Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin keittiörempan, mutta ei ole varaa. Voinko tehdä itse, olen 40+ ylipainoinen matalapalkka-alalla oleva nainen, joka ei ole koskaan rakentanut mitään

Vierailija
26.04.2020 |

Eli uskaltaisitko näillä taustatiedoilla repiä entiset kaapit alas?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienen pintaremontin uskaltaisin sinuna tehdä, eli maalata/maalauttaa ovet, vaihtaa vetimet, tapetoida, maalata ja päällystää/käsitellä tasot. Jo sillä voi saada suuren eron entiseen aikaiseksi.

Kaikki purku-sähkö- ja putkihommat kannattaa suosiolla jättää ammattilaisille. Netissä voi myös kilpailuttaa remontteja ja kysyä mitä on mahdollista saada x summalla rahaa, jos jonkinlainen budjetti löytyy.

Vierailija
42/44 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi ite uudistaa ilman suurta remonttiä.köyhänä on hiottu ja maalattu itse kaapin ovet. välitilan voi itse maalata tai laatoittaa. jotkut laittaa tapettia ja mittaa päälle lasi tai akryylilevyn. maalit maksaa ja itse hiominen on raskasta ja aikaa vievää. tosiaan isompiin remontteihin tarvii luvat.

levyn voi vaihtaa vanhan kaapin päälle.

iso remontti on itse vaikea ilman apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukematta muiden kommentteja, vastaan.

Tarvitset ensinnäkin työkalut; porakoneen (hyvän) vatupassin, mitan, kulmaviivaimen, ruuvimeisseleitä, noilla saat koottua esim. ikean kaapistot ja laitettua vetimet paikalleen (tarkkaa hommaa). Tarvitsisit myös pitkän listan muita työkaluja.

Esim. keittiön pöytätaso on painava, yksin et saa nostettua, ellei ole ihan pikku keittiö.

Alakaapit on helppo asentaa ilman kummempaa kiinnitystä seinään, rakentamalla vankka sokkeli. Yläkaappeja en itse laittaisi.

Liesituulettimen asennus on myös kinkkinen sekä uunin ym. asentamiseen tarvii voimaa ja apua. Samaten tiskiallas, vesiliitännät jne. Ikean pöytätasoon oli tiskiallas valmiiksi asennettu.

Älä ala hommaan yksin. Voit kyllä suunnitella ja kasata kaapistoja. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.

Vierailija
44/44 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos palkkaisit keittiöremonttia tekemään 40+ ylipainoisen miehen? Tai jos keittiöremonttiin ryhtyisi 20-vuotias mannekiinimittainen tyttäresi?

Kummallakin noista olisi perusedellytyksenä se, että pystyisi jatkamaan siitä, mihin sinä pääsit eli laittamaan poisrevittyjen kaappien tilalle jotain. Yli kuusikymppinen sata kiloa painava putkiasentaja luultavasti selviytyisi haasteesta, vaikka varsinaista rakennuskokemusta ei olisi. Vai ajattelitko ihan itse rakentaa uuden keittiön? 

Joka tapauksessa tarvitaan sekä putki- että sähköasentajaa, jolla on asianmukainen pätevyys ja oikeudet tehdä niitä töitä, jos remonttiin kuuluisi muutakin kuin pelkkä kaappien vaihto. Siihen kyllä riittää kenen tahansa taidot.

Putkimiestä ja sähkömiestä tarvitaan järkevästi mietitiyssä keittiöremontissa yhteensä noin tunnin.

Hanat saat asentaa itse, putkimies vain liittää sen verkkoon.

Sähköt voit pujotella itse, sähkömies vain kytkee ne verkkoon ja mittaa että ei ole vuotoja mihinkään.

Älkää tehkö näistä asioista elämää suurempia.

Olen asuntosijoittajana vaihtanut itse vajaan kymmenen keittiötä asuntoihini vuosien mittaan. Olen kyllä teknisen alan duunari, mutta mitään koulutusta minulla ei ole akkuporakoneen ja vatupassin käyttämiseen.

"Sähköt voi pujotella itse". Joopa joo. Kuten äsken sanoin seinän takana voi olla vaikka mitä pommeja, ja sähköjen kanssa pitää miettiä mitä vetää ja mistä ettei yhdelle sulakkeelle tule liikaa kuormitusta. Nämä pitää huomioida jo suunnitteluvaiheessa. Sinä olet asentanut 10 keittiötä, aloittaja ei yhtään.

Tottakai tulee selvittää, esim. pistorasioiden määrä jne. Sähköasentaja mittaa ja tekee kytkennät, mutta ei sille kannata, eikä tarvitse maksaa kaapeleiden vetämisestä ja niiden naulaamisesta.

Pistorasiat saa kuka tahansa ruuvata paikoilleen. Kaikki johdot saa kuka vain tuoda pistorasioihin ja jättää vain kannet auki, jotta sähköasentajan on ne nopea kytkeä.

Sama koskee putkimiestä. Ei hänelle kannata maksaa jostakin putkien pujottelusta ja hanojen kiinnittelystä, vaan teettää vain se mihin hänen pätevyyttään tarvitaan.

Nämä ovat juuri niitä juttuja, miksi keittiöremontti maksaa 12000€ kun itse tekemällä saman saa 4000€lla.

Tästä on turha vääntää, koska esim. minä ja sadat muut kykenevät omistusasujat ja sijoittavat allekirjoittavat tämän ja asia on kiistaton. Tottakai edelletys on se, että osaa tehdä käsillään jne. mutta todellakaan ei ole pakko maksaa renppafirman johdon bonuksia jos ei halua. Toki yhteiskunnallisesti ajateltuna on edellytys kaikkeen, että jotkut/suurin osa maksavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme