Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

## Helmivauvat heinäkuun 1. viikko ma-ke ##

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun, Fassiloora: mulla on ollut kolme rintatulehdusta ja kaikista niistä selvisin ilman antibiootteja. Kannattaa pumpata rinta ihan tyhjäksi maidosta HETI ja sitten suihkuttelet niin kuumalla kuin vain kestät mahdollisimman usein sitä rintaa. Minä uskon, että nämä rintatulehdukset tulee jostain pöpöstä, ei kylmästä. Mulla on ollu ne tulehdukset aina kun meidän perheessä on joku ollu flunssassa.

Gallupiin: meillä on kaksosten vaunut, rintareppu, kaksi kantoliinaa (trikoinen ja kankainen), ergo ja kantorinkka, vaan eipä oo kuopus juuri käynyt ulkosalla sen jälkeen kun isi jäi lomalle. On niin kuuma etten tiedä miten sitä veisin ulos niin että se viihtyisi eikä palaisi auringossa. No, eilen oli kyllä mielenosoituksessa meidän mukana ja nukkui vaunussa ihan tyytyväisenä, ehkä voisi vaunuilla useemminkin. Aaro viihtyy vaunussa ihan hyvin. Tänään käytiin Ikeassa ja sielläkin viihtyi tosi hyvin niissä kamalissa vauvaostoskärryissä, katteli vaan silmät suurina ympärilleen eikä itkeny yhtään koko reissulla. Tietysti kun oltiin syömässä huomasin että oli tullu järkyttävän iso kakka ja ainoot vaatteet ihan sinapissa. Sitten sai poika lähtä kyläreissulle pelkässä vaipassa. :) Että pitikin just sattua, ja tämä kaverilta jolla saattaa mennä kymmenenkin päivää kakkojen välillä.

Meillä mennään edelleen sillä samalla rytmillä: pienet tirsat yheksältä, päikkärit 12-15, ja pienet tirsat vielä viideltä. Yöllä tisutellaan koko ajan. Minäkään en jaksa enää edes kelloa katsoa, ressaa vaan enemmän kun tietää että miten vähän se vasta on ku kaveri kitisee kolmatta kertaa. Ei tälläkään nälkä ole, kunhan tahtoo äipän viekkuun. On se niin lutunen kaveri että annan varmaan nukkua vieressä niin pitkään ku haluaa.

Juusopetteri: mullakaan ei oo sulle neuvoja, vaikka meidän esikoinen oli samanlainen. Mietin usein vielä nykyäänkin, että mitäköhän ois pitäny tehdä. En tiedä. Tsemppiä. Kyllä se siitä kun kaveri kasvaa ja pääsee liikkeelle. Kantoliinat on parempia selälle kuin rintareppu, mutta niiden sitomisessa menee aikaa ja ne hiostaa näin kuumalla.

Apua, miten paljo kello on! Meni taas koko ilta pihalla. Pitää mennä nukkumaan että jaksaa huomenna.

Vierailija
22/35 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja anteeksi kun olen ollut pitkään hiljaa. Pinojakaan en ole päässyt lukemaan kun securid-korttini vanheni, tarvitsen tuota korttia verkkoon pääsyä varten. Uusi kortti on tilattu mutta kun se on siellä työpaikalla miljooninen kulkulupien takana. Mut mä yritän potkia itseäni persuksiin ja mennä noutamaan sen kortin etten ole mieheni armopalojen varassa = jos hän vaivautuu avaamaan oman koneensa minun käyttöäni varten.

Mitään erikoista tänne ei kuulu. Tänään oli 5kk neuvola, hitsi kun tuo aika menee nopeasti. Juliannan pää oli kutistunut kolmenviikon takaiseen verrattuna eli nyt lukema oli 42 ja viimeksi 42.2cm. Meillä on joka kerta eri täti mittaamassa, nyt oli tuo meidän oma täti ja hän vakuutteli ettei syytä huoleen ole. Hän ei laittanut tämän kerran lukemaa edes koneelle ylös kun käyrästä olisi tullut hassun näköinen. Neiti on kasvanut muutenkin kovasti.

Soseet aloitimme vasta viime viikolla, minua kun on laiskotuttanut. Kaipa tuo imetyskin olisi vielä riittänyt pelkästään. Viime viikolla aloitin myös päättäväisenä tuttipulloon opettelun, toistaiseski neiti on pitänyt pintansa.

Miehen loma alkaa perjantaina ja varmaankin ensi viikolla lähdetään Kalajoelle mummulaan. ANopin luona Jyväskylässä pitänee myös käydä, tosin mitään kiirettä sinne ei minulla ole. Hän majaili juuri viikon täällä oppeineen. Tiesittekö muuten, että niinkin juhlava arkilounas kuin nakkikeitto vaatii kolme lautasta. Yksi keitolle, yksi keittolautasen alle ja yksi leivälle. Niin ja hyvät kanssasisaret kun aamulla heräilette niin älkää vain kuvitelko syövänne sitä voileipää ilman veistä ja haarukka vaikka leivänpäällä ei olisi muuta kuin ylähuuli!

Kirjoitin muuten pirskatin pitkän romaanin ensiksi mutta se katosi bittitaivaaseen : (

Nyt täytynee mennä nukkumaan, palaillaan

Marcel

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja anteeksi kun olen ollut pitkään hiljaa. Pinojakaan en ole päässyt lukemaan kun securid-korttini vanheni, tarvitsen tuota korttia verkkoon pääsyä varten. Uusi kortti on tilattu mutta kun se on siellä työpaikalla miljooninen kulkulupien takana. Mut mä yritän potkia itseäni persuksiin ja mennä noutamaan sen kortin etten ole mieheni armopalojen varassa = jos hän vaivautuu avaamaan oman koneensa minun käyttöäni varten.

Mitään erikoista tänne ei kuulu. Tänään oli 5kk neuvola, hitsi kun tuo aika menee nopeasti. Juliannan pää oli kutistunut kolmenviikon takaiseen verrattuna eli nyt lukema oli 42 ja viimeksi 42.2cm. Meillä on joka kerta eri täti mittaamassa, nyt oli tuo meidän oma täti ja hän vakuutteli ettei syytä huoleen ole. Hän ei laittanut tämän kerran lukemaa edes koneelle ylös kun käyrästä olisi tullut hassun näköinen. Neiti on kasvanut muutenkin kovasti.

Soseet aloitimme vasta viime viikolla, minua kun on laiskotuttanut. Kaipa tuo imetyskin olisi vielä riittänyt pelkästään. Viime viikolla aloitin myös päättäväisenä tuttipulloon opettelun, toistaiseski neiti on pitänyt pintansa.

Miehen loma alkaa perjantaina ja varmaankin ensi viikolla lähdetään Kalajoelle mummulaan. ANopin luona Jyväskylässä pitänee myös käydä, tosin mitään kiirettä sinne ei minulla ole. Hän majaili juuri viikon täällä oppeineen. Tiesittekö muuten, että niinkin juhlava arkilounas kuin nakkikeitto vaatii kolme lautasta. Yksi keitolle, yksi keittolautasen alle ja yksi leivälle. Niin ja hyvät kanssasisaret kun aamulla heräilette niin älkää vain kuvitelko syövänne sitä voileipää ilman veistä ja haarukka vaikka leivänpäällä ei olisi muuta kuin ylähuuli!

Kirjoitin muuten pirskatin pitkän romaanin ensiksi mutta se katosi bittitaivaaseen : (

Nyt täytynee mennä nukkumaan, palaillaan

Marcel

Vierailija
24/35 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin pitkä aika on näköjään vierähtänyt etten osaa koenttakaan käyttää : )

Marcel

Vierailija
25/35 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pikku-ukko heräsi jo sitten klo7. Olin ihan poikki ja oisin tahtonut nukkua. Onneksi poika valvoi vaan 40min ja rupes uudelleen nukkumaan va ei nukkunut kuin vähän yli 1h, joten ei mua paljon ehtinyt virkistää.Yleensä Aleksi herää klo9-11 välillä ja ompa nukkunut jonkin kerran jopa klo12 asti yö unia.

En tiedä mikä väsymys mulle on nyt iskenyt, kun on kahtena päivänä pitänyt nukkua päiväunet. Onko se tämä kuumuus vai oonko sittenkin raskaana. Viimeksi oon nukkunu päikkäreitä sillon kun Aleksi oli ihan pikkunen ehkä alle 2kk. Nyt poika meni sitten taas nukkumaan mut ei mua enää silleensä nukuta tai väsyttää mut tiedän etten saa unta joten turha edes yrittää.

Aleksi oli viime yön tosi hankala. Ei halunnut nukkua muualla kun tissillä ja, kun sänkyyn laitoin niin pian halus taas takas. Varmaan 20 kertaa otin tissille. Sinänsä se on söpöä kun haluaa niin olla äidin lähellä mutta ei aina paljon yöllä naurata, jos sattuu nukuttamaan.

Vielä silleensä poika teki yöllä, että kun laitoin omaan sänkyyn niin joka kerta kellahti samantien mahalleen ja rupes möyrimään siinä. Piti takas kyljelleen aina laittaa että jatkais unia.

Huomenna meillä on se 5kk neuvola ja rokotus iltapäivällä.

Ajatus ei oikein kulje..

-Mirjami ja Aleksi pian 5kk-

Vierailija
26/35 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käsitä mikä tytöllä on, tekeekö kuumuus kiukkuiseksi vai mikä.

Eilen haluttiin olla vaan sylissä, jos olisin jaksanut mittailla katuja niin unet kärryssä olis maistuneet, vaan kun en jaksanut kuumuudessa kävellä. Ruoka ei maistu vaan maito, tarjoan ns.ruokaa, hedelmää,kurkkua,meloonia ja perkele vaikka mitä,ei maitoo se pitää olla ja sit loppu valutetaan päälle ja rippeet päristellään mun päälle.

Sit se kitini, oh my god, mut sitten kun yöunille ruettiin ni sit nukuttiin kunnolla. Noin 5 päikkärit eilen, semmosia 10min-1,5 h ja yöunille 21.20, vellin oli imaissut joskus 12 maissa yöllä.

Mä nimittäin nukahdin soffalle ja siitä siirryin sujuvasti sänkyyn, enkä kuullut itkua!! Ensimmäisen kerran 10.2 jälkeen mä en kuullut itkua!!!!!Käsittämätöntä. Onneks ukko katto fudista ja syötti tytön.

Mä sanoinkin et viimeisessä pelissä on ranska-italia ja ranska voittaa.

Meillä on käytössä matkarattaat, mamasandpapas, sit lenkillä brion novat, niiden kova koppaa käytettiin ehkä 2 kertaa, pehmeen kopan ostin lisäksi ja sitä käytettiinkin enemmän. Nyt ne on vaan kärryinä, mut mulla on siinä fleecepeitto alla kun on ne henkselit ärsyttävästi ovat painamassa selkää.Selkänoja on just puoli-istuvassa asennossa ja pentu rojottaa siinä miten sattuu,mut viihtyy hyvin, jalat pitää nostaa siihen tangolle tuulettumaan.Ratasta on käännetty välillä naama menosuuntaan et näkee maisemia enemmän.

Nyt on honattu omat hiukset ja päässä oleva hattu, niitä sit kiskotaan ja itketään.

Nyt tuli putkimies, pakko mennä

kuumetta ja tyty

Vierailija
27/35 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla oli pakko avata makkarin ikkuna kuumuuden takia ja oli tosi kiva nukkua kun oli viileämpi (vauvakin 4kk ja1vko) nukkui mielestäni rauhallisemmin. Sitte naapurin vauva alkoi itkeä ja huusi lujaa kun kuului meille asti. (asutaan omakotitaloalueella, talot kyllä aikas lähekkäin) Naapurissakin taisi olla ikkuna auki, se siitä " rauhasta" ja viileämmästä makkarista, ikkuna kii ja unille.

Tyttö heräsi yöunilta puol ysiltä, ja mä sain myös herätä pirteänä. Sitte syötiin aamupala tyty maitoa ja mä kahvii ja pari leipää. Yhdentoista aikaan tyty saa vitamiinin ja makuannoksen maissia/perunaa, nyt on aikaa itselle kun pieni nukahti ekoille päikkäreille toho viereen.

Nyt täällä sadattelen kun on niin kuuma, mut silti lähetään ulos parin tunnin kuluttua. Tänään pitää aloittaa pakkaamaan kun perjantai illalla lähdetään ajamaan pohjoiseen, odotettu " lomaviikko" , ainaski lastenvahteja on, kun miehen vanhemmat myös mökillä, voi uida ja saunoa rauhassa!!! HYVÄÄ KESÄÄ KAIKILLE!!! =)

Vierailija
28/35 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö köllötteli sängyssä, siinä riippuu semmonen soittonalle(vedetään narusta,vartalo kasvaa,kutistuu laulun edetessä), olin kaverin kans puhelimessa siinä vieressä ja yks kaks tyttö otti nallesta kiinni,mahaltaan veti itsensä istumaan, jalatkin meni ihan oikein. silkka vahinkohan se vielä oli,mut tyttö oli tyytyväinen!!!!

minä hakemaan heti meisseleitä et pohja saadaan alas!!!

ei juma sanon minä,kunhan ei ihan heti toistu.

Vierailija
29/35 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla sinustakin, marcel. Kylläpäs olet saanut nauttia fiinisti ateriasi anopin opissa!

Kuumetta: Meilläkin tyttö on tavallista kiukkuisempi, kitisee ja syö huonosti, on tissillä tunnin parin välein ja ottaa pari imaisua... Syyksi olen ajatellut kuumuutta, mutta on mielessä käynyt sekin, että eikös pelkkä rintamaito enää riitäkään ruuaksi. Pitääpi seurata, miten tämä tilanne jatkuu.

Eilinen ilta oli kaamea. Minullakin on aika pitkä pinna (ainakin omasta mielestäni), mutta eilen meinasi mennä hermot. Sellaista huutoa ja vääntelemistä koko ilta. (Vai olisiko tytöllä mahavaivoja, arvuuttelu jatkuu..) Itselläkin on kuuma sisällä ja kun toinen vielä vääntää sylissä ja pitää kantaa ympäriinsä, niin ihanaa! Nukahti silloin tällöin noin minuutiksi, kunnes säpsähti hereille ja sama huuto jatkui... Viimein puoli yhdeltä nukahti kunnolla ja nukkui ruhtinaalliset yöunet seitsemään asti (tietenkin heräten pari kertaa tuossa välillä). Ja kas, kitinä jatkuu taas tänäänkin. Mietin jo, että onko kipeä tai jotain, mutta Emma on kuitenkin ihan hyväntuulinen heti herättyään noin tunnin verran kunnes väsy taas iskee...

Mies keksi tänään ihan oma-alotteisesti, että voisi lähteä Emman kanssa aamulla ulos, niin saisin vähän omaa aikaa. Alkaa näköjään viimein tehota koulutus mieheen =) No, käytin sen oman aikani tosi tehokkaasti siivoten. Ihanaa, kun sai siivota ihan rauhassa. Ja pakkokin oli, koska huomenna lapsuudenystäväni saapuu lomareissulle tännepäin alle vuoden ikäisen poikansa kanssa. Ja hän saa muuten toisen lapsen loppuvuodesta! Täytyypi seurata, miten heillä sitten sujuu, jos vaikka innostuisi itsekin vastaavasta...

Enni ja Emma (joka on taas hyvällä päällä puolen tunnin torkkujen jälkeen)

Vierailija
30/35 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän Eetu on myös saanut äitinsä p*keleet lentelemään parina päivänä...siis muu ruoka kuin maito ei maistu, iltavellin kanssa niin jumalaton kikkailu, että olin ihan valmis vetämään itseni jojoon...sama toistunut nyt parina iltana. Maitoa kyllä sitten juodaan. Kitinää myös riittää ihan mukavasti pitkin päivää. Johtuneekohan tästä kuumuudesta...

Oli vaan " kiva" huomata etten ole tämänkään asian kanssa yksin :)

Sasuliini ja äkäpussi 5kk

Vierailija
31/35 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sinulla saksan kieli hallussa?

Vierailija
32/35 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva-arki ja esikoinen pitäneet niin kiireisinä etten ole muistanut tänne kirjoitella tai muka ehtinyt, ainahan sitä jotain hommaa olisi. mutta nyt ryhdistäydyn koska teidän seura oli tosi mukavaa koko odotusajan ja vertaistuki on hyvä juttu.

Eemi tuli juuri kuun vaihteessa 4kk ja neuvola mitat olivat seuraavat 8635g ja 67cm. py 44cm. iso poika siis kaikin puolin.

Nyt heräsi esikoinen.. Oona nukkui ensimmäistä kertaa nyt omassa huoneessa. Perjantaina siirrettiin sänky ja muutenkin laitettiin uuteen uskoon huonetta ja oli ihan innoissaan. Mentiin sitten viikonlopuksi mökille niin siksi vasta nyt sitten nukkui siellä. Mulla oli jotenkin huono omatunto.. illalla nukkumaan mennessä siis. Olin laittanut Eemin sängyn Oonan sängyn entiselle paikalle ja tuli syyllisyys siitä. Mutta tyttö nukkui tosi hyvin ja nousi siis juuri äsken tyytyväisenä ja kertoi itse että nukkuu tänäänkin omassa sängyssä. Kaipa se sitten on jo niin iso tyttö.. Nukkuuhan jo monien vauvatkin omissa huoneissaan.. ehkä munkin on jo aika luopua 3veestäni...

Luin että joillain jo vauvakuumetta! mullakin on jo ikävä kasvavaa masua ja vauvan liikkeitä ja olen jopa miettinyt nimeä kolmannelle eli lähinnä mikä sopisi yhteen edellisten kanssa.. Mutta meillä siis lapsiluku ilmeisesti täynnä. Se on ainakin miehen kanta asiaan. En tiedä sitten jos joskus muuttuu..

Mulla alkoi menkat tänään! Mennään siis täysimetyksellä vielä ja ihmettelen suuresti. Onko kohtalon tovereita?

Nyt Eemi raivostui puuhamatolle pakko mennä mutta palaan vielä!

Omeli + Eemi 4kk

Vierailija
33/35 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö juttelee hymynaamalle(poikaystävälleen) tossa lattialla, puuro ei maistunut eikä mikään muukaan mössö, maito kyllä maistuu.

Meilläkin tykätään katsoa peilistä ja ihmetellä sitä kurkistavaa vauvaa ja muita ihmisiä. Varpaat on löytynyt jo aikaa sitten, mut suuhun asti ne ei ole kerenneet. Eilen luettiin yks kaksplussa tuolla sängyllä ihan päreiksi ja sekös on hauskaa puuhaa.

Illalla piti pestä vähän nyrkkipyykkiä, pyykkikoriin oli mennyt vettä..kiva ja yöllä en sit viittinyt laittaa konetta jyrräämään, mä sit pyykkäsin ja laitoin tytön suihkuun masulleen ja veden hiljaa valumaan. Voi että oli hauskaa!!! Läiskytys ja läpsytys olis voinut jatkua vaikka kuinka kauan, tyhmä äiti vaan otti ja puki lapsen kesken kivan.

Voi että Mirjami, jos nyt on negaa ni eikun vaan uutta putkeen, se tekeminen on kivaa...Mut testaa nyt kuitenkin vielä hetken päästä uudelleen jos oireet jatkuu ja menkat pysyy poissa. Mä just sanoin ukolle et on semmonen menkkafiilis(mulla siis etukäteen juilii selkää ja mahaa) mut nyt vaan pitää ootella kun ei oo hajuakaan kierronpituudesta tms. Ukko oli ihan pettynyt, eikö meille tuukkaan vauvaa.

Mä eilen sanoin miehelle et mieti kuinka nopeesti aika menee, vasta pari kuukautta sitten kun tytön laittoi sänkyyn ni just samasta asennosta löysit kun piti syöttää ja kääntyi vai sun voimalla, nyt tyttö rehottaa miten sattuu sängyssä. Me aiotaan jos laskee pohjaa kun eilen yritti tavoitelle sängyn reunaa. Mä en kyllä ymmärrä mihin mun lapsilla on oikeesti kiire, olis nyt vauva kun voi olla.

Eilen annoin tytölle melonia imuteltavaksi ja hyvin näytti maistuvan. Nyt idioottikysymys sitten, voiko antaa kurkkua???En muista näitä juttuja enää..nolo

No nyt mä lähden pukemaan ja rehveille.

Kuumetta ja tyttö

Vierailija
34/35 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli viime yönä ihme huutokonsertti jonka seurauksena totaalikieltäytyminen tissistä !!! Hähä ? ? ? No aamulla mies oli antanu persikkaa ... outoa , en ole koskaan törmänny ?

Omelille -mulla alkoi menkat täysimetyksestä huolimatta. Ei kuulemma ole outoa.

Kuumetta -saa antaa kurkkua -leikkaa kuoret pois.

Minkki ja Osku 4,5 kk

Vierailija
35/35 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herättiin kyllä jo klo9 mutta nyt ,kun poika meni ekoille päikkäreille on aikaa kirjottaa. Eilen oltiin päivä mökillä niin en ehtiny ollenkaan koneelle. Luin äsken vanhan pinon.

Tosissaan ihana kun on noin lämmin ilma. Matkustamiset pitää vaan ajottaa aamuun ja iltaan,kun meillä ei oo ilmastointia autossa. Seuraavassa pitää olla ehdottomasti. Ajateltiin tätä autoa ostaessa ettei hellepäiviä kuitenkaan oo niin monta kesässä mutta kun ei tarvi olla edes helle niin Aleksi raukalla valuu hiki päästä, eikä voi matkustaa ettei poika rukka ihan pakahdu. Vaikka laittas pojan pelkällä vaipalla autoon niin silti on kuuma. Muutenkin Aleksi on sellanen että helposti kuuma tulee kotona sisälläkin.

Nonnu&Kuumetta: Menkat ei oo tosiaan alkanu vieläkään. Nyt on kp37. Pitää varmaan oottaa tässä tosiaan vaikka se viikko ja testata sitten uudestaan. En oo mitenkään kovin murheissani vaikka en raskaana oliskaan,koska todella äkkiä oisin raskautunu jos nyt raskaana olisin ja tuo vauvan tekeminen on tosiaan kivaa :) Hormonit kyllä jyllää ylikierroksilla,kun vähän väliä sais olla pupuilemassa :) Aikalailla tälllasta meillä on kyllä muulloinkin ollut. Olin vaan tosiaan lähinnä aivan ällistynyt siitä negasta,kun en uskonut muun kuin positiivisen tuloksen olevan edes mahdollinen. Pidän teidät ajan tasalla miten tässä nyt käy ja jos ei tosiaan nyt tärppää niin jospa sitten tässä pian.

Omelia: Mä myös täysimetän ja mulla alkoi menkat ennen,kun Aleksi ehti täyttää 3kk. Olin aivan ihmeissäni et miten ne jo nyt alkoi,kun ajattelin että alkavat joskus sitten,kun alan vähentämään imetystä. Ei ole kylläkään tullut kun ne yhdet menkat ja nyt tässä sitten odotellaan seuraavia ja kauan tuntuu kestävän niiden alkaminen :)

Mulla on kurkku ollut kipeänä nyt kaks päivää. Sitäkin tässä mietin et oisko tuo kurkku sitten oireillu aikaisemmin jo ja se aiheuttanut etovaa oloa. Va täytyy tässä sit kun tuosta kurkku kivusta pääsee seurailla et millasia raskauoireita vielä on. Tällä hetkellä on vielä oireita ainakin joten en ihan kokonaan oo pois sulkenu sitä mahollisuutta et kuitenkin olisin raskaana va aika näyttää.

Aleksi kääntyi mahaltaan selällee varmaan 1.5kk sitten neljä kertaa peräkkäin. Sen jälkeen ei oo sitten kääntynytkään. Selällään ollessa saattaa mennä kyljelleen ihan helposti va sit siihen jää keikkumaan ja korkeintaan takas selälleen keikahtaa.

Poika on myös ruvennut nauramaan ääneen. Ihan älyttömästi räkättää,kun isin kanssa leikkii. Se on kyllä tosi söpön kuuloista.

Peili on meillä poikaa kiinnostanut jo pitemmän aikaa,välillä peilikuvan pojalle voi pikkusen jo hymyilläkin. Enimmäkseen sitä vaan katellaan.

Lähetään mahollisesti Aleksin kans mummun ja ukin luo loppuviikosta ja saatetaan viipyä miltein viikko. En välttämättä pääse siellä koneelle,joten saattaa sitten tulla väliä palstailemisessa va luen pinot sitten kun taas kotiudun. Tulee varmasti vieroitusoireita, kun ei pääse koneelle,kun kotona ollessa miltein joka päivä oon koneella ainakin jonkin aikaa.

Isi jää kotiin,koska meille tulee mökki ja se pitää kasata. Sillä mummolaan mennäänkin, kun isi ei ehdi meidän kanssa kuitenkaan juuri olemaan. Ei kuitenkaan ainakaan ennen torstaita lähetä,kun Aleksilla on silloin se 5kk neuvola.

Ajattelin junalla mennä,kun matka ei ole kuitenkaan kuin 2h. Saa nähdä mitä poika tykkää junassa matkustamisesta,kun ei ennen olla junassa oltu :) Tavaroita pitää ottaa kyllä matkaan aika paljon va sitä näin Aleksia hoitaessa/kantaessa on voimat kehittyny,et eiköhän tuota selvitä. Mummolassa on onneksi rattaat ja sänky ettei sellaisia ainakaan tarvi varata mukaan va yllättävän paljon kertyy kannettavaa jo pelkistä vaatteista.

Hauskaa alkanutta viikkoa ja aurinkoista mieltä kaikille!

-Mirjami ja Aleksi 4kk3vkoa