Ihmiset luovuttanu koronakurin suhteen?
Ei turvavälejä, ei maskeja, ei välitetä kaupan kuulutuksista vaan tullaan viereen heti pakkaamaan ostokset, liikutaan isolla porukalla ja hengaillaan kylillä..
Kommentit (41)
Todnäk sairastin helmi/maaliskuussa. En saanut testiä vaikka kävin lääkärissä 4 kertaa runsaiden oireiden kanssa. Otti päähän tämä vähättely alussa ainakin ja osittain edelleen.
Tauti oli kamala. Mutta tuleeko toista kertaa?
Moni tuttu on kokenut sen myös, että tauti olisi jo ollut ja enää ei jaksa välittää.
Ja ne tutut joilla ei vielä ole ollut ovat varovaisia ja pelkäävt tartuntaa. Osaavat pitää turvavälit ja suojautua.
Huoleton kirjoitti:
Asiasta huolestuneet pysykööt kotonaan. Ongelma ratkaistu.
Tämä!!
Me eletään ihan normaalisti, asutaan maalla ja vältellään muutenkin idiootteja. Muuten täysin normaalia elämää harrastuksineen. Mikään laki ei kiellä tekemästä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu siltä Juu, koronan alkuaikoina ei meidän pikkukylässä näkynyt juuri kn, nyt kun menee mihin kellonaikaan tahansa kauppaan niin väkeä on kuin markkinoilla.. Vissiin koronan varominen on jo "vanha juttu".
Korona on jo niin last season.
Me kyllä eristäydytään tietyssä määrin. Lapsella vaan yksi kaveri jota saa nähdä ja tilataan ruoka kaupasta. Tietysti joskus on pakko käydä jossain hoitamassa joitain asioita esim työpaikalla, mutta pyritään todellakin vielä pitämään sosiaalista etäisyyttä, niinkuin on suositeltu.
Kyllä kaupoissa huomaa ainakin, että ihan tavallista rentoa meininkiä jo taas, ei turhaan pingoteta ja mittailla välejä. Mut vaikea se on alunperinkin, kun hyllyjen väli on mitä on ja jos on vähänkin enemmän porukkaa liikkeellä niin turvavälejä ei vaan pääse syntymään tarpeeksi. Pitäisikö päästää tietty määrä ihmisiä sisään kauppaan kerralla niin kuin diskoissa?
Vierailija kirjoitti:
Huoleton kirjoitti:
Oon ollut aika hiljaa tämän koronan tiimoilta. Ollut hiljaa ja tehnyt työni. Mutta nyt alkaa menee kuppi nurin ihmisten idioottimaisuuden vuoksi.
Saanko sanoo suoraan että haista paska? Se että sä käyttäydyt miten lystää, aiheuttaa sen että joku sairastuu. Se joku tuodaan teholle ja se ehkä selviää. Ihan pikkasen kysymys, että montaako kuolevaa ihmistä sinä olet pitänyt kädestä, kun loppu tulee? Mä en halua tehdä sitä enää tämän helvetin koronan ja vastuuttomien ihmisten takia. Joo, ihmisiä todellakin kuolee koko ajan ja se on ihan normaalia. Mut tämä ihmisten välinpitämätön käytös ei ole silti millään tapaa OK. Varmaan tuli jo selväksi mun olevan hoitaja?
Onko koskaan tullut mieleen, että olet kouluttautunut väärälle alalle?
Kerron teille yhden jutun , mulla oli korona, sairastin sen täysin oireettomana . Kukaan lähipiiristä ei ole ollut sairaana eikä työpaikalla eikä itseasiassa koko meidän kunnassa ole yhtään todettua tartuntaa. Että ihan oikeasti teitä nyt vedätetään tän koronan kanssa. :))
Normaali kausi-influenssa on pahempi ja tappavampi.
Vierailija kirjoitti:
En edes muista koko koronaa kun tuolla liikun. Normaalilta näyttää kaupoissa ja busseissa.
Missä päin Suomea asut? Minä asun Helsingissä ja kun käyn kävelyllä, niin näen, että bussit kulkee lähes tyhjillään. Miten niissä edes olisi entiseen tapaan matkustajia, kun hirveä määrä ihmisiä on lomautettuna eivätkä mene töihin? Tuskin he sentään huvikseen ajelevat aamulla ja iltapäivällä työmatkaväliä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kaupoissa huomaa ainakin, että ihan tavallista rentoa meininkiä jo taas, ei turhaan pingoteta ja mittailla välejä.
Minun kokemus taas ihan päinvastainen. Selvästi ihmiset pysähtyvät ja katsovat, mistä kohdasta kannattaa mennä. Tänään yksi lapsi piti kättä suun edessä. Jotenkin hellyttävä näky.
Pikkuhiljaa perusterveet aloittavat normaalin elämän. Ainoa mikä sitä jarruttaa on nuo sulut, sekä talouskurimus.
Aika loogista ettei ihmiset jaksa paljoa tätä pidempää varomista, jos tauti ei ole kovin todennäköistä saada tai jos saat, niin sen oireet ovat influenssan tasoiset (huom. influenssaankiin kuolee Suomessa vuosittain satoja ihmisiä).
Pelottaa kuin paljon ihmiset uskoo tähän sontaan, ja antaa vapaaehtoisesti hallituksen rajoittaa tekemisiään kun luulevat että niin saa tehdä .
Osa on muuttunut entistä varovaisemmaksi mutta osa ei välitä yhtään. Vaikea siinä on löytää kultainen keskitie. No ei ole kukaan kärryillä enää tökkinyt kassajonossa tai höntinyt päälle ennenkuin on maksaakkaan kerennyt että kyllä tästä joku oppi on mennyt perille.
Nuoria näkee paljon ulkona ja samoin lapsia. Hirveitä joukkioita en ole nähnyt kuin eräällä jalkapallokentällä jossa on ollut kokoajan paljon pelaajia. Jopa 50 henkeä olen laskenut kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Huoleton kirjoitti:
Oon ollut aika hiljaa tämän koronan tiimoilta. Ollut hiljaa ja tehnyt työni. Mutta nyt alkaa menee kuppi nurin ihmisten idioottimaisuuden vuoksi.
Saanko sanoo suoraan että haista paska? Se että sä käyttäydyt miten lystää, aiheuttaa sen että joku sairastuu. Se joku tuodaan teholle ja se ehkä selviää. Ihan pikkasen kysymys, että montaako kuolevaa ihmistä sinä olet pitänyt kädestä, kun loppu tulee? Mä en halua tehdä sitä enää tämän helvetin koronan ja vastuuttomien ihmisten takia. Joo, ihmisiä todellakin kuolee koko ajan ja se on ihan normaalia. Mut tämä ihmisten välinpitämätön käytös ei ole silti millään tapaa OK. Varmaan tuli jo selväksi mun olevan hoitaja?
Onko hoitsulla paskat housussa ja tuuleeko sieltä päin vai mitä tarkoitat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kaupoissa huomaa ainakin, että ihan tavallista rentoa meininkiä jo taas, ei turhaan pingoteta ja mittailla välejä.
Minun kokemus taas ihan päinvastainen. Selvästi ihmiset pysähtyvät ja katsovat, mistä kohdasta kannattaa mennä. Tänään yksi lapsi piti kättä suun edessä. Jotenkin hellyttävä näky.
Ainakin Helsingissä ihmiset eivät edelleenkään osaa kävellä oikeaa laitaa (kun laki ei velvoita), tuijottavat kännykkäänsä ja kävelevät päin. Sitten ovat närkästyneen näköisiä, kun omenapuhelin putoaa asfalttiin ja lasi hajoaa. Kun kysyy, että katsoitko eteesi, niin vastaus on sadattelua.
Jos pysähtyy metrin päähän ja sanoo taikasanan "korona", katse on kuin peuralla ajovaloissa, heilutaan kuin haavanlehti, mutta ei edelleenkään osata väistää. Niinpä kävelen päin.
Vierailija kirjoitti:
Tulee liian sekavia ohjeita suomalaisille! Osa lääkäreistä puhuu, että antaa mennä vaan ja osa pyyttää noudattamaan karanteeninomaisia olosuhteita. Ei ihme, että osa kansalaisista luovuttaa ja päättää ottaa viruksen vastaan jos on tullakseen.
Iltaroskajulkaisut haastattelevat jos jonkinlaista sillanaluspeikkoa asiantuntijoina ja kansa uskoo. Viralliset ohjeet ovat viralliset ohjeet, toisin kuin Martti konitohtori, ikää 94 vuotta, horinat.
Vierailija kirjoitti:
Satakunnassa 4. päivä peräkkäin ilman yhtään tartuntaa. Tuntuu pöljältä nököttää kotoa kun tautia ei näy eikä kuulu missään.
Et taida ymmärtää että kotona pysymisen idea on että tauti ei leviä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satakunnassa 4. päivä peräkkäin ilman yhtään tartuntaa. Tuntuu pöljältä nököttää kotoa kun tautia ei näy eikä kuulu missään.
Et taida ymmärtää että kotona pysymisen idea on että tauti ei leviä?
Valitettavasti Satakunnassakin näitä kouluttamattomia pellejä asuu ja elää. Ei tosin kauan tuolla tyylillä. Se on sitä luonnonvalintaa.
No alkaa väsyttämään. Jos Tampereen seudulla 2 todettua tartuntaa niin aika ylireagoinnilta tämä alkaa tuntua.
En edes enää muista kaupassa mitään turvavälejä koska ei muutkaan välitä. Se on vapauttavaa. Kassalla tullessa se muistuu mieleen.