Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vetiketju vedetty kiinni vinoon. Miten saan sen auki?

Vierailija
26.04.2020 |

Kyseessä tuplavetoketju, eli kiinnilaittaessa toinen vedin jää alas ja toisen vedät ylös.
Vetoketju aukesi kiinniollessaan myös alhaalta ja nyt hampaat eivät kohtaa toisensa.
Onko ainoa vaihtoehto vaihtaa vetoketju? Vai saiskohan tuon jotenkin nyt auki? Toinen vedin nyt siis jumissa puolessavälissä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hankala juttu. Ehkä varovasti"nitkuttamalla" saat ketjun auki. Kovin väkivaltaisesti ei kannata yrittää, menee vain lopullisesti jumiin.

Vierailija
2/6 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa sen auki jos hampaat ovat säilyneet ehjinä, olen joskus tehnyt sen. Vie kylläkin todennäköisesti aikaa ja vaatii kärsivällisyyttä. Tarkista ensin molemmilta puolilta, ettei vetoketjun välissä ole mitään. Älä riuhdo kovalla voimalla vaan nitkuta varovasti ja vedä samalla vuorotellen kummastakin vetoketjuhännästä, kunnes "kelkka" löytää taas oikean hammasparin. Voit myös hieroa lyijykynän terästä grafiittia vetoketjun liukasteeksi "kelkan" koloihin, googlaa ohjevideoita sanoilla stuck zipper.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan vattu😡.

Uusi takki ja käyttökelvoton. Olin säästänyt rahat tähän teinin takkiin jo pitkään ja nyt se on käyttökelvoton. Täytynee nyt vissiin ostaa halpistakki kirpparilta.

Ap

Vierailija
4/6 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan vattu😡.

Uusi takki ja käyttökelvoton. Olin säästänyt rahat tähän teinin takkiin jo pitkään ja nyt se on käyttökelvoton. Täytynee nyt vissiin ostaa halpistakki kirpparilta.

Ap

Eihän se takki ole käyttökelvoton, vaan vetoketju vain.

Jos yllä kerrotut nitkutteluniksit eivät toimi, vaihda vetoketju.

Jos et osaa, pyydä apua joltain tutulta jolla on ompelukone.

Vierailija
5/6 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa sen auki jos hampaat ovat säilyneet ehjinä, olen joskus tehnyt sen. Vie kylläkin todennäköisesti aikaa ja vaatii kärsivällisyyttä. Tarkista ensin molemmilta puolilta, ettei vetoketjun välissä ole mitään. Älä riuhdo kovalla voimalla vaan nitkuta varovasti ja vedä samalla vuorotellen kummastakin vetoketjuhännästä, kunnes "kelkka" löytää taas oikean hammasparin. Voit myös hieroa lyijykynän terästä grafiittia vetoketjun liukasteeksi "kelkan" koloihin, googlaa ohjevideoita sanoilla stuck zipper.

Ja vetoketjuhäntien lisäksi kokeile myös vetää varovasti vastakkaiselta puolelta vuorotellen kumpaakin vetoketjun reunaa "kelkasta" poispäin, jos pystyt.

Vierailija
6/6 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsin yleinen ongelma vaatteissa, eikä ole vielä koskaan rikkoontunut aukivetäessä, pitää vain käyttää voimaa ja järkeä samanaikaisesti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi