Epäiletkö sairastaneesi koronan muttet ole käynyt testeissä
Milla oireilla? Milloin? Kauan kesti? Oletko parantunut ja jäikö mitään vaivaa? Kuulutko riskiryhmään? Ikäsi?
Kommentit (13)
Epäilin ja kävin tänään vasta-ainetestissä. Tulos negatiivinen.
Maaliskuussa, kesti 16 päivää ja tuntuu että vasta nyt on kroppa palautunut siitä. Kuume nousi ekana päivän aikana ja kesti 8 vuorokautta, todella kova yskä ja kurkku kipu. En kyennyt nukkumaan kolmeen ensimmäiseen yöhön makuultani kun en saanut henkeä. Silmät olivat erittäin valoherkät ja kipeät. Todella kovat lihassäryt, vilunväristyksiä (jotka tärisytti kehoani holtittomasti) ja keuhkoihin sattui selkäpuoleltakin koko taudin ajan ja sen jälkeenkin. Myös maku ja hajuaisti hävisi pariksi viikoksi. Edes kahvi ei maistunut miltään. En muista koska olisin ollut noin kipeä ja tosiaan palautuminen on kestänyt yllättävä pitkään.
Olen nuori 28v nainen perusterve, tupakoin.
Maaliskuun 12 pvä alkoi, en täyttänyt testauksen kriteerejä silloin. Työnantaja olisi vaatinut testauksen. Mutta koska en päässyt, olin etä"töissä" pari viikkoa.
Flunssainen olo, aivastelu, kurkku hieman karhea, lämmönnousua (ei kunnon kuumetta), hajuaistin täydellinen katoaminen vaikka nenä ei muuten ollutkaan kovin tulossa. Päänsärky. Ripaskat yhtenä iltana. Vajaan viikon kesti.
Njoo, olen läski. Riittääkö se riskiryhmänä olemiseen? En tupakoi, joskus poltan piipputupakaa, ehkä kerran/kaksi kuukaudessa.
Perusterve 40v nainen, oireet maalis-huhtikuun vaihteessa:
Ensin viikon ajan tuntui, kuin keltiäiset olisivat juosseet keuhkoputkessa. Sitten sunnuntai-iltana alkoi todella voimakas jalkasärky, hyvä että pystyin kävelemään ja polvien välissä piti olla tyyny, jos oli kyljellään koska olivat niin kosketusarat. Samalla myös alkoi voimakkaat vilunväristykset sisältäen tunteen että jalkapöytäni ovat tulessa jääkuoren sisällä. Pidin kolmea vaatekerrosta ja kolmea peittoa ja silti paleli. Makuulla henki kulki huonosti ja vähäinenkin liikehdintä hengästytti. Painava ja polttava tunne rintakehällä sekä yläselässä kolme päivää liitettynä lamaannuttavaan väsymykseen. Sitten keskiviikko-iltana oireet ihmeellisesti hävisivät. Pari viikkoa taudin jälkeen hengästyin todella vähäisestä kävelystä ja tuntui että keuhkoa painaa. Nyt jälkioireet ovat hävinneet kokonaan.
En ollut tarpeeksi sairas päästäkseni silloisilla kriteereillä testeihin enkä ole myösnkään itse hakeutunut vasta-ainetesteihin, koska ovat kuulema todella epäluotettavia.
Epäilen. Muutama viikko yskää ja kurkkukipua, kuumetta muutama päivä, kovaa vatsakipua pari päivää. Olen 42v, olen parantunut. Testeihin en päässyt joten en tiedä oliko korona.
Sitten voin harkita kun hinta putoaa parinkympin tuntumaan.
Epäilin ja oli kurkkukipua, ruokahaluttomuutta, ripulia, iho-oireita ja väsymystä, päänsärkyä, alilämpöä ja vilunväristyksiä, yskää ja lopuksi keuhkokuume.
Kuitenkin kävin testissä, joka oli negatiivinen eli se ei ollut koronaa. Pitää vielä siis suojautua siltä.
Epäilin joo. Maaliskuun ekalla viikolla kurkku kipeä, viikon päästä siitä yks päivä kuumetta ja varmaan koko ajan oli rinnassa paino ja hengenahdistus, jota kesti ehkä 10 päivää yhteensä. Yskä mulla on vieläkin ajoittain. Pitäis odottaa että on "yksi oireeton päivä" ennenku palaa ihmisten ilmoille mut kai mulla on jotenki nyt keuhkot ärtyny ja tuntuu et tää yskä vois jatkua viel toisetki 6 viikkoa.. huoh.
Toisaalta en ollu kovasti kenenkään kaa lähikontaktissa ennen sairastumista ja en asu esim Helsingissä et ois se varmaan aika epätodennäköstä kuitenki. En lähde maksamaan vasta-ainetestistä, ei oo varaa.
Vierailija kirjoitti:
Epäilin joo. Maaliskuun ekalla viikolla kurkku kipeä, viikon päästä siitä yks päivä kuumetta ja varmaan koko ajan oli rinnassa paino ja hengenahdistus, jota kesti ehkä 10 päivää yhteensä. Yskä mulla on vieläkin ajoittain. Pitäis odottaa että on "yksi oireeton päivä" ennenku palaa ihmisten ilmoille mut kai mulla on jotenki nyt keuhkot ärtyny ja tuntuu et tää yskä vois jatkua viel toisetki 6 viikkoa.. huoh.
Toisaalta en ollu kovasti kenenkään kaa lähikontaktissa ennen sairastumista ja en asu esim Helsingissä et ois se varmaan aika epätodennäköstä kuitenki. En lähde maksamaan vasta-ainetestistä, ei oo varaa.
Niin ja lisäksi oli sekä ummetusta että ripulia satunnaisesti. Oksensin ihan aluksi ja oli ylävatsa ja pallea kipuja. En jaksanut alkuvaiheessa kävellä kuin noin minuutin raahustaen eteenpäin (mulla on koira joka piti päästää pihalle tarpeilleen) ja sit tuli itku kun se uupumus oli niin vahva.
Pihalla kävin istumassa ulko ovella pari kertaa päivässä kun tuli tunne ettei saa sisällä tarpeksi happea hengenahdistuksen takia.
Flunssan oireita ja ripulia sekä lihasjäykkyyttä on ollut pari kolme viikkoa, ei kuumetta kuitenkaan. Mehiläisessä maksaisi vasta-ainetesti alta 60 e, mutta sitä ei pääse teettämään ilman lääkärin lähetettä.
Joo. Maaliskuun alusta asti ollut sahaavaa, sellaista v-mäistä pikkusairastelua. Välillä olo on taas ollut kuin terveellä ja sitten oireet tulee takaisin. Oireisiini kuuluu lämpöilyä (37,5-38), poski- ja otsaontelojen kipua, liman valumista kurkkuun, vatsakipua ja aristavia imusolmukkeita oikealla puolella kaulaa.
Haluaisin päästä testeihin ja myös siihen vasta-ainetestiin mutta kun ei!
Nyt yli viisi viikkoa jatkunut. Alkoi yskällä ja lihaskivuilla, noin viikon verran sitä. Sitten tuli hengenahdistus. Valehtelematta kahden askeleen välein piti pysähtyä haukkomaan happea kun oli pakko vaikka vessassa käydä. Samaan aikaan alilämpöä ja tunne että palaa sisältä päin. Keuhkoihin sattui, sydän hakkasi hulluna vähästäkin rasituksesta. Järkyttävän kylmä ja toisaalta rintakehä tuntui olevan tulessa. Pari viikkoa tuota. Viimeiset pari viikkoa välillä pientä lämpöä, yskä jatkuu, välillä vatsa sekaisin, monen päivän kestäviä päänsärkyjä. Vähän nuhaa tullut myös, voi olla allergiaakin.
Viime viikolla kävin testissä, oli negatiivinen. Voisi ajatella että jotain muuta sitten, mutta kaksi lääkäriä ja hoitaja muistivat ennen ja jälkeen hokea ettei tulos välttämättä ole oikein... Voi se silti olla korona. Olisi kiva jos olisi saanut täyden varmuuden puolesta tai vastaan.
Kyllä. Päänsärky, kurkkukipu, lievä lämpöily 37,1-37,6 ja paino rinnassa/keuhkoputkessa. Maaliskuun lopussa alkoi, viikon olin sairaana. Keuhkoissa edelleen tuntemuksia. Olen astmaatikko mutta hyvässä hoitotasapainossa. 40 v. Tauti oli sen verran lievä kuitenkin että tein etätöitä koko ajan. En pyytänyt edes päästä testeihin.