Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähivanhempi ei anna tavata lasta

Vierailija
23.04.2020 |

Erosin avomiehestäni, lapseni isästä 2018. Tällöin 3-vuotias lapsemme jäi asumaan isän kanssa minun muuttaessa pois. Tähän päivään mennessä lapsen isä ei ole pitänyt kiinni kertaakaan sovituista viikonlopuista milloin lapsen kuuluisi olla minun luonani. Asianajajani laittoi pyynnöstäni asian vireille tuomioistuimeen, kun isän kanssa ei olla saatu tehtyä lastenvalvojan luona uutta sopimusta. Onko muilla minkälaisia kokemuksia lapsen asumisen muuttamisesta oikeusteitse?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän perusteet asumisen muuttamiseen löytyy, jos isä ei anna tavata lasta. Miten vasta nyt olet laittanut asian vireille? Oletko tavannut lasta?

2/4 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viimeksi saanut tavata lasta "minun viikonloppunani" 18.4.2020 tulivat exäni kanssa noin parin tunnin ajaksi luokseni.. exäni ja siis lapseni isä on 100% narsisti, joka koittaa aivan selvästi vieraannuttaa lastamme sekä minusta että lähisukulaisista. Olin tyhmä ja uskoin että tulevat kaikki ne miljoonat kerrat kun lupasi tuoda lapsen minun luokse, tosiasiassa halusi vain että MINÄ istun ja odotan kotona. En tajua miten kylmä ihmisen pitää olla tehdäkseen näin, lapsihan siinä kärsii eniten!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä virallinen tapamissopimus vai oletteko suullisesti sopineet nuo miljoonat kerrat?  Sellainen sopimus, joka on laadittu sosiaalitoimessa ja jonka te kummatkin sekä sosiaalitoimen edustaja olette allerkirjoittaneet, voidaan panna täytäntöön.  Se tarkoittaa sitä, että voit vaatia vahvistettuja tapaamisia käräjäoikeudelta, joka tutkiin tilanteen.  Jos lähivanhempi aiheetta estää tapaamiset niin lähivanhempi voidaan pakottaa niihin pakkokeinoin.  Homman hoitaa ulosottovirasto.  Pakkokeinoina ovat sakon uhka ja sakon vaatiminen maksuun.  Ns. uhkasakko on usein 1000 eurosta ylöspäin ei siis maksajan tuloihin perustuva päiväsakko tai rikesakko.  Mikäli sakkoa ei pysty maksamaan, se voidaan muuntaa vankeudeksi.

4/4 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siis alkuperäinen sopimus tehty lastenvalvojan luona v. 2018. Nyt vihdoin asianajajani on lähettänyt hakemuksen käräjäoikeuteen, jossa vaadin ensisijaisesti lastani minun luokse asumaan, exäni teki selväksi että ei tule onnistumaan! Ja muuttavat kuulema tytön kanssa toiselle paikkakunnalle myös! Sanoi myös että hän itse ei meinaa osallistua oikeudenkäyntiin, kun riittää että hänen asianajajansa on vaan paikalla, onko oikeasti mahdollista näin?? Lisäksi meillä aika viikon päästä lastenvalvojan luokse jokatapauksessa, JOS saataisiin asiat hoidettua sielä, mutta epäilen kyllä suuresti! 🙁

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan