Miesten vai naisten töitä teidän perheessä
Äänestys: Tekeekö teillä seuraavat kotityöt nainen (peukku ylös) vai mies (peukku alas).
Kommentit (58)
Jääkaapin pesu ja vanhenneiden ruokien pois heittäminen ja pakastimen sulattaminen
Meillä molemmat tekee kaikkea...
Ei ole miesten ja naisten töitä: on vain hommia jotka on tehtävä
Roskiskaapin siivous, pesu ja järjestely esim. tyhjät muovipussit, kierrätysastiat...
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole sukupuolia: sukupuoli on sosiaalinen konstruktio. Oikeasti kaikki ovat vain ihmisiä eikä eri sukupuolia ole.
Tämä ketju onkin vain normaaleille.
Lasten vaatekaappien ja lelukaappien läpikäynti ja järjestely, eli pieneksi jääneet ja rikkinäiset pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä teen kaikki.
Yh
Sama juttu. En viitsinyt lukea koko listaa, koska teen itse kaikki tai maksan jollekin asian tekemisestä. Sitä paitsi lapseni ovat tyttöjä ja koirakin on narttu, joten mitään miesten tekemiä töitä täällä ei ole (pl maksulliset).
Ostettujakin palveluita saa peukuttaa, jos tietää tekijän sukupuolen.
Taas käy mielessä, että onko yksi merkittävimpiä syitä sille miksi olen sinkku se, että en äkkiseltään keksi sellaitsta "naisten-" tai "miesen" -työtä,jota en voisi tehdä ja selviäsi ilman kumppaniakin (naista). Mutta tokihan se on esimerkiksi mukavampaa jos voisi esimerkiksi viikata lakanat jonkun kanssa. Ja mikähän siinäkin on, että ruoka maistuu usein paremmalta hyvässe seurassa kuin yksin..
Vierailija kirjoitti:
Taas käy mielessä, että onko yksi merkittävimpiä syitä sille miksi olen sinkku se, että en äkkiseltään keksi sellaitsta "naisten-" tai "miesen" -työtä,jota en voisi tehdä ja selviäsi ilman kumppaniakin (naista). Mutta tokihan se on esimerkiksi mukavampaa jos voisi esimerkiksi viikata lakanat jonkun kanssa. Ja mikähän siinäkin on, että ruoka maistuu usein paremmalta hyvässe seurassa kuin yksin..
No etsi itsellesi sitten muija
Vierailija kirjoitti:
Pistorasioiden kalibrointi
En ole koskaan kuullut että jonkun kotityö olisi tuollainen. Eikö tuo ole ihan ammatti-ihmisen hommia, ja jota ei tehdä toistuvasti ja säännöllisesti. Meidän pistorasioita ei ole ainakaan kukaan täällä käynyt kalibroimassa, ei mies eikä nainen.
Meillä muija tekee kaikki hommat. Minä keskityn juomaan olutta ja nauttimaan elämästä. Ei ole tuollaiset pakkohommat mua varten.