Pääset hotelliaamiaiselle. Saat ottaa viittä asiaa. Mitä ne ovat?
Kommentit (1219)
Kahvia (tummapaahto) lämmitetyllä maidolla
Croissantti
Savulohta
Vihersalaattia
Marjoja
Paistettu muna, keitetty muna, nakkeja, pekonia ja munakokkelia.
Näitä on yleensä tarjolla 5 tähden aamiaisella. Kaikissa on paljon proteiinia .
Kahvia, kypsäksi keitetty kananmuna, maustamatonta jugurttia, hedelmäsalaattia ja pähkinöitä tai mysliä.
Juuri puristettu kylmä appelsiinimehu
Maustamaton jugurtti
Keitetty kananmuna
Paahtoleipä
Vesimelonia
Mä aina ulkomailla reissatessani otan hotellin aamiaisella vaikka se maksaakin enemmän. Majoitun yleensä 3-4 tähden hotelleissa, joissa on myös mahdollista ottaa ilmankin aamupalaa. Nooh, olen huomannut että joka ikinen kerta otan vain ja ainoastaan:
- maitokahvi
- sämpylä
- voita
- juusto
- muutaman makean pikku keksin.
Ja sitten maksan tuosta kaikesta tyyliin lisähintaa 20 euroa! Ihan järjestöntä! Monesti vielä oikein kiertelen aamiaistarjottavat läpi, mutta olen että blääh.
Suomessa normaalisti syön kahvia, puuroa, pakastemarjoja, rahkaa tai skyriä ja mehukeittoa/maito. Viimeisimmällä matkallani päätin ottaa hotellihuoneen, jossa on minikeittiö enkä ottanut aamupalaa mukaan. Ostin sitten sinne skyriä (ko. maasta ei saanut rahkaa), puuroa, maitoa, tuoreita marjoja ja kahvia. Sitten söin tuttua perusaamupalaani ja mietin, että olisinpa hotellin aamupalalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletan, ettei ole korona-aika.
Englantiainen aamiainen. Paahtoleipää, pekonia, papukastiketta, molemmilta puolilta paistettu muna, tuoremehua.
Mitä tämä papukastike on😂?
Brittien riisipiirakka.
Vierailija kirjoitti:
Juuri puristettu kylmä appelsiinimehu
Maustamaton jugurtti
Keitetty kananmuna
Paahtoleipä
Vesimelonia
Saako kysyä miksi kylmänä.
Kahvi, tuoremehu, riisipiirakat, munavoi, tuore ananas.
Kahvi
Uppomuna
Graavilohi
Paistettua parsaa
Marjoja
Munakas, homejuustoa, graavilohta, avokaadoa ja kahvia.
Jos on niin nämä: maitokahvi, salaatti, lohta, juustoa, tuoretta appelsiinimehua. Yleensä kuitenkin ainakin etelässä on tarjolla vaan croisantteja, ylimakeaa jugurttia ja ylimakeaa sekamehua joista saa sokeriällötyksen.
Kaurapuuroa
Tuoremehua
Leipå salaatilla ja tomaatilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahvi, kahvi, kahvi, kahvi ja jälkkäriksi voisin ottaa kahvia.
Aivan, kahvi kahvina. Yllättävän moni on maininnut maidon ja sokerin tässä ketjussa...
Jos ei ole tarjolla kunnon kahvia (=espresso) vaan suomalaista kurakatriinaa, se vaatii paljonpaljon sokeria ja kermaa!
Kahvi, tuorepuristettu appelsiinimehu, munakas, kroissantti, hedelmäsalaatti.
Parhaimmat hoelliaamiaiset:
1. Tel Aviv, juuri avattu hotelli, jossa huoneen hintaan kuului aamiainen lähikahvilassa. Tästä on 9 v aikaa mutta muistan sen vieläkin.
2. Kööpenhamina, mielettömän korkea juuri avattu hotelli, Bella Sky tms. Aamiainen oli terveellinen ja maistuva. Sisustus täydellinen.
3. NY. No tämä paikka ei turhaan tunnettu ruuasta. Kahvivalikoima mykistävä.
4. Italia, Iscia, vaatimaton perhehotelli, mutta juotavat oli niin täydellisiä, samoin juustot, palvelu ja maisemat
Jos olen hotellissa, todennäköisesti verryttelen vielä jäseniäni sängyssä aamiaisajalla ja sitten suihkuun, hidas pukeutuminen ja orientoituminen päivään... ja varhainen, hyvä lounas paikallisessa ravintolassa, jossa hyvä, mukava ilmapiiri eikä englantia oikein osata. Mutta mukavaa on!
Syön kaikenlaista hyvää; sen maan mukaan, ja juon kahvit myös.
Juttelen myös jonkun kanssa, sitä tapahtuu. Joskus jostakin tulee ' vakiaamiaiskaveri'; tulemme sitten sinne jatkossakin samaan aikaan.
Siitä päivään, mitä se sitten onkin.
Tälläisia muistoja itellä kivoimmista aamupaloista, jolloin en sitten mennyt ikinä hotelliin, vaan lähdin heti sinne paikalliseen elämään tutustumaan:)
Kahvi, tuoremehu, graavilohi, Vesimeloni, hunajameloni.
Hotelliyöpymisissä aamupala on juuri se paras juttu :) Ja kyllä ihan Suomessa oon nauttinut hotelliaamiaisista. Ulkomailla otan aamupalalla usein teetä, ellei siellä ole kahviautomaattia, josta saisi lattea tai cappuchinoa. Suomessa juon aina kahvia.
Mulla on tapana hotelliaamiaisilla syödä ja nauttia koko rahan edestä, eli todellakin syön itseni ihan täyteen. Sitten ei tartte syödä moneen tuntiin yhtään mitään, vaan sillä aamiaisella oikeesti jaksaa. Siksi ihmettelenkin hotelliaamiaisilla näitä croissantin huitaisijoita tai yhden leipäsiivun nakertajia. Ilmeisesti eivät sitten tykkää syödä aamupalaa ollenkaan, mutta tulevat pitkin hampain aamiaiselle, koska se kuuluu hintaan tai koska seurueen muut jäsenet haluavat syödä.
tuoremehua, kalaa, karjanlanpiirakkaa, munavoi ja vesimelonia.
Pääset.
Voi reppanaa.