Miksi vaimo riehuu pettäjän sijaan kolmannelle osapuolelle?
Näin kävi. Muutama kuukausi sitten tutustuin mieheen yökerhossa ja lähdettiin samaa matkaa jatkoille.
Varmistin mieheltä että hän on sinkku, eikä minulla ollut mitään syytä olettaa ettei näin ole.
Itselleni tuo oli vain hauskanpitoa jonka miehelle sanoinkin, mutta mies laitteli paljon perään viestiä yhdessä viettämämme viikonlopun jälkeen ja tunnusti ihastuneensa. Kerroin kuitenkin etten ole kiinnostunut, ja lakkasin pitämästä yhteyttä.
Nyt asia on sitten paljastunut tälle vaimolle, ja minulle siinä samalla että tämä mies olikin naimisissa vaikka valehteli olevansa sinkku.
Tuntuu pahalta tuon vaimon puolesta, mutta en kyllä näe että olisin tehnyt jotain väärin. Eri asia jos olisin tietentahtoen varattua vikitellyt mutta ei. Mies valehteli ja petti vaimoaan. Itselläni on likainen olo kun minut on vedetty vastentahtoani mukaan satuttamaan toista ihmistä.
Kerroin vaimolle kun hän kysyi, täysin rehellisesti mitä tapahtui, milloin tapahtui ja myös sen että mies valehteli olevansa sinkku. Onko minulla joku moraalinen velvollisuus kuunnella tätä huorittelua?
Kommentit (29)
Ei ole mitään velvollisuutta kuunnella huorittelua. Sano että keskustelet asiallisesti ja jos vaimo ei siihen kykene niin et keskustele.
Joo ei todellakaan tarvii kuunnella. Jos huorittelu jatkuu voisin vastata vielä yhdellä viestillä jossa varmistaisin vielä että ymmärsithän, että miehesi valehteli minulle olevansa sinkku ja jos haukkuminen ei lopu niin kunnianloukkaussyyte tulee. Ja sit kans tulee.
Toisaalta ihmiseltä, joka raivostuu syyttömälle syyllisen sijan tuskin voi odottaa mitään logiikkaa. Estoon muija ja jos julkista lynkkausta niin todellakin rikosilmo.
Koska kehittymättömät naiset ja miehet kuvittelevat puolison olevan tahdotonta omaisuuttaan.
Tuo on melko yleistä. Itse en vastaavassa tilanteessa ollut naiselle vihainen, vaikka hän oli varattu ja tiesi miehenkin olevan varattu. Tai kyllä minä välillä olin hänellekin vihainen mutten näyttänyt sitä hänelle, koska järjellisesti ajateltuna tiesin miehen olen täysi syypää meidän pettämisiin, nainen oli vain väline siihen.
Mutta uskoisin olevan jotain tunteen purkausta, kun ei halua nähdä omasta rakkaastaan niin pahaa, niin psyykkaa itsensä ajattelemaan että paha toinen nainen tuli ja vei.
Sano tiukasti, miten asia on. Ettet ala sellaista kuuntelemaan, miehesi valehteli olevansa sinkku, joten et ole tehnyt mitään väärää, et voi sille mitään jos mies on tuollainen epäluotettava m*lkku. Luulisi menevän perille.
Rehellisyys on ainoa mikä tuossa tilanteessa kannattaa.
Opitut, alkeelliset arvot, ei kykyä omaan ajatteluun.
Yleensäkin yhteiskunnassa ovat yhä vallalla arvot, joiden mukaan naisen pitäisi kontrolloida miestenkin seksuaalisuutta omansa ohella.
Naurettavaahan tämä on. Asettaa miehet alempaan asemaan, holhottaviksi. Tähän sekin perustuu, että palstapenat syyttävät naisia naisiin kohdistuvasta väkivallasta.
Ei tietenkään tarvitse kuunnella, estoon numero. Mutta nyt unohdetaan taas muutama seikka. Ihminen on tunteva eläin. Jokainen ihminen käyttäytyy omanlaisesti psyykeä kuormittavissa asioissa. Joku järkyttynyt ihminen ei menetä toimintakykyään, toinen taas menettää. Se on sivuseikka sillä hetkellä kuka siinä tiellä sattuu olemaan kun se katastrofi sattuu omalle kohdalle.
Todennäköisesti se mieskin saa oman osansa ajallaa, kun se vaimo siihen kykenee.
Samoin pitää muistaa, että eihän sillä vaimolla ole mitään syytä sinuakaan uskoa. Sillä ei ole mitään merkitystä oletko tiennyt vai et, kun se pettäminen on jo tapahtunut. Ei siinä auta kenenkään selittelyt yhtään mitään.En minäkään sinisilmäisesti usko mitä ventovieras väittää.
Sinun asemassasi jättäisin vain kaiken kommunikaation kumpaankaan ja numerot estoon molemmilta ja jatkat elämääsi.
Hän ei halua kohdata totuutta miehestään eikä ottaa asiaa hänen kanssa esille, olet helpompi kohde. Hän kuvittelee tilanteen eri tavalla, on helpompi ajatella että paha toinen nainen on kaikkeen syyllinen.
Tyypillinen vihareaktio, kun ei kyetä olemaan kasvokkain sen faktan kanssa että tuli tehtyä moka ja valittua paska mies.
Koska jokainen kolmas-osapuoli kertoo olevansa syytön. Samoin pettäjäpuoliso. Silloin paska lehtää jokaisen niskaan, ja osuu valitettavasti sinunkin sädekehääsi.
Toivottavasti tilanne menee pian ohi, ja mikäli pahenee, käännyt poliisin puoleen.
Miksi vanhempi kiukuttelee rehtorille, jolle on ok, että koulussa kiusataaan, sen sijaan, että kiukuttelisi kiusaajalle?
Sanot että asia on nyt sinun osaltasi loppuunkäsitelty ja jos yrittää vielä edes olla yhteydessä niin kaikki vanhatkin viestit lähtevät poliisille rikostutkintaan.
Ei tämä kyllä naisten juttu vain ole, vetää ne miehetkin helposti vaimonsa poikaystävää lättyyn jos saavat tilaisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vanhempi kiukuttelee rehtorille, jolle on ok, että koulussa kiusataaan, sen sijaan, että kiukuttelisi kiusaajalle?
Hieno vertaus :D
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä kyllä naisten juttu vain ole, vetää ne miehetkin helposti vaimonsa poikaystävää lättyyn jos saavat tilaisuuden.
Siitäpä syystä moni mies kunnioittaakin toisten suhdetta ja pysyy varatuista kaukana, koska se oma hammasrivistö on hieman tärkeämpi.
Olen petetty ja jätetty, mutta tämä eksäni nykyinen tiesi minusta, joten on eri juttu (enkä silti edes huorittele tai ole lähetellyt viestejä eron jälkeen, olin että tervemenoa vaan kun paljastui että eksäni on petturi). Mies valehteli sinulle olevansa sinkku ja vastuu on aina varatulla osapuolella, ei kolmannella. Selvästi vaimollakin kai joku ongelma, kun mies valehteli hänestä.... Vähän tyypillistä käytöstä nössömieheltä, joka ei osaa erota oikein... Ei sinun todellakaan tarvitse tuollaista kuunnella! Sinulle valehdeltiin suoraan, olet uhri myös eikä se vaimo pelkästään. Mies on tähän kaikkeen syypää, kun ei osaa asioitaan hoitaa itse. Jaksamista sinulle! Mielestäni sinun ei tarvitsisi kokea huonoa omaatuntoa tuosta. Surullista, että tuo vaimo ei suostu uskomaan, millaisen miehen kanssa on naimisissa vaan syytttää sinua, koska selvästi helpompaa. Toivottavasti tilanne rauhoittuisi, koska et todellakaan ole syypää.
Tyypillistä. Makasit toisen aviomiehen kanssa ja mietit miksi sinulle ollaan ilkeitä. Voi voi, oisit pitänyt jalat kiinni!!!
Vierailija kirjoitti:
Tyypillistä. Makasit toisen aviomiehen kanssa ja mietit miksi sinulle ollaan ilkeitä. Voi voi, oisit pitänyt jalat kiinni!!!
Hän olisi pitänyt varmasti ne kiinni, jos olisi tiennyt että mies onkin naimisissa, mutta mies valehteli päin naamaa....
Nämä petetyt vaimot eivät halua uskoa, että heidän kullannuppunsa olisi tehtyt heille tuollaista, joten siksi helpompi syyttää kolmatta osapuolta. Totuus sattuu, mutta haukutaan väärää puuta. Ja jos mies valehtelee että nainen yritti eikä hän niin hankala kyllä tietää, koska sana sanaa vastaan.
Minä riehuin miehelleni sekä naiselle jonka kanssa ex-mieheni oli. Nainen tiesi miheni olevan varattu. Tilanteemme siis erilainen mitä sinulla. Ei sinun tarvitse kuunnella, älä vastaa äläkä tapaa naista.
Meidän suhde eteni tosi nopeasti, muutimme yhteen saimme lapsen jne. Mies kärähti pettämisestä ja tuolloin odotin toista lastamme. Osin hormonimyrskystä se raivo kumpusi, tajusin että perheemme hajoaa ja lapsilla ei tule olemaan isää joka olisi läsnä. Pettyminen parisuhteeseen ja kumppanin valintaan. Lapsiani en ole katunut, he ovat parasta elämässäni.
Erosimme minun aloitteesta, mies olisi halunnut jatkaa. Miehellä oli tuon naisen kanssa jonkin aikaa suhde. Jatkosta tiedän sen että mies on ollut suhteissaan sarjapettäjä, useampia naisia yhtäaikaisesti.
Oli oikea ratkaisu erota.
Siis jos vaimo kertomastasi huolimatta huórittelee sinua yms, niin estä se ihan joka paikassa ja anna olla. Jos jatkaa h.uorittelua, vainoaa tai muuta, niin uhkaile rikosilmoituksella. Jos siitäkin huolimatta jatkaa, niin tee se rikosilmoitus oikeasti.