Lähetätkö ysiluokkalaisesi kouluun tämän tiedon varassa:
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, kouluun vaan lapset. Mutta ei se siellä ehdi levitä nyt keväällä kuin muutamiin lapsiin. Lapset eivät juuri ole levittäneet tautia, Ruotsissa esim.
Oletko jo nimennyt ne lapset, joiden toivot sairastuvan? Esim. omasi? Olisiko mukavaa? Ja sinä tietysti siinä mukana.
Jos se virus on lapsille ja nuorille vaaraton, niin miksi ihmeessä koluja ylipäätään piti sulkea tai yliopistojen pääsykokeita perua?
Vierailija kirjoitti:
Miksi tehtailet näitä samoja aloituksia tunnin välein? Taitaa olla foliohattujen kokoontumisajot tällä palstalla tänään. Eipä ihme että haluatte pysyä niissä koloissanne vuosia. Kun korona on ohi(luonnollisesti) niin keksitään muu syy kun löysäilyn makuun päästiin.
Olen tehnyt tämän yhden. Meitä on täällä muitakin kuin sinä ja minä.
Ap
Ei ole vielä selvää, paljonko aiheuttaa hedelmättömyyttä. En lähetä poikaani kuohittavaksi, ja tuon lääkärin luvat pitäisi jo tuosta asettaa kyseenalaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Koulunsa päättäviä 9-luokkalaiset kuitenkin tärkein porukka saada yläasteelta kouluun ennen kesälomia.
Miten ne 9 koulupäivää vaikuttavat ysiluokkalaisten loppuelämään niin paljon, että on pakko kouluun tulla?
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ensinnäkin lääkärietiikan vastaista. Toiseksi se on rikos. Viruksen levittämisestä on annettu tuomioita Suomen oikeuslaitoksessa.
Nimenomaan. Lääkäri kehottaa levittämään yleisvaarallista tartuntatautia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No et sitten millään voinut linkin sijaan/lisäksi vähän kertoa omin sanoin. Edes kolme virkettä.
No en enää viitsinyt, niin monta aloitusta samasta aiheesta tänään jo tehnyt. ap
Tuo ei ollut ap. Olisi pitänyt, mutta olin niin tuohtunut ysiluokkalaisen äitinä ja opettajan vaimona.
Ap
Mitä ajattelet koulusta syksyllä? 3.5 kk:n kuluttua koulut taas alkavat. Uskaltaako niitä silloinkaan avata. Syksyt ovat yleensä tautista aikaa.
Minusta voitaisiin olla etäopetuksessa, kunnes voidaan rokottaa, mikä tapahtuu talvella todennäköisimmin.
Mitä ne ysit hyötyy tai oppii siitä parista viikosta? Nythän niillä on meneillään kaikenlaisia valtakunnallisia kokeita ja päättökokeita etänä. Ainakin mun ysiluokkalaisella. Jatko-opiskelupaikat on jo haettu nekin. Kaksi viikkoa hengailua puolityhjässä talossa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne koulut avattaisiin juurikin pienemmille koululaisille ja ysiluokille. Jossain puhuttiin nivelluokista, eli 6- ja 9-luokista.
Mun veikkaus on että avaamalla yläkoulut vain 9-luokkalaisille saataisiin väljemmät tilat ja pidettyä turvavälit. Koulunsa päättäviä 9-luokkalaiset kuitenkin tärkein porukka saada yläasteelta kouluun ennen kesälomia.
Miksi ihmeessä 9. luokkalaiset pitäisi saada kouluun ennen kesälomia? Iso osa kokeista on pidetty jo, onnistuvat ihan hyvin etänäkin.
Tuo ei ollut ap. Olisi pitänyt, mutta olin niin tuohtunut ysiluokkalaisen äitinä ja opettajan vaimona.
Ap