Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin keittiörempan, mutta ei ole varaa. Voinko tehdä itse, olen 40+ ylipainoinen matalapalkka-alalla oleva nainen, joka ei ole koskaan rakentanut mitään

Vierailija
26.04.2020 |

Eli uskaltaisitko näillä taustatiedoilla repiä entiset kaapit alas?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs keittiöremppa buumi nyt on meneillään? Useampi ketju jo pystyssä.

Aika moni on ollut kotosalla enemmän ja huomannut rempattavaa.

Vasta nyt korona aikaan ihmiset pysähtyy miettimään ympäröivää elämää? Surullista.

Vierailija
22/44 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen 40+ ylipainoinen, matalapalkka-alalla toimiva nainen, mutta minulla on rakennusalan koulutus. Voit ap mielestäni purkaa itse vanhat kaapit, ja auttaa uusien asennuksessa, mutta olisi hyvä jos saisit tarvittaessa ohjeita joltain kokeneemmalta. Mahsolliset sähköjutut yms toki ammattilaisen hoidettava. Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdolliset sähköjutut

Vierailija
24/44 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän nuo mainitsemasi asiat liittyvät mitenkään siihen miten hyvä remontoija olet? :D

No fyysinen kunto ei ole priimaa ja ymmärrys ylipäätään rakentamisesta ja remontoinnista on tosi ohut, kun en ole alalla.

Remppa ei ole kuntolaji ja osaaminen ei ole riippuvainen iästä, sukupuolesta, ruumiinrakenteesta tai palkkatasostasi.

Viime vuoden lopussa teetätin keittiörempan ja suuri etu oli rempan toteutumisvauhti. Kolmssa päivässä ammattilainen purki ja asensi uudet kamat. Neljäntenä putkari ja sähkäri viimeisteli homman. Alle viikossa oli kaapit tyhjennetty, rempattu ja saatu uudestaan kamat paikoilleen. Yksin tehdessä olisi keittiö ollut pois käytöstä paljon pidempään.

Vierailija
25/44 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasta nyt korona aikaan ihmiset pysähtyy miettimään ympäröivää elämää? Surullista.

Joillekin koti on vain paikka jossa nukutaan. Itse olin kotona lomalla pari viikkoa ja nyt huomasin itsekin että laattojen saumat on tummentuneet ja muutenkin huvittaisi remontoida.

Vierailija
26/44 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asbestinäytteet vaaditaan jos vaikka purat kaakelit. Vanhan keittiökaapiston takaa voi paljastua vaikka mitä ylläreitä kuten itselläni ja työmäärä kasvaa viikoilla. Sähkötyöt pitää suunnitella sähkärin kanssa ja tehdä piikkauksia ym. Et voi tehdä itse eikä kannata, jos et ole ennen tehnyt. Kaappeja voi purkaa ja koota mutta kun se ei ole vain sitä.

Vierailija
27/44 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ruumiinrakenne ja palkkataso mikä tahansa, niin keittiöremppaa ei aloiteta repimällä kaappeja alas. Keittiöremppa aloitetaan suunnittelulla. Eli ensin mietitään mikä nykyisessä keittiössä mättää niin paljon, että haluaa sen rempata. Mitkä on ne kohdat mihin haluaa muutosta ja millaista muutosta. Sitten voi alkaa googlailemaan että miten nämä kyseiset asiat tapahtuu, ja onko ne mahdollista tehdä itse. Kaikkea oppii, mutta jos kädentaidot on huonot, niin sitten en suosittele. Karsean näköistä on jälki jos ei osaa, eikä mielenkiinto riitä alkuinnostuksen jälkeen tekemään huolella.

Vierailija
28/44 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se elämä liittyy asuntoon? Hyvä luoja.

Vierailija
29/44 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaisin. Olen naimisissa oleva 33-vuotis perheenäiti ja lähdin korkeakouluun. En ymmärrä miksi keittiön kaappeja ei voisi asentaa itse. 

Vierailija
30/44 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkö- ja putkityöt teetät ammattilaisella, kaikki muu onnistuu kyllä itse.

Vierailija
31/44 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta jollekin tutulle raksaäijälle kun annat pillua kunnolla, se varmasti voisi auttaa.

Se ei ole niin halpa värkki kuin luulet. Eikä vaihdon väline.

Helppo tunnistaa i n c e l it isostakin ihmisjoukosta, ne on aina ne tyhmimmät Terot.

Ja ärsyttäviä koska ovat kiusallisen usein oikeassa. Ei kai kukaan itseään kunnioittava nainen sitä mene myöntämään, mutta naiselliset keinot löytyy aina tarvittaessa jos muu ei auta....

Vierailija
32/44 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähkö- ja putkityöt teetät ammattilaisella, kaikki muu onnistuu kyllä itse.

Olen 28 ja väitän, että ei välttämättä onnistu.

Vierailija
33/44 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos palkkaisit keittiöremonttia tekemään 40+ ylipainoisen miehen? Tai jos keittiöremonttiin ryhtyisi 20-vuotias mannekiinimittainen tyttäresi?

Kummallakin noista olisi perusedellytyksenä se, että pystyisi jatkamaan siitä, mihin sinä pääsit eli laittamaan poisrevittyjen kaappien tilalle jotain. Yli kuusikymppinen sata kiloa painava putkiasentaja luultavasti selviytyisi haasteesta, vaikka varsinaista rakennuskokemusta ei olisi. Vai ajattelitko ihan itse rakentaa uuden keittiön? 

Joka tapauksessa tarvitaan sekä putki- että sähköasentajaa, jolla on asianmukainen pätevyys ja oikeudet tehdä niitä töitä, jos remonttiin kuuluisi muutakin kuin pelkkä kaappien vaihto. Siihen kyllä riittää kenen tahansa taidot.

Vierailija
34/44 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole helpoin homma aloittaa rakennusharrastusta.

Keittiön vaihtaminen, varsinkin vanhempaan rakennukseen voi olla todella haastavaa, koska seinissä voi olla heittoa paljonkin. Varsinkin jos keittiö tulee kahdelle seinälle ja yhtenäisellä tasolla, seinät vaativat kiiloilla oikaisua ja luovaa ajattelukykyä, jotta lopputulos olisi siisti ja heitot korjattu huomaamattomasti.

Nykyisin tehdään välitilat pääsääntöisesti jollakin mittaan sahatulla laminaatilla tai lasilla, joten mittatarkkuutta vaaditaan ensimmäisestä kaappirivistä alkaen. Mahdollisuus mokata isosti on läsnä joka vaiheessa.

Vierailija
35/44 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos vaihtaisit pelkät ovet?

Ei, haluan eroon myös muovilattiasta, tilalle isoa kivilaattaa.

Asbestitutkimus on pakollinen kun jotain puretaan.

En lukenut koko lätinäketjua läpi, mutta taloyhtiöt haluavat luvat, sertifikaatit, työsuunnitelmat ja pätevät tekijät.

Maalata ja tapetoida voit itse.

Asbestimittaukset on taloyhtiössä tehty pari vuotta sitten.

Vierailija
36/44 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on juuri tehty keittiöremontti ja minusta ei ollut kyllä sen kasaamisessa eikä juuri purkamisessakaan mitään iloa. Onni on remonttitaitoiset ystävät.

Vierailija
37/44 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos palkkaisit keittiöremonttia tekemään 40+ ylipainoisen miehen? Tai jos keittiöremonttiin ryhtyisi 20-vuotias mannekiinimittainen tyttäresi?

Kummallakin noista olisi perusedellytyksenä se, että pystyisi jatkamaan siitä, mihin sinä pääsit eli laittamaan poisrevittyjen kaappien tilalle jotain. Yli kuusikymppinen sata kiloa painava putkiasentaja luultavasti selviytyisi haasteesta, vaikka varsinaista rakennuskokemusta ei olisi. Vai ajattelitko ihan itse rakentaa uuden keittiön? 

Joka tapauksessa tarvitaan sekä putki- että sähköasentajaa, jolla on asianmukainen pätevyys ja oikeudet tehdä niitä töitä, jos remonttiin kuuluisi muutakin kuin pelkkä kaappien vaihto. Siihen kyllä riittää kenen tahansa taidot.

Putkimiestä ja sähkömiestä tarvitaan järkevästi mietitiyssä keittiöremontissa yhteensä noin tunnin.

Hanat saat asentaa itse, putkimies vain liittää sen verkkoon.

Sähköt voit pujotella itse, sähkömies vain kytkee ne verkkoon ja mittaa että ei ole vuotoja mihinkään.

Älkää tehkö näistä asioista elämää suurempia.

Olen asuntosijoittajana vaihtanut itse vajaan kymmenen keittiötä asuntoihini vuosien mittaan. Olen kyllä teknisen alan duunari, mutta mitään koulutusta minulla ei ole akkuporakoneen ja vatupassin käyttämiseen.

Vierailija
38/44 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos vaihtaisit pelkät ovet?

Ei, haluan eroon myös muovilattiasta, tilalle isoa kivilaattaa.

Asbestitutkimus on pakollinen kun jotain puretaan.

En lukenut koko lätinäketjua läpi, mutta taloyhtiöt haluavat luvat, sertifikaatit, työsuunnitelmat ja pätevät tekijät.

Maalata ja tapetoida voit itse.

Asbestimittaukset on taloyhtiössä tehty pari vuotta sitten.

Kai tajuat että ne pitää ottaa myös juuri siitä kohdasta mitä remontoidaan? Minulla otettiin kaakelilaastista ja vanhan lattiamaton alta.

Vierailija
39/44 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaat jos pora, vasara ja saha pysyy kädessä pienen harjottelun jälkeen. Sähkö- ja lvi-hommien tekoon tarvitset ammattilaisen (myös vanhan keittiön purkamisen osalta). Edullisin keittiö löytyy varmaan ikeasta. Sillä ikean keittiösuunnitteluohjelmalla näet näppärästi myös tarvikkeiden kustannukset. Sitten kaikki rautakaupan remonttitarpeet lisäksi kokonaiskustannuksiin sekä sähkö- ja putkimiehen palkkiot.

Itse olen kasannut 2 keittiötä parikymppisenä muuten yksin, joskin seinäkaappien kiinnittämisessä oli kaverista kyllä apua!

Vierailija
40/44 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Putkimiestä ja sähkömiestä tarvitaan järkevästi mietitiyssä keittiöremontissa yhteensä noin tunnin.

Hanat saat asentaa itse, putkimies vain liittää sen verkkoon.

Sähköt voit pujotella itse, sähkömies vain kytkee ne verkkoon ja mittaa että ei ole vuotoja mihinkään.

Älkää tehkö näistä asioista elämää suurempia.

Olen asuntosijoittajana vaihtanut itse vajaan kymmenen keittiötä asuntoihini vuosien mittaan. Olen kyllä teknisen alan duunari, mutta mitään koulutusta minulla ei ole akkuporakoneen ja vatupassin käyttämiseen.

"Sähköt voi pujotella itse". Joopa joo. Kuten äsken sanoin seinän takana voi olla vaikka mitä pommeja, ja sähköjen kanssa pitää miettiä mitä vetää ja mistä ettei yhdelle sulakkeelle tule liikaa kuormitusta. Nämä pitää huomioida jo suunnitteluvaiheessa. Sinä olet asentanut 10 keittiötä, aloittaja ei yhtään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi