Miksei juurikaan puhuta oppilaista jotka hyötyvät valtavasti etäopetuksesta?
Oma lapseni on ujo, eikä ole omien sanojensa mukaan viitannut koulussa yhtään kertaa kahteen vuoteen.
Nyt hän on saanut ensimmäisiä kertoja positiivista palautetta tuntiaktiivisuudesta. On kuulemma paljon helpompi vastata kun ei ole koko luokkaa ympärillä. Osan vastauksista voi myös kirjoittaa chattiin.
Moni koululainen on myös huomannut keskittyvänsä ja oppivansa paremmin kun ei ole hälyä ja häiriöitä ympärillä.
Kommentit (5)
Se on tabu. Tähänkin asti kotikoulu on ollut kuoliaaksi vaiettu vaihtoehto, johon kukaan kunniallinen pikku kansalainen ei tartu. Tiedän itse joitain kotikoululaisia, ja jos lapsella tulee elämässä mitään hankaluutta, syyksi asiantuntijat katsovat aivan automaattisesti kotikoulun. Jos vastaava hankaluus syntyisi vaikkapa koulukiusaamisen myötä, kohauteltaisiin vain olkia.
Monet nuoretkin ovat introvertteja siinä missä aikuisetkin ja viihtyisivät ennemmin yksin omissa oloissaan kuin eträ joutuvat väkisin istumaan keskellä ahdasta koululuokkaa joka on tupaten täynnä muita oppilaita. Etäopetuksesta on monille suuri etu. Varsinkin niille jotka ei tykkää olla ihmisporukassa.
Etäopetuksesta on toki hyötyä monelle. Meidän reipas nelosluokkalainen (sosiaalinen, avoin ja aktiivinen myös tunnilla) nautii siitä, että ”kerrankin saa tehdä tehtävät omaan tahtiin, eikä tarvii odottaa hitaampia”.
Eli on etäopetuksesta hyötyä myös tuntiaktiivisille. Yleensä kun edetään heikoimman lenkin mukaan. Haitta on se, että päivän koulujutut on tunnissa tehty ja jää paljon ylimääräistä aikaa. Ja silloin kaipaa kavereitaan.
Vierailija kirjoitti:
Puhu sinä. Useimmat ei tajua, että näinkin voi olla.
Näinpä. Opettajat usein ekstroverttejä.
Puhu sinä. Useimmat ei tajua, että näinkin voi olla.