Niin kova stressi että tuntuu että oksennan
Onko joku kokeillu tota Sedixiä tai jotain muuta luontaistuotetta? Auttaako ne? Kamala stressi ollut jo pari viikkoo, ja pahenee vaan, tuntuu että sekoan pian. Olen kokeillut liikuntaa, joogaa, luonnossaliikkumista ja vaikka mitä millä saisi ajatukset pois, ei auta. Tekee mieli itkeä niin kauan että oksennan.
Kommentit (38)
En haluaisi lähtee lääkäriin, stressaisi vaan lisää, joten haluaisin ensisijaisesti kokeilla luontaistuotteita.
Ap
Mitäs oireiden hoitamisen sijasta hoitaisit tautia?
Eli poista tai ainakin vähennä stressiä.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs oireiden hoitamisen sijasta hoitaisit tautia?
Eli poista tai ainakin vähennä stressiä.
Ei onnistu, johtuu siitä että elämässä oli juuri isoja vastoinkäymisiä mille ei voi mitään. Masentaa, ahdistaa ja stressaa, pelkään että romahdan.
Ap
Oletko meditoinut? Laita YouTuben hakusanaksi 'meditation for anxiety' tai 'binaural beats for anxiety' .
Liikunta voi auttaa. Mene vaikkapa juoksemaan tuskaa pois.
Sanoisin että mene lääkäriin ainakin siinä tapauksessa, jos et saa nukuttua. Silloin kun stressi menee yli meditaatiosta tai juoksusta on vain haittaa. Sinun pitää saada elämä raiteilleen: syötyä, juotua ja nukuttua. Ne on tärkeimmät. Sitten kun pahin hätä on pois, voi miettiä millaiset harjoitukset parhaiten auttaisi ja toisaalta sinun pitää myös henkisesti käsitellä tilanne eikä vain paeta sitä.
Terapia tai muu keskusteluapu saattaisi auttaa.
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi lähtee lääkäriin, stressaisi vaan lisää, joten haluaisin ensisijaisesti kokeilla luontaistuotteita.
Ap
Miksi et menisi lääkäriin? Mielialalääkkeissä on sellainen juttu, että jos lääke on epäsopiva sun olo voi vain pahentua. En sitten tiedä noista luontaistuotteista, mutta luulisi että niissä voi olla samanlaisia vaikutuksia?
Kokeile tätä, etsi youtubesta "Progressive Muscle Relaxation". Minulla se todellakin auttaa parhaiten, paremmin pahaan akuuttiin stressiin kuin meditaatio, liikunta tai mindfullnes. Sieltä hakutuloksista löytyy reilun 15min harjoitus, jossa on kukkia. Aamuin illoin ja mulla menee 2-3 pv, sitten pahin hellittää. Kokeilla kannataa!
Mulla oli kauhea koronastressi, en pystynyt ollenkaan rentoutumaan. Sitten sairadtuin koronaan. Nyt olen ihan rento, odotan vaan apaattisena kuolemaa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko meditoinut? Laita YouTuben hakusanaksi 'meditation for anxiety' tai 'binaural beats for anxiety' .
Meditointi on edottomasti paras keino stressiin! Kokeile myös hengitysharjoituksia ja aromaterapiaa. Etenkin ruusu auttaa stressiin.
Mä kävin ylipääsemättömän stressin takia lääkärille. Mulle määrättiin Atamoxia, se on antihistamiini mitä käytetään ahdistukseen.
Mulla tämä kuorma elämässä on aivan suunnatonta. Olen 31v, jäin työttömäksi enkä ole vielä onnistunut pääsew kouluun ja on pahoja kroonisia terveysvaivoja.
Olen koko aikuisikäni yrittänyt parantaa itseäni, edistyä, tehdä parempaa tulosta. Nyt ahdistus on suurta kun on asioita MIHIN EN VAIN VOI VAIKUTTAA, riittämättömyyden tunne on suuri.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli kauhea koronastressi, en pystynyt ollenkaan rentoutumaan. Sitten sairadtuin koronaan. Nyt olen ihan rento, odotan vaan apaattisena kuolemaa.
Odotat kuolemaa taudista, mistä selviät 99,99% varmasti hengissä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä alapeukkuja meditoinnille? https://www.hyvinvoinnin.fi/blogs/mieli-ja-hyvinvointi/meditointi-kanna…
Vierailija kirjoitti:
Testasin sitäkin, ja lopputulos oli että juoksin ja itkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no ei se heti auta, juokset jokapäivä kunnolls pari-kolme kk niin alkaa tuntumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMiksi et menisi lääkäriin? Mielialalääkkeissä on sellainen juttu, että jos lääke on epäsopiva sun olo voi vain pahentua. En sitten tiedä noista luontaistuotteista, mutta luulisi että niissä voi olla samanlaisia vaikutuksia?
Tuntuu etten vaan voi mennä sinne romahtamaan. Parun sitten hysteerisesti koko lääkärikäynnin räkä poskella (korona, joten älä koske naamaan tai paikkoihin jos kosket naamaan) ja sitten palaan nyyhkyttäen silmät päästäni parkuneena bussilla kotiin... En vaan voi. Kriisiavut on ruuhkautuneet.
Ap
Ps. Edellinen myös ap.
Sun ap ja muidenkin pitäis päästä jutteleen nyt johonkin, se pelkästään auttaa, paikallinen päivystys, pappi, ihan mikä vaan. Olen itsekin ollut kanaalissa tilanteissa mutta selvinnyt. Itseäni auttaa sellainen ajatus, että pyrin olemaan murehtimatta sellaista, mille en voi mitään, tavallaan hyväksyn sen kuten silloin kuin läheiseni oli kuolemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no ei se heti auta, juokset jokapäivä kunnolls pari-kolme kk niin alkaa tuntumaan.
En usko että kestän tätä olotilaa paria kolmea kuukautta... Sykkeen noston pitäisi vähentää ahdistusta, mutta ei toiminut.
Ap
Minä käytän opamoxia ja venlafaksiinia, kaikista pienimmillä annoksilla.