~~MARRASMURUJEN MAANANTAI~~
Kommentit (13)
juu huomenia kaikille, täällä ollu kiirusta mutta nyt tein niin mistä on vähän huono omatuntokin soitin eilen työnantajalle ja sanoin että nyt on semmonen olo että ei pysty tulemaan maanantaina töihin, soitan kun tiedän mitä lääkäåri sanoi.. eli toisin sanoen otin saikkua vähän niinku omamäärämänä, soitan kohta lääkäriajan..
Meillä töissä on vaan niin raskasta (ravintolassa) että on semmonen olo että nyt täytyy levätä.
Juu noh vieläkään ei liikkeitä tunnu :(
Vatta kyllä on kasvanut ja olo on sen mukainen, hengästyttää helposti ja väsyy nopeasti, pieni siivous kotona ni vaatii jo tunnin päikkärit..
Toivoovauvaa: toivottavasti kaikki hyvin, meillä kans tyttö viis vee välillä jos yöllä tulee viereen niin saattaa välillä töytäistä niin että.. auh..
no mutta nyt soitto lääkärille ja kahvia naamaan jos lähjtis päivä käyntiin.
Tittuska rv 20 ( jipi jipi)
Niin vain miehen loma loppu ja alkoi arki lasten kanssa, aika ränkkä päällä molemmat heti aamusta...huoh...noo, eiköhän se tästä, tytön vein sänkyyn jatkamaan unia ja poika löhöilee töllön eessä :) Kyllä on ollut lämmin, eilen ku ihan aamusta jo siistin pihaa trimmerillä niin ihan hiki tuli, aurinko porotti jo kovasti, onneks ei ihan viimesillään sentäs olla. Sormissa kuitenkin on turvotusta sen verran aina välillä, ettei pysty sormusta pitämään :(
Taidanpa mennä nyt vähä siivoileen, taas..
Tuuli&poika
Eilen oli hieno päivä, käytiin koko perhe ihastelemassa meren alaista maailmaa lintsin merimaailmassa :D Nyt vasta sitä tajuaa millaista koko luokkaa esim. hai oikeasti on. Sisko tuli sitten vielä meille yökylään. Oli kyllä raskas päivä mutta oli se sitten sen arvoistakin. Vatsa ei oikein tykännyt paljosta kävelystä, oli illalla nukkumaan käydessä melko kipeä.
Näin viime yönä unta keskenmenosta ja aamulla oli erittäin hämmentynyt mieli siitä. Mutta hämmennys katosi samointein kun vauva ensimmäisen kerran aamulla potkaisi. Kaikki on siis vielä hyvin, uni oli vain uni.
Aamulla herätessä on myös jonkinlaisia kipuja, kiinnikekipuja kai koska kävely tuottaa hieman vaikeuksia. Ei ne suoranaisesti satu mutta tuntuu että vähän jäykäksi tekee. Hassua kyllä, vessakäynnin jälkeen helpottaa.
Jos nämä kiinnikekivut? on jo nyt liikkumista hankaloittavia niin mitä ne ovat sitten ihan lopussa.
Pääsen vielä syyskuussa ylimääräiseen ultraan, tulevan sektion vuoksi. Sillon kai päätetään päivä millon pikkusen olisi hyvä syntyä. Esikoinenkin tuli maailmaan samalla tavalla. Mietin vain...
Kuka huolehtisi listastamme sillon kun minut sektioidaan, joudun varmaan olemaan n. viikon poissa tehtävistäni :) Marraskuussa listalla on taas ruuhkaa kun kaikki ilmoittavat syntyneistä pienokaisistaan niin voipi olla että listaa ei voi viikoksi jättää omillensa. No, tätä ehtii vielä suunnitella.
Swehina rv 21+1
viikonloppuna piti pyörähtää synnärille. Mulla nousi kuume ja koska tilanne on mikä on niin halusivat siellä tarkistaa että ei ole vedet menneet tai mikään pöpö alapäässä.
kuumeen syy jäi epäselväksi- mikä lie. ultrattiin myös ja kohdunkaula on hilkun verran huonompi. lapsivesikalvopussi pullottaa kuulemma ikävän näköisesti joten pitää ottaa todella rauhallisesti. :-(
odotan tässä makuullani keksiviikkoa ja äitipolia että päästään näkemään onko mitään tapahtunut. jos sielä on huonontunut tilanne entisestään niin sitten onkin iso päätös langan kanssa edessä. tosi minimutkanen juttu kun on streptokokki ja kohdunkaulan takaseinää ei ole enää ja iso riski se lanka kun on noita pöpöjä. mä en tosiaan tiedä että mikä eteen. kumpi on isompi riski- olla ilman lankaa vai langan kanssa. pää alaspäin makaaminen nyt sentään on varmaa.
noh, päivä kerrallaan. Lapsilla ja miehellä alkoi loma. Mies on todella stressaantunut ja hermostunut tästä tilanteesta- näytti siellä synnärillä ihan siltä kun meinaisi purskahtaa itkuun kun lääkäri sanoi ultratessa tuosta lapsivesikalvosta. ehdotin jo miehelle että entäs jos yritettäs saada lapset tässä kuussa parinä päivänä päivähoitoon, että saisi hieman levätä, mutta ei kuulemma.
jatkan makaamista.
Kelläs se oli uhmis potkassut mahaan? Onko teillä jäähypenkki käytössä? meillä esikoinen aikoinaan alkoi nyrkkejä heilutella 2v ikäisenä ja saatiin kuriin se homma vasta kun jäähy napsahti heti jos nyrkit heilui..
mom rv21+3
Momentin kuulumiset aina pysäyttää. Millä viikolla sinulla on edelliset lapset syntyneet? Onko tilanne ollut niilläkin kerroilla näillä viikoilla samanlainen? Tuollainen tilanne stressaa varmasti ihan koko perhettä (ja tosiaan, asia voi lapsillekin tulla uniin, kuten kerroit siitä painajaisesta).
Itsellä ei mitään uutta, vauva on edelleen rauhallinen. Mies sai vasta toista kertaa viikonlopun aikana tuntea liikkeet. Meillä vauva on aktiivisin päivällä, joten silloin olen tavallisesti töissä ja liikkeet jää mieheltä tuntematta. Eikä mies toki koko viikonloppua käsi mahallani istu :) Sattui vaan pikkuinen potkuttelemaan, kun löhkättiin sohvalla koko perhe.
Painoa on mulle tullut koitipuntarin mukaan ihan uskomattoman paljon. En halua edes ajatella koko asiaa!!! En tiedä, että missä ne kilot oikein on kun juuri eräs ystävä, jota en ollut pariin kuukauteen nähnyt eilen totesi, että sulle ei kyllä ole tullut kuin mahaa ja rintoja, ihanan hoikkana olet muuten pysynyt... Ehkä ne on tulleet niin tasaisesti, ettei helpolla huomaa... No, luotan imetyksen ihmeelliseen voimaan tälläkin kerralla!
Mutta mukavaa alkanutta viikkoa kaikille :)
Marrastoive rv 23+1
Olipa ikävä kuulla momentin kuulumiset... :(
Itselläni on pitänyt " muka" kiirettä viime päivinä. Sain vihdoin viimein miehen tekemään remonttia lastenhuoneisiin ja on ollut hommaa sen tiimoilta. Lapset ovat tämän viikon mummolassa joten on koko viikko aikaa rauhassa laitella huoneita. Siivosin eilen kaapit (voi kamala sitä törkymäärää...!) ja tänään pitäisi tapetoida.
Minua meinaa vaivata huimaus ja töissä on tosi kökkö olla kun joutuu seisomaan. Tämän päivän olen yksin koko päivän ja on todella kuuma. Pitää yrittää istua aina kun on mahdollista. Painoa ei ole tullut lisää oikeastaan yhtään ja vielä ei kukaan ole edes huomannut (jolle ei ole sanottu) että olen raskaana, lähes kaikki normaalivaatteet mahtuvat vielä ja olo on ihan ok jos huimausta ei oteta huomioon. Viikon päästä alkaisi kesäloma ja siihen asti pitäisi jaksaa töissä sinnitellä. Ylitöitä on sisällä aika paljon ja pystyn tekemään lyhennettyä 4-6 h päivää loman jälkeen äitiyslomaan asti, onneksi.
Mutta nyt taas töihin... :(
MrsCruiser
Itsellä vointi ennallaan. Tänään juuri neuvolassa kävin: Hb 124, rr ok, sf-mitta 20cm ja syke kuului ja potki terkkarintätiä käteen. Supistaa helposti rasituksessa, mutta kivuttomia vatsan kovetuksia edelleen ovat. Päätä särkee jo toista päivää kun niskat on jumissa.
Momentille ISO voimahali ja tsemppiä tulevaan Toivon täydestä sydämestäni, että kaikki menee hyvin!
Effica ja Pyry 22+5
Tänään oli sitten kontrolliaika äippäpolilla. Tilanne on selvästi rauhoittunut. Ruskeaakaan vuotoa ei enää viikkoon ole näkynyt. Ultratessa kuitenkin jotain epämääräistä hyytymän tai vanhan veren näköistä on vielä ja kalvotkin silt kohdalta, josta ne irtosi, on vielä " lepattavat" Eli parempi kuitenkin olla varuillaan. Saadaan kuitenkin lähteä vähän lasten kanssa lomalle. Rauhas pitää muistaa olla, eikä kovaa edes kävellä. Supistelua pitää välttää, mutta niitä mulla ei nyy ainakaan vaivaksi oo ollutkaan. Mennään kans lintsille ja Sea lifeen. Swehina, ne haithan on siellä vielä pieniä ! Lego Show ja Korkeasaari, onhan siinä jo lomaa kerrakseen. Meidän lasten kummeilla on kämppä Pasilassa, jonne päästään yöksi, siitä on sitten helppo liikkua junilla ja ratikoilla.
No sit ne vauvan mitat. Vastas nyt noin 21+4 ja siinä main, painoarvio 485g. Eli todennäköisesti on nuorempi ja syntyneekin sitten kaiken tämän alkutahmeuden jälkeen yliajalla ;)
Nyt rantsuun viemään lapsia uimaan. Ite en toki voi kuin kastella jalkoja tulehdusvaaran vuoksi...
Pieni kivi tippui taas harteilta, eikähän tästä voi vielä nauttiakin.
Ja silti on vielä miettimistä, joten Momentille toooosi paljon voimahaleja ja kärsivällisyyttä!
B 22+2
lapsetkin hieman alakuloisia mutta sanoivat sitten että kyllä se vauva on kivempi.
Koirasta piti luopua astman puhkeemisen takia eli ei pelkän vauvan takia.
Jos joku siis miettii syytä...
neuvolassakin tänään kävin ja taysin äitiyspolille laittoivat sokereista lähetteen.
Sydänäänet kuului kun 20 min jahdattiin niin saatiin lukemaksi 137.
Painoakin oli tippunut 5päivässä 1kg.
Mutta ei sen kummempia!
ilmoittaudun minäkin vihdoin mukaan, vaikka taustalla olen seuraillut melkein alusta asti.
Tänään 22 tasan ja armoton heinänuha ja hammassärky päällä. Onneksi mies on lomalla ja huolehtii huomenna 2 vuotta täyttävästä esikoisesta. Hammassärky on niiiiin raivostuttavaa, se kun täyttää koko pään, eikä mene millään ohi. Panadolia olen koittanut napsia, täydet määrät ja vähän yli, mutta eipä se juurikaan auta.
Oletteko muut uskaltaneet ottaa jotain " ihan oikeaa" särkylääkettä raskausaikana? Toisaalta viikkoja alkaa olla kasassa jo sen verran, että ehkä sitä jotain muutakin uskaltaisi ottaa...
Mulle neuvolassa sanottiin et näillä viikoilla voi yhen buranan ottaa, mulla oli pää kipeä useamman päivän, niin soitin oikein ja kysyin.
Jospa nyt vois taas vähän kirjoitella kuulumisia kun lapset on ihme kyllä jo kaikki nukkumassa ja huomenna ei ole töihin menoa..Tänään oli ensimmäinen kesälomapäivä:) Viimeksi tullu muistaakseni huhtikuussa kirjoiteltua kun mulla oli verenpaineet kohollaan ennen 12 viikkoa ja siitä hirveä huoli.. No ne oli sen verran vähän aikaa kohollaan etten tarvinu lääkitystä. Resepti on kyllä valmiina, jos menee kolmena päivänä peräkkäin 150/100.
Omanapa nyt: 29.6 neuvolassa painoa tullu 114g viikossa (luulin et olis ollu enempikin,mut hyvä näin), paineet hieman kohollaan( neuvolassa aina korkeampi kuin kotona.. jännitystä!!?), sf-mitta oli 17, vauvan liikkeet ok ja syke 145. Äitiyspakkaushakemus ja päiväraha jutskat sai laittaa postiin ku oli just 22 viikkoa täynnä. Otin nytki pakkauksen vaikka 3 pojan pakkaukset on tallessa.. onpahan jotain uutta tulokkaallekin:)
Talviturkin juuri äsken heittänyt (myöhäinen) Savannia+ Eppu rv 22+4
Eilen tappelin kiukuttelevan poitsun kanssa ja loppujen lopuksi poika ehti potkasta mua mahaan...
Mitään kipuja ei kylläkään ole ollut,mutta en ole tuntenut potkujakaan...
Tänään mulla on kuitenkin neuvola ja siellä yritän asiaa selvitellä.
Toivottavasti vauvalle ei mitään tapahtunut,eikä poika ihan täysiä ylttänyt potkasemaan.
Joku uhma homma oli taas eilen liiallisuudessa asti,pojalla kun on tapana mennä uhma yli.
Kyllä poika sitten anteeksi pyyteli ja pussaili illasta mahaa...
Muuten olo ihan siedettävä,nälkä vaan tuntuu olevan nyt kokoajan,mitään ihmeempää en voi edes napsia noiden verensokereiden takia.
Ja rautatabletin takia ei heti voi sitä aamupalaakaan syödä.
Mutta nyt jo vuoroa seuraavalle...