Mistä löytäis takapuolen peittäviä teknisiä paitoja?
En näin lähes nelikymppisenä haluaisi esitellä treenitrikoissa takapuoltani, se on nin teiniä. En löydä kuitenkaan mistään nettikaupasta tarpeeksi pitkiä paitoja. Satunnaiset pisimmät, jotka oon löytänyt on 68 cm eli hitusen liian lyhyitä. Pitäis olla vähintään 72cm että just takapuolen peittäisi, mielellään vähän enemmänkin. En myöskään haluaisi mitään telttaa, vaan aika vartalomyötäinen saa olla, jotta menee myös kylmemmillä ilmoilla tiukahkon fleecetakin alla lenkillä (se fleecetakkikin kun on yksinään liian lyhyt) Toppia en myöskään haluaisi, vaan jonkun jossa on vähän hihoja, sen verran että kainalot peittää. Ei tarvi sitten esim. sitä fleecetakkia olla pesemässä joka lenkin jälkeen, kun se ei ole ekologista. En ymmärrä miten on näin vaikeaa löytää. Varmaan kaikki yleisimmät urheiluvaatteita myyvät nettikaupat oon selannut läpi eikä löydy. Mistä te ootte löytäneet?
Kommentit (45)
Entä, jos ostat sellaisen pitkän topin ja laitat sen päälle lyhyemmän paidan, jossa on hihat?
Sortsit niiden trikoiden päälle?
Toki väljempiä housuja löytyy myös, ihan perusverkkareita tai esim joogakaupoista vaikka mitä.
Pyöräilypaidat on selästä pidempiä, samoin monet hiihtovaatteet. Mutta ei ne sentään tunikamallisia ole.
Oletko katsonut housuosastolta? Sieltä löytyy usein helpommalla takapuolen peitettä.
Ompele itse roiskeläppä siihen paitaan 😁
En tiedä, kuinka pitkä olet, minä olen vain 175 ja normaalit vartalon mittasuhteet, mutta Röhnischillä on ainakin ollut pidempiä paitamalleja. S-koko riittää takaliston yli hyvin. Väljemmissä toppimallisissa on monesti myös pitkiä ja jos ei tasku selän puolella haittaa, niin pyöräilypaidoissa on pidempi selkäosa.
Osta muutama numero liian iso ja kavenna se.
Meinasin tulla sanomaan ettei pyllyä kannata lenkkipolulla turhaan peitellä, mutta olitkin sitten jo tuollainen iäkkäämpi tapaus.
-SilverFox59-
Pyöräilypaidat/ takit on takaa vähän pidempiä kuin muut tekniset paidat. Ei nekään kyllä taida koko takamusta peittää.
Miksi niiden housujen pitää olla perseenmyötäiset? Valitse löysemmät housut.
Mikset laita aikuisten vaippoja niiden spandexien päälle?
Trikoot ja vartalonmyötäinen pitkä paita ovat niin 2007 (ja korostavat useimpien suomalaisten jo valmiiksi tonttumaisia mittasuhteita). On toki luonnollista, että keski-iässä putoaa muodin kelkasta, ja moni on paininut tuon saman ongelman kanssa, kun nuoruuden muotikuteita ei enää löydy helpolla. Mutta miksi ihmeessä väljempi (ajankohtaisempi) pitkä paita ei käy?
Miesten (ja nuortenkin) valikoimasta voi löytyä toimivia vaihtoehtoja, pienellä muokkauksella sopivampia kuin naisten osastolta.
Oon lapsesta lähtien inhonnut ns istuvia vaatteita ja miesten ja nuorisovalikoimastakin oon vuosien varrella löytänyt malliltaan ja laadultaan hyviä vaatteita. Ja jos miesten vaatteissa on hartiat ja vyötäröt vähän väljiä, pienellä entrauksella saa sellaiset vaatteet kuin itse tahtoo. Rohkeasti vaan kokeilemaan
Parasta oli se napapaita muoti.
Naiset tunki itsensä niihin kahvoista välittämättä, jotta sai sitten koko ajan nykiä niitä paidanhelmoja alas.
Voi turhamaisuus ja "muoti" sentään.
Miksi se ihana pylly pitäisi peittää? Keskivertohanurikin näyttää alle nelikymppisellä naisella treenitrikoissa herkulliselle.
T: SETÄMIES
Olen aikoinani ostanut Raiski-merkin plusmitoitetun teknisen paidan, jossa on kyynärpäähän yltävät hihat ja riittävästi mittaa, ettei perse koko ajan vilku ja "etunäkymäkin" on suojattu. Noita ostaisin heti kymmenen uutta, jos jostain löytäisin. En hahmota kehoani hyvin, joten hihallinen paita on tarpeen, että tajuan paremmin missä asennossa kädet ovat. Pitkä helma on tarpeen, koska muuten temmon helmaa alas ja tuntuu pahalta. Rönischin mallistoa katselen aina toiveikkaana, mutta jos on ollut hihaa, niin helma on lyhyt ja jos on pitkä helma, niin sitten on hihaton malli.
Mulla on juoksuhame siinä trikoiden päällä. Sellainen just ja just persauksen peittävä musta, teknisestä kankaasta tehty tennishame. Takin kanssa näyttää ihan pitkän paidan helmalta.
Jotenkin lohdullista kuulla että tämä tuskastuttaa muitakin. Tuntuu että urheiluvaatteiden suunnittelijat kuvittelee että kaikki haluavat kekkuloida tuolla ahteriaan esittelemässä... meni monta vuotta ennen kuin viimein löysin tarpeeksi pitkän ja ok näköisen takin. Paidasta lienee turha haaveilla. Sitä paitsi lyhyt paita paljastaa selän kykkiessä ja kylmällä säällä se ei ole todellakaan mukavaa.