NYT PUHUU SUOMALAINEN SUPERTARTUTTAJA: "En vain tajunnut, että mulla oli koronavirus."
"En osannut yhdistää lievää lyhyttä kuumetta, kurkkukipua ja keuhkojen lievää pistelyä koronatartuntaan."
"Ehdin tartuttaa taudin kahdeksaan henkilöön. Olen pahoillani."
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla kohosi tänään 37,2 lämpö. Onko mulla korona vai ei?
Pitäisi käydä huomenna kaupassa.Mittailetko muuten vain, vai mikä sai mittaamaan?
Mittaan joka päivä, koska monelta saattaa pienen lämmön nousu jäädä huomaamatta ja näin ollen eivät tajua, että heillä saattaa olla korona.
Mutta nyt kun huomasin, että lämpöni on noussut, niin nytpä en sitten tiedä mitä tehdä. Ei ole yhtään sellainen olo, että lämpöä olisi.
Mieheni on tehnyt tuota samaa ja juuri samasta syystä, että tietäisi edes mikä se normaalilämpö on. Hänellä oli yhtenä päivänä sitten juuri tuo sama 37,2 mutta oli myös lihaskipuja ja väsytti niin paljon, että nukkui koko päivän. Ripulia oli ensin 12 päivää, sitten muutaman päivän tauko ja taas se ripuli jatkui. Pyörälenkillä jossain välissä huomasi että hengästyy helpommin. Mutta tuon yhden nukkumispäivän jälkeen on muuten ollut ok olo, mitä nyt tuo ripuli vaan tuntuu jatkuvan ja jatkuvan. Eikä todellakaan mitään käryä onko koronaa vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi käydä huomenna kaupassa.
Kannattaa suhtautua nyt kaikkiin tuollaisiin oireisiin samoin kuin koronaan. Että et vahingossakaan levittele kakkaa tuulettimeen. Terveenä ja oireettomana sitten kauppareissut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä että leviää, loppuu tämä helkkarin piilopelleily. Eristyksissä voi olla riskiryhmä ja heitä tuleekin suojella. Mutta ei niiden kustannuksella, joilla on yhtä suuri todennäköisyys jäädä auton alle kuin saada korona.
Tulee suojella riskiryhmiä?? Todellisuudessa KAIKKI yli 55-vuotiaat ovat riskiryhmää plus ne, joilla
on perussairaus, kuten sydänvika, diabetes, syöpä tms. Näitä EI suojella tällä hetkellä mitenkään.
Käyvät normaalisti töissä ja altistuvat. Syynä se, että yhteiskunta ei pyöri ilman todellisten riskiryhmien osallistumatta. Ei ole sattumaa, että vain yli 70-vuotiaat on saneltu suojeltaviksi. Hei ovat nimittäin helppoja, koska ovat eläkkeellä, eikä yhteiskunta haluaa tuhlata terveydenhuollon resursseja heihin.Näiden lisäksi riskiryhmiin kuuluu ylipainoiset. Joo, on hölmöä ja (yleensä) oma syy että on lihonut. mutta ei niitä kiloja nyt muutamassa päivässä/viikossa tiputakaan ja ihminen on kuitenkin muuten ihan ok terve ja töissä käyvä veronmaksaja niin ei tunnu kovin reilulta, että ylipainonsa vuoksi joutaa kuolla jos on kuollakseen eikä tarvitse mitään suojausta kuten muut riskiryhmät.
Ja ylipainon takana voi olla traumaattisia kokemuksia, jonka takia on ylipäätänsä lihonut. Harvoinpa mieleltään terveet ovat lihavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä että leviää, loppuu tämä helkkarin piilopelleily. Eristyksissä voi olla riskiryhmä ja heitä tuleekin suojella. Mutta ei niiden kustannuksella, joilla on yhtä suuri todennäköisyys jäädä auton alle kuin saada korona.
Tulee suojella riskiryhmiä?? Todellisuudessa KAIKKI yli 55-vuotiaat ovat riskiryhmää plus ne, joilla
on perussairaus, kuten sydänvika, diabetes, syöpä tms. Näitä EI suojella tällä hetkellä mitenkään.
Käyvät normaalisti töissä ja altistuvat. Syynä se, että yhteiskunta ei pyöri ilman todellisten riskiryhmien osallistumatta. Ei ole sattumaa, että vain yli 70-vuotiaat on saneltu suojeltaviksi. Hei ovat nimittäin helppoja, koska ovat eläkkeellä, eikä yhteiskunta haluaa tuhlata terveydenhuollon resursseja heihin.Näiden lisäksi riskiryhmiin kuuluu ylipainoiset. Joo, on hölmöä ja (yleensä) oma syy että on lihonut. mutta ei niitä kiloja nyt muutamassa päivässä/viikossa tiputakaan ja ihminen on kuitenkin muuten ihan ok terve ja töissä käyvä veronmaksaja niin ei tunnu kovin reilulta, että ylipainonsa vuoksi joutaa kuolla jos on kuollakseen eikä tarvitse mitään suojausta kuten muut riskiryhmät. [/
Samoin meillä on lukematon määrä ihmisiä, jotka eivät edes tiedä kuuluvansa riskiryhmään. Kakkostyypin diabetesta ja verenpainetautia sairastaa moni tietämättään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi käydä huomenna kaupassa.Kannattaa suhtautua nyt kaikkiin tuollaisiin oireisiin samoin kuin koronaan. Että et vahingossakaan levittele kakkaa tuulettimeen. Terveenä ja oireettomana sitten kauppareissut.
Ovulaationkin jälkeen voi lämmöt nousta.
Jos tauti tulee niin se tulee ja jos on tarkoitettu siihen kuolla niin sitten on. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
No keväällähän nuo menee helposti siitepölyn ja katupölyn piikkiin.
Niin sanoi mullekin päivystävä hoitaja kun kerroin samanlaisista oireista mitä aloittajalla oli.
Pohjois-Italian lomailijat vois pyytää anteeksi kun lähtivät väkisin sinne lomailemaan vaikka uutisissa jo kerrottiin, että siellä on riski sairastua coronaan! Ylen uutiset haastatteli näitä valopäivä lentokentällä joskus maaliskuussa ja nauroivat vain ettei yhtään huoleta ja matkalle lähdetään.
Näiden lisäksi riskiryhmiin kuuluu ylipainoiset. Joo, on hölmöä ja (yleensä) oma syy että on lihonut. mutta ei niitä kiloja nyt muutamassa päivässä/viikossa tiputakaan ja ihminen on kuitenkin muuten ihan ok terve ja töissä käyvä veronmaksaja niin ei tunnu kovin reilulta, että ylipainonsa vuoksi joutaa kuolla jos on kuollakseen eikä tarvitse mitään suojausta kuten muut riskiryhmät.