Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömyys ja lasten päivähoito

Vierailija
23.04.2020 |

Toisessa ketjussa mietittiin miksi etätyöläiset ja työttömät tuovat lapsensa päivähoitoon, vaikka voisivat pitää kotona. Etätyötä tekevän tajuan kyllä, koska työt pitää saada tehtyä, vaikka monet etätöitä tekevät pitävätkin lapset kotona, mutta entäs työttömät? Mitä mieltä heistä? Itse jäin helmikuussa työttömäksi ja en ole lasta vienyt sen jälkeen päivähoitoon, mutta mielelläni jossain vaiheessa veisin, vaikka edes kerran viikossa, sillä opiskelen samalla ja se on ollut minulle henkilökohtaisesti ainakin ohella haastajaa, kun pitää koko ajan olla 2 - vuotiaan kanssa. Ja joku varmasti kysyy isästä, niin olen yh.

Työttömyys ja lasten päivähoito

Vaihtoehdot

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mielellään tietysti perustelet miksi vastasit miten vastasit :) ap

Vierailija
2/10 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Kaikkea ei-tärkeää altistusta tulee välttää. Tuon ikäisen jo tulisi olla jollain asteella omatoiminen. Lisäksi sinulla on sitä opiskeluaikaa aamuisin, päivisin ja iltaisin kun lapsi nukkuu. Työssäkäyvillä on tilanne eri, koska työt pitää tehdä tiettynä aikana ja viitenä päivänä viikossa, siinä missä sinä opiskelet yhden päivän viikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen etätöitä, 3 ala-asteikäistä lasta kotona opiskelemassa. Joka päivä, aamupala, lounas, välipala yhdessä. Ohjeita opiskeluun työn ohessa. Täytyy pärjätä.

Vierailija
4/10 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt kun suositellaan olemaan viemättä en vie, mutta kun suositus poistetaan niin vien.

Vierailija
5/10 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No suositus kotona hoitamisesta varmaan pian poistetaan. Ja kyllä opiskelu on etätyön ohella syy viedä päiväkotiin. Jotkut etätyötä tekevät pystyvät hoitamaan kotona lapset mutta eivät kaikki.

Vierailija
6/10 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Kaikkea ei-tärkeää altistusta tulee välttää. Tuon ikäisen jo tulisi olla jollain asteella omatoiminen. Lisäksi sinulla on sitä opiskeluaikaa aamuisin, päivisin ja iltaisin kun lapsi nukkuu. Työssäkäyvillä on tilanne eri, koska työt pitää tehdä tiettynä aikana ja viitenä päivänä viikossa, siinä missä sinä opiskelet yhden päivän viikossa.

En ole siis viemässä, kyselin vain mielipidettä. Heräämme lapsen kanssa samaan aikaan ja hän ei nuku päiväunia, joten aamuja ja päiviä en valitettavasti pysty opiskeluun käyttämään. Iltaisin kyllä opiskelen, mutta päätoimisena opiskelijana olisi kivempi saada opiskeltua enemmän kuin 3-5h päivässä. Etätyötä tekevillä on illan vapaina, voivat tehdä omiaan, kun esim lapset nukkuu, minulla ei ole lapsen hoidon ja opiskelu lisäksi yhtään omaa aikaa. Ja tämän tarkoitus ei ollut mitään sääliä kerätä, vaan vastata tuohon mainitsemaasi työn määrään; opiskelen enemmän kuin kerran viikossa, mutta edes yhtenä päivänä olisi kiva käyttää omaan "työhöni" vaadittava aika. Ap

Vierailija
7/10 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
8/10 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
9/10 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ainakin minun käskettiin kasvattaa lapseni ihan itse, kun pohdin täällä tätä samaa asiaa. :D Eli ilmeisesti ei saa viedä.

Vierailija
10/10 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs ihan yleisesti? Ilman koronaa. Eikö työtön saisi viedä lapsiaan päivähoitoon?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän