Kilttien miesten vastine - kiltit tytöt
Täällä oli aiemminkin ketju, missä puhuttiin, mutta se hävisi (?). Katselin siis videota, missä tyyppi on koonnut näiden kilttien tyttöjen kliseisempiä juttuja, kuten viestittely tapaa.
Olen tavannut kerran yhden tämmöisen. Suoraan sanoen en ihmettele, jos on sinkku aina uudestaan ja uudestaan. Ilmeisesti nämä kiltit tytöt haukkuvat kaikkia miehiä ja sitten muita naisia, koska kokevat heidät kilpailijoiksi. Tuntevat olevansa ns. spesiaalitapauksia ja että on niin väärin, jos heillä ei ole kunnollista miestä. Joskus olin parikymppisenä kahvilla niin sanotun kiltin miehen kanssa. Kun annoin pakit, hän totesi: "Minusta on niin väärin, kun päästät tämän kaltaisen miehen menemään. Ei minun kaltaistani tule vastaan joka päivä." Nooh, tuo sitten heti paljasti, että tein oikein. Kun kuulin tuon, olin että pitäisikö itkeä vai nauraa, koska se tuntui niiiiin kliseiseltä kuin olla voi. Selvästi onkin totta, että kiltit miehet ja tytöt käyttävät kliseisiä lauseita... Onko muilla kokemuksia kummastakaan?
Kommentit (16)
Pelkään veljeni tyttöystävän olevan tuota luokkaa. Kuulin kerran heidän kinastelevan. Tyttöystävä oli suuttunut, kun veljeni ei tuonut hänelle kaupasta mitään. Ei siis pyytänyt tuomaan, oli oikeasti sanonut ettei tarvitse, mutta ilmeisesti tarvitsi... Olisi lähtenyt sinne kauppaan sitten. Alkuaikoina luuli minua kaveriksi ja suuttui, koska olen nainen. Olin heti että sori, mut olen kylläkin sisko. Heti rentoutui, mutta tuosta suhteesta ei tule mitään muuta kuin katastrofi, mutta ei kuulu minulle ellei veli pyydä apua.
Ei hele mitä viestejä... ja vieläpä oikeita! Ei ihme et tehtii video :D
Toisin sanoen draama queeneja nämä kiltit tytöt. Pitävät itseään niinä tuhkimoina, jotka ansaitsevat prinssin ja arvostellaan muiden miesten valintoja, koska sattumoisin heitä ei ole valittu. Ihmekös...
Katsoneet aivan liikaa elokuvia nämä tytöt... Keskittyisivät omaan elämäänsä niin ehkä se sopiva "prinssi" tai "miesmalli" tuleekin eteen. Tuo jos mikä saa miehet juoksemaan karkuun.
Enneminkin ilkeät, huonoitsetuntoiset tytöt.
Vierailija kirjoitti:
Pelkään veljeni tyttöystävän olevan tuota luokkaa. Kuulin kerran heidän kinastelevan. Tyttöystävä oli suuttunut, kun veljeni ei tuonut hänelle kaupasta mitään. Ei siis pyytänyt tuomaan, oli oikeasti sanonut ettei tarvitse, mutta ilmeisesti tarvitsi... Olisi lähtenyt sinne kauppaan sitten. Alkuaikoina luuli minua kaveriksi ja suuttui, koska olen nainen. Olin heti että sori, mut olen kylläkin sisko. Heti rentoutui, mutta tuosta suhteesta ei tule mitään muuta kuin katastrofi, mutta ei kuulu minulle ellei veli pyydä apua.
Veljesi on betamies. Alfan kanssa naiselle ei tule tarvetta kinastella.
Vierailija kirjoitti:
Katsoneet aivan liikaa elokuvia nämä tytöt... Keskittyisivät omaan elämäänsä niin ehkä se sopiva "prinssi" tai "miesmalli" tuleekin eteen. Tuo jos mikä saa miehet juoksemaan karkuun.
Kai kokevat elävänsä itse elokuvassa ja olevansa se vaatimaton päähenkilö, jota kaikkien pitää rakastaa kun on niin nätti, omien sanojensa mukaan kiltti ja täydellinen. Aikuistua heidän pitäis kute näide kilttien miehienki. Ei parisuhteet ole niin yksinkertaisia.
Kiltti tyttö: "Miks mä olen sinkku, ku oon niin täydelline ja varmasti paras valinta?"
Vastaus löytyy peilistä.
Olen kilttinainen. Vaatimaton ulkonäkö aiheuttaa sen, etteivät miehen kiinnostu. Jos joku kiinnostuu, kiinnostus lopahtaa ujouteen ja siihen, etten ole ”jännä”. En itse etsi miestä ollenkaan. Eli olen kyllä tyytyväinen elämääni yksin. Mutta mikäli kiinnostun itse jostakin miehestä (tapahtuu kylläkin harvoin) niin tuohon liialliseen kiltteyteen se kaatuu.
Itse käsitän kiltin tytön hyvin kouluttautuneena, ei ryyppäämisestä ja yhdenilanjutuista innostuvana älykkönä.
Eli vaimomatskua.
M26
Nää kiltit miehet aina sanoo itseään kiltiksi, siitä kai nimi tulee. Eli vinkki: jos joku sanoo, että mä olen kiva nainen/mies/ihminen eikä kuuntele sua yhtään, edessäsi on kiltti mies, tyttö tai ihminen, joka ei oikeasti ole kiltti. Juokse. Normaalilla ei ole tarvetta korostaa sanoillaan itseään. Teot todistaa, eivät sanat :)
Kilttien miesten lavastus, ei naiset voi olla tuollaisia.
Vierailija kirjoitti:
Olen kilttinainen. Vaatimaton ulkonäkö aiheuttaa sen, etteivät miehen kiinnostu. Jos joku kiinnostuu, kiinnostus lopahtaa ujouteen ja siihen, etten ole ”jännä”. En itse etsi miestä ollenkaan. Eli olen kyllä tyytyväinen elämääni yksin. Mutta mikäli kiinnostun itse jostakin miehestä (tapahtuu kylläkin harvoin) niin tuohon liialliseen kiltteyteen se kaatuu.
Et taida olla näitä ns. pahoja kilttejä. Plus et etsi miestä ja valita, kun olet sinkku. Näin ymmärrän nämä pahatkiltit tytöt, jotka ovat epätoivoisia. Toivottavasti kuitenkin tapaat joskus sinulle sopivan miehen, joka arvostaa sinua sellaisena kuin olet. Toivon vain, ettei liikakiltteyttäsi käytetä vain hyväksi.
Kiltit tytöt ja miehet pitävät omaa sinkkuuttaan jotenkin niin vääränä, että ovat epätoivoisia. Olen ymmärtänyt, että heitä on myös herkemmin petetty ja siksi haukkuvat eksiään ja vastakkaista sukupuolta herkästi. Yksi mies, joka mielestäni taisi olla mr. nice guy kertoi kuinka eksä petti vaikka hän oli niin paljon tehnyt. Eihän pettäminen ole oikein, mutta tapa, miten hän kertoi, oli niin uhrimainen mieheltä. Sanoisiko, että dramatisoiva ja uhriutuva. Eli kilttien naisten nimitys ehkä voi olla drama queen ennemminkin. Kiltit miehet on kai enemmän oma ilmiönsä ja kai vastine naispuolisille drama queeneille jollain lailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et taida olla näitä ns. pahoja kilttejä. Plus et etsi miestä ja valita, kun olet sinkku. Näin ymmärrän nämä pahatkiltit tytöt, jotka ovat epätoivoisia. Toivottavasti kuitenkin tapaat joskus sinulle sopivan miehen, joka arvostaa sinua sellaisena kuin olet. Toivon vain, ettei liikakiltteyttäsi käytetä vain hyväksi.
Liikakiltteyttäni on käytetty hyväksi, mutta itseäni saan vaan syyttää. Me itse opetamme kuinka meitä on sopivaa kohdella. Itse taas toivon, että en löydä miestä. T: kilttinainen
Kilteistä miehistä on. Minun kohdallani olleet vähän nörttimäisiä ja yksi suuttui, kun minulta kesti vastata viestiin. Aivan kuin muuta elämää ei saisi olla...