Divarikauppias ei tiennyt mikä on kahvikuppipari ja on nyt laittanut monta sähköpostia kun en ostanut hänen mielensä mukaan
Löysin eräästä divarista kahvikuppeja, joita olen jo vuosia halunnut. Divari ilmoitti nettihakuuni, että saatavilla on kolme paria - itse tarvitsen kaksi. Sovittiin nouto ja tiistaina kävin paikan päällä ja tyyppi yrittää myydä minulle neljää pelkkää kuppia ilman aluslautasia ja hermostuu totaalisesti, kun kerron että kuppipari on kuppi ja aluslautanen.
Miten voi olla mahdollista, että alalle edes hakeutuu, kun ei tiedä edes peruskäsitteitä. Myyjä on muka varannut ne minulle ja menettänyt toiselta tosiostajalta satasen kaupat vuokseni ja vaatii minulta Koronan huomioonottaen vain 80 euroa ohareiden takia.
Kuppipari - ei pitäisi olla vaikeaa, mutta on se kuitenkin...
Kommentit (15)
No empä olisi minäkään arvannut että kuppipari ei tarkoita kahta kuppia vaan jotain lautasta. Taitaa olla ihan oma keksimäsi käsite.
Tuo myyjä taisi sitten olla nuorempaa polvea? Kuppipari on ihan yleinen käsite: kahvikuppi ja aluslautanen.
Vierailija kirjoitti:
No empä olisi minäkään arvannut että kuppipari ei tarkoita kahta kuppia vaan jotain lautasta. Taitaa olla ihan oma keksimäsi käsite.
Empä sanan kirjoitusmuto jo paljastaa sivistyksesi ja muun tietotasosi. Katso vaikka googlesta, ellet itse hahmota tuota "itsekeksittyä" kahvikuppiparin merkitystä. Voi typ*ryyden huipentuma, taas tämäkin.
Laita sille tyhmälle divarikauppiaalle tämä linkki: https://www.suomisanakirja.fi/amp/kahvikuppipari
Ei voi sinulta vaatia menettämiään rahoja jos on itse mokannut. Sama kuin sinä vaatisit rahaa siitä, että teit turhan reissun hänen kauppaansa.
Sinä taas et tiedä, mitä divari tarkoittaa. Divarissa myydään vanhoja (käytettyjä) kirjoja, ei kahvikuppeja.
Vierailija kirjoitti:
Sinä taas et tiedä, mitä divari tarkoittaa. Divarissa myydään vanhoja (käytettyjä) kirjoja, ei kahvikuppeja.
Juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se sitten myy kuppeja.
Mutta jos tässä on esim. kyseessä Teeman tyylinen kuppi, johon ei kuulu aluslatasta, vaan se kakku/voileipälautanen on erillinen, niin myyjä on oikeassa. Jos taas kyse on perinteisestä kahvikupista tassilla, niin ap on oikeassa, eihän kukaan tee mitään tassittomalla kahvikupilla, ne on pari.
Eipä tolla myyjän uhoomisella ole merkitystä, kun ostaja voi aina perua kaupat.
Divarikauppias ei tiennyt oliko kyseessä A) kuppi vai B) kuppi +lautanen.
Kyllä nyt ap. olet väärässä, sillä iät ja ajat kahvikuppi ja asetti myydään erikseen.
Ja kuppipari viittaa kahteen kuppiin.
Näin ainakin oli jo 10v sitten Sokoksella, kun ostin kahvikuppeja. Ja näin oli kuukausi sitten myös Cittarissa.
Ja niin näkyy olevan myös Iittalan myymälässä, asetti tulee erikseen, eikä se kuulu kuppiin, vaan pitää ostaa erikseen.
https://www.iittala.com/fi/fi/brandit/arabia/arctica/c/arctica/intro
Sun olisi pitänyt ap. sanoa, että haluat ostaa myös kahvikupin vadin. Kuppi on kuppi ja vati/asetti on erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Empä-sanan käyttö kertoo älystäsi (siis älyn totaalisesta puuttumisesta) kaiken.
Niin Iittala myy kahvikupin ja kupin vadin erikseen. Tämä on heidän tapansa.
Nyt kuitenkin kyse sanasta kahvikuppipari joka tarkoittaa kuppia ja vatia yhdessä.
Yleisesti käytetty sana kyseiselle yhdistelmälle. Divarin pitäjä on tässä väärässä.
No, jopas on ollut vaikeaa kuin kotimaisessa iskelmässä...