Oisko sinulle ok jos kumppanisi lähtisi reissuun ilman sinua
Vaimo ilmoitti että lähtee ensi viikonlopuksi vaeltamaan, ehdotin että tulisin mukaan mutta hän sanoi ettö tahtoo mennä yksin. Kuulemma tämä eristys kotiin on introvertille tuskaa kun ei ole hetkeäkään omaa rauhaa, mutta en usko tähän selitykseen koska minäkin autan kotitöissä.
Kommentit (39)
Totta kai on normaalia ja ok. Ainoa asia, mikä ei ole mielestäni ok, on kotitöiden tuominen aiheeseen. Miten ne liittyvät mitenkään? Ei, ei mitenkään. Anna kumppanisi irtautua välillä. Jokainen sitä voi tarvita, myös kumppanisi eikä pelkästään sinä. Introverttinä itselläkin ollut hermot välillä kireällä ja vaikka poikaystäväni on kotitöissä auttanut, kyllä hänki on päästänyt minut yksin reissailemaan kuten minä hänetkin. Et nähtävästi tunne kumppaniasi yhtään...
Normaalitapauksessa ok totta kai. Tämä provo ei ole kyllä ok. Oli provo tai ei, tee itse yksin kotityöt vaihteeksi.
Vastaus otsikon kysymykseen: Kyllä olisi ok että kumppani lähtee reissuun ilman minua. Olemme aikuisia ihmisiä joitka on vapaaehtoisuuteen perustuen yhdessä. Olemme pysyneet eri ihmisinä omine juttuinemme, vaikka olemmekin parisuhteessa. meillä on keskinäinen luottamus ja rakastamme toisiamme. Emme kahlitse toisamme.
Ku lähtisikin tosta pentujen kanssa panikoimasta ja rääkymästä.
M41
Täysjärkiselle terveessä parisuhteessa on ilman muuta Ok.
Jos asia ei sulle ole Ok, on parasta että alat tutkia mikä sinussa on vikana, ettet voi luottaa normaaliin tapaan kumppaniin.
Poikkeus tietysti, jos puolisosi on todistettavasti olllut petollinen, jolloin teidän on työstettävä suhdetta ja luottamusta yhdessä ja tietoisesti. Ei sekään voi tarkoittaa mielivaltaista kontrollia ja kyttäämistä, mutta yhdessä avoimesti keskustelua ja sen pohtimista kuinka luoton saa takaisin, hallitusti ja kummankin mukavuutta ja oikeuksia kunnioittaen. Siedättämistä ja aikaa se vaatii.
Kuulostaa pettämiseltä? Mikä kohta? Pettää sua vaelluksen kanssa? Miksi et luota vaimoosi?
Jos mies on erährnkinen ja pitäö kalastisesta jne. Lisi loukkaus kun nainen haluaa lähteä reisduun yksin.
Yällaista on kirjoittaa kännykällä.
Tietysti on ok. Hän on aikuinen ihminen.
Tietysti on ok. Hän on aikuinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Miten vatussa ne kotityöt liittyi siihen että toinen tarvitsee omaa aikaa?
Porvoossa liittyy oleellisesti.
Todellisessa elämässä omat reissut riippuu perheen taloudellisesta tilanteesta, yhteisen ajan määrästä jne. Tuollainen yhden viikonlopun vaellusreissu luultavasti sopisi kenelle vain. Kolmen viikon reissu kaukomaille taas sopisi harvemmalle.
Tottakai ja ei tarvitse edes selitellä. Mies oli syksyllä 1,5 viikkoa Lapissa yksinään ja minä olin tyttöporukalla reissussa ennen sitä. Tässä vain viimeisimmät omat reissumme. Nyt käyn töissä ihan yksin ja mies saattaa olla kotona tai sitten saattaa olla, että ei ole vaan on vaikka fillaroimassa.
Emme edes ole introverttejä, mutta tottakai meil on myös oma yksityinen elämä vaikka parisuhteessa olemme olleetkin jo lähes 25 vuotta ja perhettä on.
Autat kotitöissä...aha. Miksi se, että vaimosi haluaa yksin vaeltamaan meinaisi automaattisesti sitä, että hän pettää sinua? Onko hän kenties henkilö, joka ei koskaan ennen ole vaeltanut tai se on jotenkin täydellisen epätyypillinen harrastus hänelle vai mitä ihmettä? Vai onko sinulle pettämistä sekin, että hän voi kaivata täysin omaa aikaa ilman sinua? Ehkö se onkin se asia, jota et kestä kuulla. Ehkä sunkim olis ihan hyvä käydä heittää yks eräreissu ittekses. Siis jossain muualla kun vaimosi, että pää raikastuu.
Vierailija kirjoitti:
Arvasin ettei täällä ymmärretä kun mies kirjoittaa vaimostaan. Pettämiseltä se minusta kuulostaa että vaimo haluaa lähteä valetamaan ilman minua t. Ap
Mikä siinä on pettämistä?
Sekö ettei vaimo ole siivoamassa sun jälkiäsi kotona? Vai se että joudut lämmittämään ruokasi itse (ehkä jopa tekemään sen)? Vai se ettei kalsarisi peseydy itsestään kuten vaatteesi yleensä vaimon ollessa kotona? Vai se että vaimosi saa olla ilman vaatimuksiasi sängyssä = pikaiset ilman lämmittelyä? Vai se että hänellä on tilaa hengittää ja ajatella omia ajatuksiaan, nauttia jostain omasta jutusta??
Kuulostaa ihanteelliselta ja terveeltä haluta tehdä myös yksin asioita, joista nauttii. Sen sijaan suhteenne ei vaikuta terveeltä. Ap vaikuttaa henkisesti 10-vuotiaan tasoiselta.
Joku viikonloppumatka on ok, mutta ei pidemmät.
Ap sinä haluat selvästi hallita ja tukahduttaa. Terveessä parisuhteessa tuetaan toista ja annetaan toisen tehdä asioita myös yksin.
Kuullotaisi hyvältä, jos mahd. kumppanini (nainen) haluaisi viettää aikaa omien kiinnostuksen kohteidensa ja aktiviteettiensa kanssa. - Itse luultavasti saattaisin tukehtua, jos mahd. kumppanini haluaisi ja vaatisi minun viettävän kaiken liikenevän aikani hänen kanssaan.
Tyhmää sakkia, provo typeristä typerin Ja niin vaan akat lähtee mukaan.