Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Noin 70% suomalaisista vastaa kyselyssä olevansa introverttejä ja viihtyvänsä mielellään yksin kotona ilman muiden tai toisen ihmisen häiritsevää seuraa

Vierailija
24.04.2020 |

Erakkoluonne asuu meissä suomalaisista vankasti on meillä syvällä geeneissä.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa, koska introvertti ei tarvitse myöskään somea niin kuin ekstrovertti. Koska ainakin tuo 70% on enemmän tai vähemmän koukussa sometteluun, instailuun aj fasetteluun, niin epäilen noita lukuja

Kumpikohan vertti olen, kun käytän jatkuvasti facebookkia mutta kaikkien kaverien päivitykset on piilotettu.

Vierailija
22/29 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin aika introvertti, mutta silti v-ttaa kun introverttejä muka pitäisi ihailla jotenkin aivan erityisen syvällisinä tyyppeinä. Että mitä helmiä sieltä putoileekaan kun introvertti viimein avaa suunsa. Luultavasti ei mitään. Melkein kukaan ei oo muutenkaan täysin introvertti tai ekstrovertti vaan jossain suhteessa jotain niiden väliltä.

Kyllä me voidaan sun kohdalla poikkeus tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi tyhmä kommenttini. T. numero 22

Vierailija
24/29 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommasin invertterin minäkin, autoon. Voi ladata kännykät lomalla autossa samalla laturilla!

Vierailija
25/29 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki suomalaiset sanoo tätä, mutta kuitenkin kaipaavat sitä suomalaista outoa sosiaalisuutta.

Vierailija
26/29 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin aika introvertti, mutta silti v-ttaa kun introverttejä muka pitäisi ihailla jotenkin aivan erityisen syvällisinä tyyppeinä. Että mitä helmiä sieltä putoileekaan kun introvertti viimein avaa suunsa. Luultavasti ei mitään. Melkein kukaan ei oo muutenkaan täysin introvertti tai ekstrovertti vaan jossain suhteessa jotain niiden väliltä.

Samaa mieltä, olen täysin introvertti, mutta ei se minusta mitenkään poikkeuksellisen älykästä ja syvällistä ihmistä tee. :D Ärsyttää vaan ne itseään korostavat introvertit jotka käyttävät termiä aina selittäessään kuinka yksinkertaisia ja turhia muiden ihmisten kiinnostuksenkohteet ovat, eikä heillä keskimääräistä parempina ihmisinä riitä mielenkiintoa mihinkään turhaan.

Loppujen lopuksi on hyvin subjektiivista että mikä nyt sitten on tai ei ole turhaa. Itse näen että jos asia tuottaa jollekin paljon iloa, niin ei se täysin turhaa voi sitten olla.

Vierailija
27/29 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, olen täysin introvertti, mutta ei se minusta mitenkään poikkeuksellisen älykästä ja syvällistä ihmistä tee. :D Ärsyttää vaan ne itseään korostavat introvertit jotka käyttävät termiä aina selittäessään kuinka yksinkertaisia ja turhia muiden ihmisten kiinnostuksenkohteet ovat, eikä heillä keskimääräistä parempina ihmisinä riitä mielenkiintoa mihinkään turhaan.

Loppujen lopuksi on hyvin subjektiivista että mikä nyt sitten on tai ei ole turhaa. Itse näen että jos asia tuottaa jollekin paljon iloa, niin ei se täysin turhaa voi sitten olla.

Epäsosiaalisena introverttina sekä itseni korostaminen että muiden ihmisten kiinnostuksenkohteet ovat vieraita. Pitäisi varmaan lämmetä niille muille ihmisille, että tietäisi niistä jotain.

Eri

Vierailija
28/29 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tää vi..... mua suunnattomasti. Itse olen iloinen karjalainen ja todella kaipaan ihmisten seuraa.

Vierailija
29/29 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-vertit 'ihmisystävällisinä' kaipaavat jo päästä vttuilmaan ja pilkkaamaan muita ja esiintymään ja paasaamaan kovaan ääneen omia juttujaan, jos vaikka joku toinen ekstrovertti tulisi kateelliseksi. Yleisöä nämä kaipaavat.

Introvertit saavat sulkeutua yhä syvemmälle oman prseensä sisälle. Sieltä sitten löytyy täkyjä tahi ei löydy. 

Suomalaiset (intovertimpi) ja ruotsalaiset (ekstrovertimpi) ovat kansoja, joissa maaorjuus ei koskaan päässyt vallalle. (se ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö näissä maissa olisi ollut orjia) Samoin valtaapitävien toimet herkästi saivat aikaan kapinoita talonpoikain keskuudessa, täällä ei nielty noin vain määräyksiä, niille piti olla hyvät perustelut ja alotetta maan sisältäpäin. Tätä on selitetty sillä, että harvaan asutussa maassa ihmiset aivan pakosta joutuivat olemaan omatoimisia, joutuivat luottamaan omaan kykyynsä selvitä ja ymmärtää asioita. Ei sellaiset ihmiset kovin helposti ala 'uskolliseksi' alamaiseksi tai muuksikaan koiraksi olivat sitten intro- tai ekstrovertteja tahi autisteja.

Mistä tuleekin mieleen, että tietyllä tapaa suomalaiset ovat kuin kissat. Omatoimisia ja -päisiä, eivät niinkään laumaeläimiä, mutta joskus nekin kaipaavat kaltaisiaan ja kerääntyvät yöllä rinkiin tuijottamaan toisiaan ja - ilmeisesti - vaihtamaan kuulumisiaan. Ehkä ne samalla katsastavat nuo mahdolliset pariutumiskumppanitkin. Siinä samalla. Ohimennen.