Muita matalapalkkaisia osa-aikatyötä tekeviä?
Saatko pitää kesällä lomaa? Kaikissa osa-aikatöissähän loma ei kerry jos tunteja ei tarpeeksi, mutta pyydätkö esim palkatonta vapaata?
Kommentit (10)
Mä teen just senverran tunteja, että saan täydet lomat.
Pätkätöissä voi myös yrittää sumplia kesäksi työttömän jakson sopivaan paikkaan.
Pätkätyöllistetyillä tosin tahtoo olla kesällä parhaat saumat työllistyä kesälomatuurausten takia.
Just irtisanouduin, 38 lomapäivää maksuun ja vapaa kesä.
Teen keikkaa ja nostan soviteltua päivärahaa. Virallista lomaa pidän vain pari viikkoa.
Meillä kunnalla pätkätyöläisten työsopimukset noudattavat koulujen loma-aikojen aikataulua, joten pystyn pitämään aika helposti "lomaa" (eli olemaan työttömänä) koulujen loma-aikoina. Teen sekä osa-aikaista että kokoaikaista työtä, joten myös lomia kyllä kertyy. Omalla alallani nämä loma-ajat ovat töissä muutenkin hiljaisempaa aikaa.
Olen tehnyt sijaisuuksia 10 vuotta samalla työnantajalla, joten olen sen verran itsekäs, että pidän joka kesä vähintään 5 viikkoa lomaa enkä tunne yhtään huonoa omatuntoa, jos kieltäydyn töistä. Aina on päässyt takaisin töihin. Ennen olin liian kiltti ja suostuin olemaan koko kesän töissä tai pitämään lomiani viikon pätkissä siellä täällä tai tulemaan kesken loman töihin. Kyllähän työnantaja käyttää kiltteyttä hyväkseen niin paljon kuin antaa itseään talloa. Kymmenen vuoden sijaisuusputken jälkeen koen kuitenkin, että minullakin on oikeus ajatella joskus itseäni.
Olen yksityinen psykopatologi ja pidän kesällä niiin pitkän loman kuin itse päätän.
Työskentelen 20 tuntia viikossa (työnantajana kaupunki) ja kyllä mulla kertyy lomat ihan normaalisti. Pidän 4 viikkoa kesälomaa.
Käsittääkseni jo 50% työajalla (vakituisen kaltainen työsuhde) kertyy täydet lomat.
En tiedä riippuuko työnantajasta.
Sama olla keikkalaisena.
Tekee töitä sen verran (300e), että tuet ei putoo, tai sitten niin paljon, että ei saa tukia.
Kaikki siinä välissä on talkootyötä.
Lomat pidän aina silloin kun haluan.
- Sos.alan keikkalainen.
Rouvani tekee.
Juu, ei ole kesälomia, pitää erikseen sopia palkaton vapaa.
Nyt korona- lomautukset tietävät palkatonta vapaata toistaiseksi....
Meillä on yhteinen yritys, joten ei tipu työttömyyskorvauksia tai muuta.