Haluaisitko avata vai pitää kiinni koulut, baarit, ravintolat, ryhmäliikkunan jne.
Itse toivoisin, että kaikki rajoitukset pysyisivät vielä ainakin toukokuun ja kesäkuun. Oon riskiryhmää ja en halua koronaa itselleni enkä tartuttaa sitä muihin.
Mun työpaikka on nyt kiinni, mutta aukeaa heti kuin vain saa.. :(
Kommentit (13)
Yhteiskunta pitää, talous ei kestä tätä.
Eihän sairasta lasta saa muutoinkaan viedä kouluun eli kaikki köhäiset nuha nenut jää kotiin, mikä sun ongelman on?
Edelleenkään sun ei tarvitse päästää lastasi kouluun, anna muiden käydä!
Kaikki paikat auki heti vapun jälkeen kiitos.
Voisi niitä vähitellen avata ja katsoa millaisia vaikutuksia on. Koulut ensin ja pienimmistä oppilaista alkaen.
Toisaalta: Nyt kun on päästy tottumaan etäopetukseen, niin siitä ei tarvitsisi kokonaan luopuakaan.
Kaikki nuo paikat auki sekä kirjasto
Vierailija kirjoitti:
Koska koulu on mielestäsi verrattavissa noihin muihin?
ei oo verrattavissa. Kunhan listasin eri asioita.
Kouluihin en osaa ottaa kantaa, mutta mielestäni kirjastot, ravintolat, kuntosalit ja kahvilat jne. voitaisiin avata. Ne menevät, jotka uskaltavat. Pakko ei ole. Massatapahtumia ei edelleenkään, eikä ulkomaanmatkoja. Näillä lähtisin tässä tilanteessa liikenteeseen.
Suomen rajoitukset eivät ole vielä olleet yhtään mikään totaalinen lockdown. Täällä ei ole tullut liikkumisrajoituksia(poislukien uusimaa hetkellisesti), täällä saa edelleen olla kaikki kaupat auki ja kampaamoissa ja hierojalla saa käydä. Suomen lapset ja nuoret(aikuisetkin) opiskelevat mutta vaan etänä. Aika moni kuitenkin käy vielä töissä tai tekee töitä etänä. Jopa lomautetut varmaan pyydetään takaisin töihin parin kuukauden kuluttua.
Mutta kaikkia rajoituksia ei voi avata kerralla, ja mielestäni kaikki vapaaehtoisuuteen ja taloutta tukeva on avattava ensin. Esim ravintolat auki, ihmiset saa mennä sinne jos haluavat. Mutta koulut on pidettävä kiinni. Aikaisemmin olin sitä mieltä, että päiväkoditkin kiinni, mutta kaipa tämä että vaan ne vie päiväkotiin joiden on pakko rajoitus riittää, se on kuitenkin pidettävä. Päiväkoteihin jos aletaan viemään lapsia 24 per ryhmä, niin eihän siitäkään mitään tule. Räjähtää taas ihan käsiin koko homma.
Haluaisin hyvin paljon tiukemmat rajoitukset 3 viikoksi ja sitten avata taloutta.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki nuo paikat auki sekä kirjasto
Totta muuten, kirjasto voisi olla parempi avata ennen mitään kapakoita.
Yhteiskunta auki heti ja riskiryhmäläiset ja pöhköt pysyköön poteroissaan vaikka loppuelämänsä.
Koska koulu on mielestäsi verrattavissa noihin muihin?