Olen elänyt kuplassa koko ikäni. Kysyn siksi tyhmiä anonyymisti täällä. Mitä tarkoittaa lomautettu ja miten se eroaa työttömästä?
Lomautukset tai työttömyys ei ole tullut jostain käsittämättömästä syystä koskaan lähelle. Jos ystävä-, tuttava- tai perhepiirissä joku ei tee töitä, niin silloin on oltu äitiys- tai isyyslomilla, itse kustannetuilla sapattivapailla tai eletty pääomatuloilla. Myönnän, elän ihan naurettavassa kuplassa.
Mitä siis käytännössä tapahtuu, jos joku lomautetaan? Pakkolomalle? Saako tuolloin mitään rahaa mistään? Saako silloin tehdä töitä jossain muualla? Miten tämä eroaa työttömästä?
Kommentit (11)
Lomautetulla on edelleen työpaikka, jonne hän palaa lomautuksen jälkeen. Työnantaja on ilmoittanut, että nyt olet lomautettuna esim. kuukauden ja sitten saa palata töihin. Tuon kuukauden ajalta voi hakea päivärahaa Kelalta tai työttömyyskassasta.
Työtön on kokonaan työtön =ilman työtä niin kauan kunnes onnistuu saamaan töitä. Työtön saa myös rahaa joko Kelalta tai työttömyyskassasta.
Olet kyllä vastenmielisen tyhmä. Toivottavasti et kommentoi täällä kellekään koska et ymmärrä elämästä mitään.
Noin etuoikeutettuna osaat varmasti googlata näitä asioita.
Asiallinen kysymys aloittajalla.
Tyhmät ei osaa vastata, vaan ilkeilee.
Nro 2. on fiksu ja arvostettava ihmislaji, joka jakaa tietonsa vastaamalla kysymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Olet kyllä vastenmielisen tyhmä. Toivottavasti et kommentoi täällä kellekään koska et ymmärrä elämästä mitään.
Miksi minun pitäisi tietää jotain asiasta, jota en ole tähän mennessä tarvinnut? Et sinäkään kaikkea tiedä. Tiedätkö, mitä sinun tulee tehdä, jotta voit onkia Saksassa? Minä tiedän. Tiedätkö, miten ja mihin säveliin kontrabasso viritetään? Minä tiedän. Pidänkö sinua vastenmielisen tyhmänä, jonka en salli kommentoivan mitään mihinkään, koska et tiedä minun mielestäni täysin yksinkertaisia asioita? En.
ap
Vierailija kirjoitti:
Lomautetulla on edelleen työpaikka, jonne hän palaa lomautuksen jälkeen. Työnantaja on ilmoittanut, että nyt olet lomautettuna esim. kuukauden ja sitten saa palata töihin. Tuon kuukauden ajalta voi hakea päivärahaa Kelalta tai työttömyyskassasta.
Työtön on kokonaan työtön =ilman työtä niin kauan kunnes onnistuu saamaan töitä. Työtön saa myös rahaa joko Kelalta tai työttömyyskassasta.
Lisäksi toki siis se, että lomautuksen ajalta ei tietenkään työantaja maksa palkkaa.
Sen takia on parempi että ihmisiä on tässä poikkeustilanteessa lomautettu eikä irtisanottu. Nyt on vain tärkeää, että yritykset pysyvät pystyssä, että on työ mihin palata.
Jännä kupla, tuntee typeristä typerimmän vinkupalstan, mutta ei osaa googlata haluamaansa tietoa.
Tyhmä on oikea ilmaisu moiselle ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Jännä kupla, tuntee typeristä typerimmän vinkupalstan, mutta ei osaa googlata haluamaansa tietoa.
Tyhmä on oikea ilmaisu moiselle ihmiselle.
Sanoisin kuitenkin, että trolli on vielä oikeampi :-)
Lomautettu on palkattomalla ja ei-vapaaehtoisella lomalla työpaikkansa taloudellisista vastoinkäymisistä johtuen. Lomautus on hetkellinen, ja ei koskaan lomautetun oma vika.
Työtön on puolestaan ihminen, jolle työtä ei ole tarjolla, koska hän ei osaa tuottaa sellaista lisäarvoa kanssaihmisilleen, josta kanssaihmiset viitsisivät maksaa jotain.
Olet vielä niin tyhmä, ettet osaa googlettaa, vaan pidät palstaa tietotoimistona?