ja kinastelu siitä mitä tänään syödään on kinastelua siitä mitä tänään syödään riippumatta siitä, mitä sen toisen osapuolen housuista löytyy tai ei löydy.

Mitä tähän hetkeen tulee, veikkaan että saisit helpotusta ahdinkoosi jos löytäisit nykyisten ystävien rinnalle myös queer-tuttavia, ikään kuin tukiverkostoksi. Mikäli asut isommalla paikkakunnalla, tällaista saattaisi löytyä esimerkiksi jostain paikallisesta sateenkaariyhdistyksestä. Pienemmällä paikkakunnalla vastaavan vertaisryhmän voi etsiä netistä.

Osaisinpa sanoa jotakin mistä olisi sinulle lohtua, muistan nuo tuntemukset yhä hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla