Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti kiusaa minua puheviastani

Vierailija
24.04.2020 |

Typerä aloitus joo, mutta oikeasti harmittaa. Äitini kiusaa minua jatkuvasti ärräviastani ja matkii puhettani ja se hävettää kamalasti, koska äiti tekee tätä myös julkisilla paikoilla, viimeksi eilen kaupassa kovaan ääneen.
Ei lopeta vaikka pyydän. Kuulemma pitäisi osata nauraa itselleen. Älkää jooko vanhemmat tehkö noin, aiheuttaa turhaa mielipahaa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sanonut hänelle että lopeta?

Vierailija
2/13 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kyllä asiatonta :(((

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtuuko tuollaista oikeasti 2020?

Vierailija
4/13 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuinka monta kertaa olen pyytänyt lopettamaan. Koulussa ei ole koskaan kiusattu tästä, vain kotona. Tuntuu todella kurjalta ja äiti saa minut tuntemaan itseni arvottomaksi idiootiksi.

Ap

Vierailija
5/13 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset ovat pököpäitä, myös jotkut äidit. :/

Vierailija
6/13 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei puhevioissa ole mitään noloa, mieti vaikka Tarja Halosta.

Vierailija
7/13 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien tehtävä on huolehtia, että lapsi saa puheterapiaa puhevikojen korjaamiseksi. Harjoituksia voi tehdä lapsen kanssa myös itse.

Äitisi on laiminlyönyt tämän velvollisuutensa, ja peittääkseen virhettään yrittää laittaa puhevian nyt lapsen syyksi.

Puhevika ei ole lapsen syy. Sinun ei pidä hävetä sitä. Äitisi pitäisi hävetä sitä, ettei ole hoitanut vanhemmuuttaan puhevika-asiassa. Se on kuitenkin inhimillistä, puheterapian saatavuus on paikoin heikkoa.

Mutta lapsen pilkkaaminen on yksiselitteisesti väärin. Häpeä kuuluu äidille, ei sinulle. Äidin pitää käsitellä häpeänsä itse, ei siirtää sitä sinulle.

Vierailija
8/13 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt puheterapiassa vuosia. Rakenteellinen vika, ei pysty korjaamaan.

Ei tätä mitenkään siis hoitamatta ole jätetty, todettu vain että kitalakeni on liian oudon muotoinen eikä kielen saaminen oikeaan kohtaan ole kerta kaikkiaan mahdollista.

Ap

Vierailija
9/13 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typelä aloitus joo, mutta oikeasti halmittaa. Äitini kiusaa minua jatkuvasti älläviastani ja matkii puhettani ja se hävettää kamalasti, koska äiti tekee tätä myös julkisilla paikoilla, viimeksi eilen kaupassa kovaan ääneen.

Ei lopeta vaikka pyydän. Kuulemma pitäisi osata naulaa itselleen. Älkää jooko vanhemmat tehkö noin, aiheuttaa tulhaa mielipahaa.

Vierailija
10/13 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt puheterapiassa vuosia. Rakenteellinen vika, ei pysty korjaamaan.

Ei tätä mitenkään siis hoitamatta ole jätetty, todettu vain että kitalakeni on liian oudon muotoinen eikä kielen saaminen oikeaan kohtaan ole kerta kaikkiaan mahdollista.

Ap

Silti, äitisi on ilkeä typerys. Ethän sä voi tuolle ominaisuudelle mitään.

Tunnen useamman ihmisen jolla on vaikeuksia r:n kanssa, eikä minua liikauta minnekään suuntaan onko se r suomalaisittain sanottu vai ei. Ei normaali ihminen sitä edes ajattele, saati naura. Ongelma on äitisi, ei sinun. Sinä olet hyvä ja arvokas.

Vierailija
11/13 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi on epäkypsä ja tyhmä. Olen pahoillani, että joudut kärsimään hänen ilkeilystään. Hän käyttäytyy väärin sinua kohtaan.

Puheviks ei ole este mihinkään tässä elämässä. Yksi tuttuni ei osaa sanoa r:ää ja on lionut todella upean uran. Oma lapseni ei myöskään osaa r:ää rakenteellisen vian takia, mutta on pärjännyt hyvin opinnoissa ja on paljon kavereita ja on käynyt jo treffeilläkin.

Vierailija
12/13 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ärrävika ja pojallani hitusen pahempi. Mun kouluaikana ei ollut mitään ärrä-kouluja ja toisaalta lapsikin niihin tympäytyi. Yhtenä päivä hän tajusi, että minäkin sorautan. Totesin, että pientä on tässä maailmassa, jos ärrä vähän sorahtaa ja lakkaa miettimästä koko asiaa. Sinne jäi koko "vika", kun siihen ei kiinnitetty huomiota.

Vierailija
13/13 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisikohan lapsi soittaa lastensuojeluun asiasta? Tai jonnekin muualle? Sille puheterapeutille hänen ainakin pitäisi asiasta sanoa.