Kuinka koetatte tinkiä autokaupoilla?
kun olette ostamassa käytettyä autoa.
Eikä mitään huutokauppakeisarin "hulluhan se jos ei puolta tarjoa vinkkejä?
Kommentit (34)
Sanon että tämän verran maksan, eikä tartte edes perustella.
Se joko sopii myyjälle tai ei.
Minä tiedän paljonko olen valmis maksamaan ja myyjä tietää minkä alle ei myy.
En lähde mihinkään "tarjoan puolet ja siitä korotan satasen kerrallaan" pelleilyyn.
Autoja on myynnissä hurumykke, jos ei hinta natsaa niin siirryn seuraavaan.
Miksi pitäisi tingata, jos on varaa ostaa? Köyhät käy kerjuulla...
Pukeutuminen ja flirtti auttaa jos myyjä on vastakkaista sukupuolta. Ihan työnsäkin vuoksi taitavat lähteä flirttiin mukaan, mutta käydessä useammassa autokaupassa heillä herää kilpailuvietti suurempana.
Kerrot millä hinnalla kaupat teet.
Äitis ainakin antoi ryhmäalennusta kun viime pikkujouluna mentiin ostamaan piparia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi tingata, jos on varaa ostaa? Köyhät käy kerjuulla...
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi tingata, jos on varaa ostaa? Köyhät käy kerjuulla...
Köyhät pysyy köyhinä, kun aina maksavat sen mitä pyydetään.
Käy muutamaan kertaan ostotilanteessa jututtamassa autokauppiasta ja vedättää joka kerta hintaa vähän alaspäin. Alkaa joka kerta löytyä vähän enemmän pelivaraa ja jossain vaiheessa myyjä toteaa, että nyt maahantuojalla olisi valmiiksi satamassa tällainen josta on jo veropäätös ja saisi nopeasti tähän hintaan. Sen jälkeen, kun sanoo, että jos talvirenkaat ja jotkut muut tarkkaan nimettävät varusteet (joita ei asenneta tehtaalla) saa vielä hintaan kauppa melko varmasti syntyy. Koskaan ei kannata itse sanoa jotain yhtä ehdotonta lukua jos haluaa haluaa päästä mahdollisimman alas, koska se on silloin joko kauppahinta jota myyjä yrittää neuvotella varusteilla ja muilla vielä vähän ylöspäin tai muun auton kauppa.
En kehtaa parin tonnin autoista tinkiä. Tiedän, että ne on vanhoja ja varmaan vikoja ilmenee. Varaudun tonnilla/vuosi korjauksiin. Yli 4000€ autoista voisin pari satkua tinkiä. En kyllä ole sellaisia vielä ostanut. Näillä romuilla olen pärjännyt hyvin. Toisinaan loistavasti ilman sen suurempia korjauksia. Yksi luotto korjaaja, jolta aikoinaan romuni ostin Uudellamaalla.
Vierailija kirjoitti:
Käy muutamaan kertaan ostotilanteessa jututtamassa autokauppiasta ja vedättää joka kerta hintaa vähän alaspäin. Alkaa joka kerta löytyä vähän enemmän pelivaraa ja jossain vaiheessa myyjä toteaa, että nyt maahantuojalla olisi valmiiksi satamassa tällainen josta on jo veropäätös ja saisi nopeasti tähän hintaan. Sen jälkeen, kun sanoo, että jos talvirenkaat ja jotkut muut tarkkaan nimettävät varusteet (joita ei asenneta tehtaalla) saa vielä hintaan kauppa melko varmasti syntyy. Koskaan ei kannata itse sanoa jotain yhtä ehdotonta lukua jos haluaa haluaa päästä mahdollisimman alas, koska se on silloin joko kauppahinta jota myyjä yrittää neuvotella varusteilla ja muilla vielä vähän ylöspäin tai muun auton kauppa.
Miksi ostaa joltain käytettyjen autojen maahantuojalta yhtään mitään, eikä ne niitä rupea varustelemaan erikseen tinkaajille.
Ap on ostamassa käytettyä autoa.
Vierailija kirjoitti:
En kehtaa parin tonnin autoista tinkiä. Tiedän, että ne on vanhoja ja varmaan vikoja ilmenee. Varaudun tonnilla/vuosi korjauksiin. Yli 4000€ autoista voisin pari satkua tinkiä. En kyllä ole sellaisia vielä ostanut. Näillä romuilla olen pärjännyt hyvin. Toisinaan loistavasti ilman sen suurempia korjauksia. Yksi luotto korjaaja, jolta aikoinaan romuni ostin Uudellamaalla.
Sama juttu. Ennen luulin hyvän auton maksavan vähintään 10K, nykyään tiedän, että huollettu halpa auto voi olla parempi investointi. Autot ovat yksilöitä oli ne sitten uusia tai vanhoja. Toiset kestää kilometrejä paremmin. Jos haluaa olla taloudellinen kantsii tehdä just noin, että ostaa halvemman auton ja pitää korjauskassaa.
Tinkiä en kehtais ihan halvoista mäkään, jos on katsastettu juuri, koska silloinhan siinä vuos ajoaikaa. Muuten korjauksista riippuen tinkiminen.
Pitää paikkansa. Koetan näyttää autosta mahdollisia vikoja ja ehdottaa alempaa hintaa mutta mietin kuinka (oikeasti kovat) tinkijät pystyvät pudottamaan auton hintaa alaspäin. Mun pienestä tinkimisestä jää mulle sekä myyjälle aina hyvä mieli mutta tiedän, että taidolla pystyisi tästäkin tiputtamaan hintaa monilla sadoilla euroilla.
AP
Ensin kannattaa miettiä millaisen auton haluaa, vuosimalli, kilometrit, nokkahihnan vaihto tulevaisuudessa, katsastusaikaa jäljellä.
Sen jälkeen etsii nettiautosta tai vastaavasta sopivaa kärryä, mielummin sellaisia jotka ovat olleet jo hieman kauemmin myynnissä ja heittää jokaisesta ostotarjouksen joka alittaa pyydetyn hinnan neljäs/kolmasosalla.
Kun ok. vastauksia alkaa tulemeen, lähdetään koeajolle nippu 50- 100 euron seteleitä taskussa ja jos auto miellyttää, tarjotaan hintaa joka alittaa tarjoushinnan vielä 10-20 prosentilla ja sanotaan, tällä hinnalla auto vaihtaa omistajaa heti, muuten menee vielä mietintään kun pitää vielä koeajaa useampi yksilö.
Yleensä taktiikka toimii, riippuen myyjän tarpeesta päästä autostaan eroon ja jos ajoittaa autokauppansa vielä perjantai iltapäivään tai iltaan, myyjältä voi saada auton pilkkahintaan, riippuen hänen rahanpuutteestaan, viinanhimostaan, kännin asteestaan.
Kiitos todella hyvästä vinkistä. Itse olen aiemmin vältellyt autoja jotka on pitkään myynnissä olettaen niissä olevan jotain vikaa kun ei ole menneet kaupaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ensin kannattaa miettiä millaisen auton haluaa, vuosimalli, kilometrit, nokkahihnan vaihto tulevaisuudessa, katsastusaikaa jäljellä.
Sen jälkeen etsii nettiautosta tai vastaavasta sopivaa kärryä, mielummin sellaisia jotka ovat olleet jo hieman kauemmin myynnissä ja heittää jokaisesta ostotarjouksen joka alittaa pyydetyn hinnan neljäs/kolmasosalla.
Kun ok. vastauksia alkaa tulemeen, lähdetään koeajolle nippu 50- 100 euron seteleitä taskussa ja jos auto miellyttää, tarjotaan hintaa joka alittaa tarjoushinnan vielä 10-20 prosentilla ja sanotaan, tällä hinnalla auto vaihtaa omistajaa heti, muuten menee vielä mietintään kun pitää vielä koeajaa useampi yksilö.
Yleensä taktiikka toimii, riippuen myyjän tarpeesta päästä autostaan eroon ja jos ajoittaa autokauppansa vielä perjantai iltapäivään tai iltaan, myyjältä voi saada auton pilkkahintaan, riippuen hänen rahanpuutteestaan, viinanhimostaan, kännin asteestaan.
Vierailija kirjoitti:
Ensin kannattaa miettiä millaisen auton haluaa, vuosimalli, kilometrit, nokkahihnan vaihto tulevaisuudessa, katsastusaikaa jäljellä.
Sen jälkeen etsii nettiautosta tai vastaavasta sopivaa kärryä, mielummin sellaisia jotka ovat olleet jo hieman kauemmin myynnissä ja heittää jokaisesta ostotarjouksen joka alittaa pyydetyn hinnan neljäs/kolmasosalla.
Kun ok. vastauksia alkaa tulemeen, lähdetään koeajolle nippu 50- 100 euron seteleitä taskussa ja jos auto miellyttää, tarjotaan hintaa joka alittaa tarjoushinnan vielä 10-20 prosentilla ja sanotaan, tällä hinnalla auto vaihtaa omistajaa heti, muuten menee vielä mietintään kun pitää vielä koeajaa useampi yksilö.
Yleensä taktiikka toimii, riippuen myyjän tarpeesta päästä autostaan eroon ja jos ajoittaa autokauppansa vielä perjantai iltapäivään tai iltaan, myyjältä voi saada auton pilkkahintaan, riippuen hänen rahanpuutteestaan, viinanhimostaan, kännin asteestaan.
Ps. Nyt ei kannata ostaa käytettyä autoa vaan siirtää ostoa kesään.
Pian työttömyys-lomautus-ja kuolinlukujen noustessa autokaupassa alkavat ostajan markkinat, sillä osamaksuvelkaisia, ulosmitattuja ja kuolinpesän myymiä autoja alkaa valua merkkinoille enemmän kuin ehtii koeajamaan ja mitä pidemmälle kauppa venyttää, sitä halvemmalla niitä saa.
Kiitos joukkoimmuniteetti-ideologian jolla kansa saadaan kyykytettyä nöyremmäksi ja köyhemmäksi kuin koskaan aiemmin.
Ukko37 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy muutamaan kertaan ostotilanteessa jututtamassa autokauppiasta ja vedättää joka kerta hintaa vähän alaspäin. Alkaa joka kerta löytyä vähän enemmän pelivaraa ja jossain vaiheessa myyjä toteaa, että nyt maahantuojalla olisi valmiiksi satamassa tällainen josta on jo veropäätös ja saisi nopeasti tähän hintaan. Sen jälkeen, kun sanoo, että jos talvirenkaat ja jotkut muut tarkkaan nimettävät varusteet (joita ei asenneta tehtaalla) saa vielä hintaan kauppa melko varmasti syntyy. Koskaan ei kannata itse sanoa jotain yhtä ehdotonta lukua jos haluaa haluaa päästä mahdollisimman alas, koska se on silloin joko kauppahinta jota myyjä yrittää neuvotella varusteilla ja muilla vielä vähän ylöspäin tai muun auton kauppa.
Miksi ostaa joltain käytettyjen autojen maahantuojalta yhtään mitään, eikä ne niitä rupea varustelemaan erikseen tinkaajille.
Ap on ostamassa käytettyä autoa.
Lukiko otsikossa kuinka ap tinkii? Minusta siinä viitattiin kuinka itse tingimme. Tuossa on kuvattu pääpiirteissään toisen automme kauppa, eikä sitä ostettu maahantuojalta vaan myyntiliikkeeltä. Kolme autokauppaa sen jälkeen tehnyt ja kyllä viimeisessä autossa myyjä päivitti navigaattorin, sovittiin talvirenkaat aluvanteilla hintaan ja muutakin.
Viimeksi sanoin, että tämän yli en maksa. Wieläkö kiinnostaa jatkaa keskustelua, voinko tulla koeajamaan.
Zinc
Sillä saa jo heti rimaa laskettua vähän alaspäin ja tosiaan, ei tarvi tuhlata aikaansa mihiinkään turhaan, jos ei yli tietyn hinnan aio maksaakaan.
Koeajon jälkeen heitin tarjouksena 3000 alle sen "rimahinnan", josta se tuli vielä tonnin vastaan ..
Zinc again
Olen ostanut autoni aina yksityisiltä yhtä poikkeusta lukuun ottamatta. Yleensä olen tarjonnut jotain ja myyjä on hyväksynyt tai hilannut sen 50e ylöspäin. Viimeisimmässä jäi tarjoaminen tekemättä, kun halusin ko. auton ja olisin maksanut pyynnin mukaan. Onneksi oli kaveri mukana ja pari sataa saatiin hinnasta pois. Ostamani autot ovat aina olleet halpoja (alle 3000e), joten hirveitä tinkavaroja noissa ei ole, mutta kaikki olen myynyt voitolla eteenpäin ja korjauksiin ei muutamaa kymppiä enempää ole mennyt, joten tyytyväinen olen ollut sekä ostajana että myyjänä.
Jos auton myyjä on joku vähävarainen yh-äiti niin itse en ainakaan silloin kehtaa tingata kovinkaan paljoa jos ollenkaan.
En oikein ymmärrä tinkaamisen ideaa, kun vaikuttaa menevän aina niin että kaupat syntyy sillä puolivälihinnalla joka on alkuperäisen pyynnin ja ostajan ehdottaman hinnan välissä, johon edetään lukuisten pikku pykälien kautta. Eikö se ole sitten sama ehdottaa heti sitä hintaa.